Gå til innhold

Min mann blir 40 hva gjør og gir jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som tåler det egentlig..?

Nei si det.

Men de blir halte, og foten fungerer ikke. Det skal bare et lite hakk til i den kompliserte muskelen, og den slutter å funke. Hele leggen er et naturens vidunder, men akk så sårbar.

En støvel eller bukse med kevlar eller stålpolstring er et must når saga slår tilbake. Den hogger godt inn i postringen også, voldsomme krefter.

Men det var en avsporing fra gaver.

Videoannonse
Annonse
Gjest trultemor26
Skrevet

Nei si det.

Men de blir halte, og foten fungerer ikke. Det skal bare et lite hakk til i den kompliserte muskelen, og den slutter å funke. Hele leggen er et naturens vidunder, men akk så sårbar.

En støvel eller bukse med kevlar eller stålpolstring er et must når saga slår tilbake. Den hogger godt inn i postringen også, voldsomme krefter.

Men det var en avsporing fra gaver.

Hva er IKKE naturens vidunder på kroppen spør nå jeg tilbake..

Skrevet

Hva er IKKE naturens vidunder på kroppen spør nå jeg tilbake..

At folk ikke bruker verneutstyr skyldes uvitenhet.

De vet ikke at saga kan slå tilbake. Sager de over seg så får de den i toppen eller siden av hodet. Sager de av en stamme horisontalt, så virker ikke stopperen hvis de holder saga feil vei.

De vet ikke at de aldri skal klippe gresset med motorklipper oppover en bakke. Nå de går bak klipperen opp bakken, så glir de og faller flatt bak klipperen, dermed kommer klipperen rullende mot dem og tar hender eller føtter i kniven.

Gjest prust
Skrevet

At folk ikke bruker verneutstyr skyldes uvitenhet.

De vet ikke at saga kan slå tilbake. Sager de over seg så får de den i toppen eller siden av hodet. Sager de av en stamme horisontalt, så virker ikke stopperen hvis de holder saga feil vei.

De vet ikke at de aldri skal klippe gresset med motorklipper oppover en bakke. Nå de går bak klipperen opp bakken, så glir de og faller flatt bak klipperen, dermed kommer klipperen rullende mot dem og tar hender eller føtter i kniven.

Uff, det med gressklipper har jeg ikke tenkt på....

Vi har heldigvis flat tomt. Svigermor har bakke, men gressklipper med "dødmannsknapp" på, slik at motoren kveles hvis en slipper taket i den.

Skrevet

Uff, det med gressklipper har jeg ikke tenkt på....

Vi har heldigvis flat tomt. Svigermor har bakke, men gressklipper med "dødmannsknapp" på, slik at motoren kveles hvis en slipper taket i den.

Flere gode siktingsmekanismer, men folk surrer visst strikk rundt dem.

Mange klippper gresset barbent også. (IIIK)

Noen kjører på og skader barn med selvdrevne klippere som de har surret strikk rundt dødmannsknappen på. Dermed kommer politiet.

Noen lar barn under 16 år kjøre (ned til 10 år) som så skader seg. Dermed kommer også politiet.

Gjest prust
Skrevet

Flere gode siktingsmekanismer, men folk surrer visst strikk rundt dem.

Mange klippper gresset barbent også. (IIIK)

Noen kjører på og skader barn med selvdrevne klippere som de har surret strikk rundt dødmannsknappen på. Dermed kommer politiet.

Noen lar barn under 16 år kjøre (ned til 10 år) som så skader seg. Dermed kommer også politiet.

Helt utrolig tåpelig å surre strikk rundt sikringen!!!!

Jeg klipper gress med støvler eller sandaler (grøss). Burde vel egentlig bruke mannens vernesko.

Skrevet

Helt utrolig tåpelig å surre strikk rundt sikringen!!!!

Jeg klipper gress med støvler eller sandaler (grøss). Burde vel egentlig bruke mannens vernesko.

Tåpelig er det.

Ulovlig er det også. Det fordi andre kan få tak i maskinen og bruke den med låst sikring.

Forestill deg trynet på en far hos politiet som har latt 12-åringen sin bruke gressklipperen med låst sikring, og gutten sitter der md avkappede tær på sykehus.

Dessuten vil en manglende halv stortå visst føre til bruk av spesialsko for å kunne gå riktig uten å halte for mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...