Lillemus Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Ikea-handlelista mi er klar, kjøkkenet skal innkjøpes i dag og jeg har notert ned antall skap/skuffer, type og størrelse på dem, lyslist, topplist, ben og sokler. Håndtak/knotter selvfølgelig, diffusjonssperre til å ha over åpningen på oppvaskmaskina og benkeplater. Er det noe jeg MÅ ha til oppsett av kjøkkenet som jeg har glemt nå? 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Skrevet 28. juni 2006 Dekksider? Skal ha benkeplate i heltre. Du tenkte kanskje på dekksider til benkeskapet? Hmmm... Må man ha det? Er sidene gjennomhullet helt da? 0 Siter
Aryane Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 De har en sånn dings som man henger søppelposen på som kan dras ut og inn, som en skuff, aner ikke hva det kalles, det glemte jeg å kjøpe og glemmer det hver gang jeg er der ute, skulle gjerne hatt en sånn.... 0 Siter
Clue1365380406 Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Dekksider? Og forresten èn ting du må huske når du tar kjøkkenet i bruk: når oppvaskmaskina er ferdig, ikke la den stå på gløtt, det har ødelagt mange benkeplater. Hold den lukket eller åpne døra helt. Har du tenkt på lys til å ha under overskapene? Hvilket kjøkken valgte du? Vi bestilte et kjøkken i sort høyglans fra Ikea i vinter, kjempefornøyd med både utseende og kvalitet. 0 Siter
Atene Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Silikon til å tette mellom benkeplate og vask? 0 Siter
Cinnamona Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Fronter? (Dører, front på skuffer, ikke bare skrogene) Skruer? 0 Siter
Clue1365380406 Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Skal ha benkeplate i heltre. Du tenkte kanskje på dekksider til benkeskapet? Hmmm... Må man ha det? Er sidene gjennomhullet helt da? Kjøkkenet er hvitt på sidene, og for å skjule det, bruker du dekksider. Skapene er tatt hull i på sidene (til å feste skuffer og hyller), og du kan bruke disse til å feste dekksidene. Du må selv kjøpe skruer til å feste skap i veggen, og til å feste dekksider. Til å sette sammen skapene er skruene med. 0 Siter
Clue1365380406 Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Innlegg til bestikkskuff er supert å ha! 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Ett par oppladbare driller. Silicon og oppvaskbenk og armatur. Kildesortering (plastsystem å sette i benkeskapet). 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Skrevet 28. juni 2006 Kjøkkenet er hvitt på sidene, og for å skjule det, bruker du dekksider. Skapene er tatt hull i på sidene (til å feste skuffer og hyller), og du kan bruke disse til å feste dekksidene. Du må selv kjøpe skruer til å feste skap i veggen, og til å feste dekksider. Til å sette sammen skapene er skruene med. Men jeg har hvite dører også, så det er ikke så farlig. ) Skruer har jeg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Skrevet 28. juni 2006 Og forresten èn ting du må huske når du tar kjøkkenet i bruk: når oppvaskmaskina er ferdig, ikke la den stå på gløtt, det har ødelagt mange benkeplater. Hold den lukket eller åpne døra helt. Har du tenkt på lys til å ha under overskapene? Hvilket kjøkken valgte du? Vi bestilte et kjøkken i sort høyglans fra Ikea i vinter, kjempefornøyd med både utseende og kvalitet. Hvit Ståt. Belysning under skapet har jeg, men det er mulig jeg kommer til å skifte den ut. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Skrevet 28. juni 2006 Silikon til å tette mellom benkeplate og vask? Trengs ikke, har heldekkende oppvaskkum fra før. Har forøvrig silikonmasse også. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Skrevet 28. juni 2006 Fronter? (Dører, front på skuffer, ikke bare skrogene) Skruer? Frontene er inkludert på lista når jeg sier skap/skuffer. ) 0 Siter
Cinnamona Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Frontene er inkludert på lista når jeg sier skap/skuffer. ) Oki, trodde nok det 0 Siter
Clue1365380406 Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Men jeg har hvite dører også, så det er ikke så farlig. ) Skruer har jeg. Ok, da går det sikkert bra. Litt utafor Ikeabestilling: har du mulighet til det, bør du koste på deg avfallskvern i vasken. Det er ikke så dyrt, men så utrolig praktisk og greit. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Skrevet 28. juni 2006 Ett par oppladbare driller. Silicon og oppvaskbenk og armatur. Kildesortering (plastsystem å sette i benkeskapet). "Ett par oppladbare driller." Det har jeg. "Silicon" Det har jeg. "og oppvaskbenk og armatur" Skal ikke skiftes så det har jeg. "Kildesortering (plastsystem å sette i benkeskapet)." Det kan skaffes etterhvert, foreløbig holder det med de to søppelbøttene jeg har fra Ikea, mulig jeg får stativ til dem kanskje? 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Skrevet 28. juni 2006 Ok, da går det sikkert bra. Litt utafor Ikeabestilling: har du mulighet til det, bør du koste på deg avfallskvern i vasken. Det er ikke så dyrt, men så utrolig praktisk og greit. Skal ikke bytte vasken i denne omgang, men det skal jeg huske når den tid kommer. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Vask med tilbehør? Og hva du skal ha inni skapene. Jeg anbefaler skap du kan trekke ut, fremfor vanlige dør-skap. Det gir mye bedre oversikt 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Men jeg har hvite dører også, så det er ikke så farlig. ) Skruer har jeg. Jo, du må ha dekksider. Skapene er "råskap" og ikke særlig pene, så alle sider som vender ut mot rom (altså ikke inntil vegg) må du ha dekksider på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.