Aryane Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Minsten skal slutte i barnehagen snart fordi han blir skolegutt til høsten, og i den forbindelse er det vel vanlig å gi en oppmerksomhet til de ansatte? Er det vanlig at hvert barn/familie gir noe fra seg, eller er det vanlig å gå sammen flere om å gi noe? F.eks alle 2000-barna spleiser på noe? Eldstemann gikk ikke i bhg, så jeg har ikke noe erfaring med det 0 Siter
Gjest en bok til barna Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Du kan gi en bok til avdelingen. Tenk om alle annsatte fikk gaver fra alle.... tror ikke det er så vanlig. 0 Siter
meg__123! Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 begge deler går jo an.. kan jo gi de ansatte en liten gave hver. vinflaske eller blomster eller noe sånt... 0 Siter
Sofline Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Jeg aner ikke hva som er vanlig, men for de ansatte må det vel være bedre hvis alle spleiser på noe "stort" enn hvis alle kommer med hver sin "lille" gave. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Da storesøster sluttet i barnehagen i fjor kjøpte vi en gave til barnehagen. Vi spurte de ansatte hva som var vanlig og hva de selv ønsket, og det var svaret vi fikk. Vi kjøpte ei sangbok, andre kjøpte CD, puslespill, spill, ekstra tursekk, ekstra matboks og termos. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Det varierer veldig. I guttungens barnehage slutter 2000-barna på veldig forskjellige datoer, noen har allerede vært borte noen mnd og noen har ganske lang tid igjen. Så vi kommer til å gi noe hver for oss. Vi vil ikke gi noe til selve barnehagen, for den er vi ikke så fornøyd med. Men vi vil gjerne gi noe til de som jobber på avdelingen til guttungen, fordi de har stått på hele veien, uansett bhg-problemer forøvrig. Så vi kjøper en personlig gave til hver av dem. 0 Siter
Frøken Pryd Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Tror ikke det er noen regel på hva som er vanlig og ikke. Noen går sammen og gir noe, andre gir bare fra sitt eget barn, mens atter andre igjen skriver noen hyggelige ord på ett fint kort, med en tegning fra barnet. Selv jobber jeg i barnehage, og vi forventer da ikke at alle skal ha med gaver til oss når de slutter. Men det er klart det er hyggelig å få en liten oppmerksomhet som viser at arbeidet vi gjør blir satt pris på. For meg er det omtanken som teller, og det som varmer mest er ordene som blir sagt/skrevet - og ikke nødvendivis om det er en gave eller ikke. 0 Siter
Gjest litt anonym pga gaven Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Da datteren min sluttet i barnehagen, ga vi et lite tre i gave. Eller en busk var det, sånn rodondendron-greie, veldig fin. Tenkte det var noe som varte, og som var litt annerledes enn "det vanlige". Fikk tips om det her på dol. :-) 0 Siter
Mista nikket Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Da datter sluttet i barnehagen fikk"tantene" hvert sitt krus/kopp med skål. På kruset/koppen skrev vi navnet deres og på skåla skrev vi "hei tante". Så hver gang de løftet koppen, så fikk de lese hei tante. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.