Uønska Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Jeg har nettopp fått brev fra trygdekontoret at jeg er pålagt å ta blodprøve i en farskapsak. Fikk for etpar dager siden brev fra mora, som jeg ikke har hatt kontakt med på halvannet år om at jeg var far til ei datter på ni måneder. I brevet stod det at hun ikke ønsket penger fra meg og at det var opp til meg om jeg ville ha kontakt. Hun sier at hun har en far til barnet, men at jeg er den biologiske faren. Hvis blodprøven viser at dette stemmer, hvordan står jeg juridisk, med tanke på at jeg har brev fra hun hvor hun skriver at det er opp til meg? Kan hun kreve at jeg betaler barnebidrag eller er brevet et juridisk bindende dokument? 0 Siter
Advokat Thomas Myran Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Hei! Det brevet vil nok ikke ha noen særlige juridiske bindinger, og hun vil når som helst kunne kreve bidrag fastsatt. Man kan aldri bindende frasi seg retten til bidrag på den måten. Mvh. Thomas Myran Advokat 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.