Gå til innhold

Hvilket forhold hadde dere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som barn: Tenkte ikke noe over det. Var helt normal på alle måter.

Som ungdom: Ikke fornøyd. La mye på meg da jeg kom i puberteten og alt var bare feil.

I dag: 15 kilo lettere enn da jeg var 15 år, er slank og fornøyd. Og enda såpass ung at alt peker oppover fremdeles. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hvilket forhold jeg hadde til kroppen som barn. Den var der bare...

Ungdomstiden var preget av at jeg hatet kroppen min.

I dag har jeg et ok forhold til kroppen. Det er mye jeg ikke er fornøyd med, men også noe jeg er fornøyd med..

Gjest Tja..!
Skrevet

Tenkte ikke over det som barn.

Fikk kviser som tenåring, MANGE KVISER. Var ikke lett men lærte og leve med det. Ble litt mobbet, men det var ikke mye.

Satt en sperrer for og nærme meg jenter da.. det var jo synd..

Idag har jeg et helt forjævlig forhold til kroppen min, føler meg bleik stygg og alt for tynn.

Inbiller meg også at folk stirrer på meg.

Men håper det bare er en annen kneik og begynner jeg og leve sundt og kommer meg ut litt mere så skal jeg kommer over denne også.

Har dager hvor jeg synes jeg ser veldig bra ut, mens andre så klarer jeg ikke se på megselv engang.

Skrevet

Jeg har slitt med de samme problemene hele tiden jeg.

For lave kinnbein, selv om de er høye. Ikke nok innoverkinn, selv om det går innover :-) Hater att jeg ikke har blåe øyne, også har jeg litt stor panne.

Brystmusklene mine liker jeg ikke, de er ikke definerte nok, låra er for store, og føttene føler jeg er deformerte.

Men ellers, så har jeg det veldig bra!! Hehe

Skrevet

Jeg husker at jeg vurderte det slik at jeg ikke kunne bli drillpike, fordi knærne mine var for stygge. De er ikke den beste delen på kroppen min i dag heller forsåvidt. Men jeg hadde tydeligvis tidlig oppfatning rundt min kropp. Jeg husker jeg følte meg keitete. På bilder ser jeg voksen ut. Spesielt fra 10-årsalder er det som om ansiktet mitt er uten alder på et vis. Som tenåring kom det en gris vandrende inn i mitt liv, og resten vet du litt om.

Jeg liker ikke kroppen min dessverre, men objektivt sett tror jeg at jeg ikke jeg har stort å klage over, min alder tatt i betraktning. Har vært heldig med manglende åreknuter og strekkmerker, selv etter all jojoslankingen og fødsel. Men det er ikke slikt som avgjør hva en føler. Om jeg hadde blitt aldri så perfekt, lærte jeg å vende hatet mot min egen kropp.

Men jeg gir meg ikke, det jobbes hardt for å få en forandring på det. Og da tenker jeg ikke på slankekurer, men på dypere ting.

Ønsker deg en god sommerferie,

skal.

Sommerklem fra

Det er bra, Bugge, at du ikke gir deg! Har ikke tenkt det jeg heller! Takk for sommerønsket! Ikke helt ferie enda, men nærmer seg. 1 1/2 uke igjen - skal klare det!

Håpe du får en fin sommer! Klarer å slappe av, legge ting litt til side hvis det er mulig. At du får gode stunder du kan leve på i de tunge!

Sommerklem fra

bugge -jenta
Skrevet

Det er bra, Bugge, at du ikke gir deg! Har ikke tenkt det jeg heller! Takk for sommerønsket! Ikke helt ferie enda, men nærmer seg. 1 1/2 uke igjen - skal klare det!

Håpe du får en fin sommer! Klarer å slappe av, legge ting litt til side hvis det er mulig. At du får gode stunder du kan leve på i de tunge!

Sommerklem fra

Er det greit om jeg spør deg sånn cirka hvilken alder du har. Du trenger ikke være nøyaktig, og du trenger jo ikke svare heller.

Skrevet

Hadde ikke noe godt forhold til min egen kropp som barn/ungdom. Heldigvis var dette i perioden fra 1989 og utover 90-tallet, da klærne skulle være store og posete.

Har ikke kvittet meg helt med alle kompleksene ennå, men er blitt mye bedre. Har smått om senn innsett at kompleksene for det meste er innbildning. Har alltid vært slank, og faktisk veldig populær blant gutta... Men det klarte jeg aldri ta inn over meg. Ble sint om jeg fikk oppmerksomhet fra en gutt.

Om jeg hadde vært 14 år nå og følt presset om utringede små topper og bar mage, hadde jeg nok hatt større problemer!

Skrevet

Er det greit om jeg spør deg sånn cirka hvilken alder du har. Du trenger ikke være nøyaktig, og du trenger jo ikke svare heller.

Helt greit at du spør, men.. Har stått her frem og tilbake og tenkt og tenkt, og akkurat nå trenger jeg visst å beskytte meg litt.. :(

Vet ikke hvorfor, men sånn er det i dag. Men kan ta det på mail hvis du vil,

[email protected]

Bare orker ikke legge det ut for "allmennheten" akkurat i dag.

bugge -jenta
Skrevet

Helt greit at du spør, men.. Har stått her frem og tilbake og tenkt og tenkt, og akkurat nå trenger jeg visst å beskytte meg litt.. :(

Vet ikke hvorfor, men sånn er det i dag. Men kan ta det på mail hvis du vil,

[email protected]

Bare orker ikke legge det ut for "allmennheten" akkurat i dag.

Helt greit. Jeg beskytter meg selv jeg også. Selv om det ikke virker slik bestandig. Det er viktig å kunne gjøre det, spesielt på nettet.

I dag er det blå himmel, men det kunne vært et lite hakk varmere her hvor jeg bor. Fint vær å gå tur i. Ha en fin kveld.

Skrevet

Helt greit. Jeg beskytter meg selv jeg også. Selv om det ikke virker slik bestandig. Det er viktig å kunne gjøre det, spesielt på nettet.

I dag er det blå himmel, men det kunne vært et lite hakk varmere her hvor jeg bor. Fint vær å gå tur i. Ha en fin kveld.

Takk i lige! Her er sommerværet på vei tilbake. Hviler og samler krefter til siste innspurt neste uke. Det skal gå! (Hvis jeg bare gjentar det mange nok SÅ går det.. ;))

Klem

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har hatt samme aha-opplevelse. Jeg trodde alltid jeg var tykk, men ut fra bilder ser jeg at jeg faktisk var temmelig tynn istedet. Merkelig hvor mye foreldres (og andres) kommentarer kan gjøre med ens selvbilde...

Skrevet

Har alltid vært slank, eller rettere sagt tynn i barndom/ tidlig ungdom og siden slank. Tenkte aldri noe over hvordan kroppen så ut i barndommen og ungdommen.

Har aldri hatt komplekser og aldri vært opptatt av kroppens utseende.

Har heller ikke vanket i et miljø der kropp og utseende har vært spesielt fokusert.

Når det gjelder ansiktet, hadde jeg en kviseperiode en stund, men bortsett fra dette har alt vært greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...