smurf78 Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Kjøpte meg nettopp en iskremmaskin fra Philips. Fulgte oppskriften i boka, men isen blir ikke skikkelig stiv, dvs. den blir mer som myk-is. Skal den være sånn? Hadde den vært helt stiv som de vi kjøper i butikken ville jeg jo ikke fått ut den røresaken som sitter midt i. Er det meningen at man skal putte isen i fryseren etterpå? Isåfall forsvinner litt av poenget. 0 Siter
Gjest piluttanlei - Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Hei, jeg har ismaskin (brukte den i går) :-) En ismaskin er til for å forkorte prosessen. Ellers må isen stå mange timer i fryseren og du må røre jevnlig i den. I maskinen gjør du isen ferdig og så er det bare en times tid i fryseren,eller til den blir så stiv som du vil ha den. Så der er et stort poeng med maskin. Isen blir også mere luftig i maskin, uten maskin blir det fort konsistens av frosen fløte. Lykke til ! 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Hei, jeg har ismaskin (brukte den i går) :-) En ismaskin er til for å forkorte prosessen. Ellers må isen stå mange timer i fryseren og du må røre jevnlig i den. I maskinen gjør du isen ferdig og så er det bare en times tid i fryseren,eller til den blir så stiv som du vil ha den. Så der er et stort poeng med maskin. Isen blir også mere luftig i maskin, uten maskin blir det fort konsistens av frosen fløte. Lykke til ! Har du en god oppskrift også? Jeg har maskin, men får ikke helt til. 0 Siter
smurf78 Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Skrevet 28. juni 2006 Har du en god oppskrift også? Jeg har maskin, men får ikke helt til. Jeg prøvde meg på en fantastisk god is igår, hvis du liker mint da. Ta utg.punkt i vanlig fløteis og putt oppi noen dråper peppermynteolje og hakket kokesjokolade. Prøvde med litt grønn konditorfarge oppi, men den ble mere brun enn grønn. Vet ikke hvordan jeg får til grønnfargen. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Har du en god oppskrift også? Jeg har maskin, men får ikke helt til. Takk, jeg liker mint, og dette hørtes godt ut 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.