Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg eri uke 34, har gått på Bricanyl siden 23+2 pga premature rier og tegningsblødning. I natt våknet jeg gjentatte ganger av intense menssmerter nederst i magen + ryggverk (korsrygg). Dette var ikke noe regelmessig eller noe, magen ble hard som ved kynnere. I dag har jeg hatt skikkelig diare, har ikke spist noe som helst uvanlig. Fortsatt er det murring i mage og rygg, men kan ikke ta tiden på det, liksom. Hva kan dette være? Skal gå på Bricanyl til 34+0, bør jeg ringe føden for en sjekk?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23670-menssmerterryggvondt-uke-34/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det kan nok virke som om noe er på gang, uten at det er sikkert. Det er ikke sjelden at livmoren reagerer med kraftige kynnere hvis man har urolig mage med diare. Derimot er det heller ikke uvanlig at man får urolig mage hvis livmoren begynner å jobbe seg mot en fødsel. I ditt tilfelle synes jeg du kan ringe til fødeavdelingen for å høre hva de anbefaler. Kanskje de vil ta en sjekk for å finne ut om det er noe på gang, d.v.s. om livmorhalsen allerede er moden som ved fødselens start. Jeg vil anbefale deg å ikke krisemaksimere situasjonen. Du har uansett gjort unna det aller meste av svangerskapet, og det er ingen grunn til å anta at barnet vil lide noen alvorlig nød ved å bli født i uke 34 , selv om man helst skulle ønsket at du gikk en måned til. Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...