Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og tenker over penger og sånn, og fant en lånekalkulator på nett... men den vil at jeg skal skrive inn rente på lånet da.

Hvor høy rente har man om man låner 90% av kjøpesum?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4-5% tipper jeg.

90% er mye.

Hm...

Jaja.

Takk for svar. :)

Om vi tar det på like mange år som vi hadde det forrige lånet så betaler lånet seg selv av leieinntekter. Kanskje ta ferre år da.

Skrevet

Hm...

Jaja.

Takk for svar. :)

Om vi tar det på like mange år som vi hadde det forrige lånet så betaler lånet seg selv av leieinntekter. Kanskje ta ferre år da.

Mange har brent seg på uteblitte leieinntekter. Utleie er ikke så lett å beregne. Det er ikke så ofte det egentlig lønner seg totalt sett. Stort sett på grunn av boligprisene er så høye.

Skrevet

Mange har brent seg på uteblitte leieinntekter. Utleie er ikke så lett å beregne. Det er ikke så ofte det egentlig lønner seg totalt sett. Stort sett på grunn av boligprisene er så høye.

Vi klarer oss mer enn godt nok uten leieinntekter, og vi skulle ha dette huset uansett, enten det hadde vært utleiemuligheter eller ikke. Vi får vel helgardere oss og tenke at vi ikke har den inntekten, og heller ta det som et pluss i regnskapet hvis vi får leieboere.

Gjest huskjøper snart?
Skrevet

Vi klarer oss mer enn godt nok uten leieinntekter, og vi skulle ha dette huset uansett, enten det hadde vært utleiemuligheter eller ikke. Vi får vel helgardere oss og tenke at vi ikke har den inntekten, og heller ta det som et pluss i regnskapet hvis vi får leieboere.

Fått tilbud om å låne 100 % til 3,60 % rente i en av de store bankene. (Førstehjemslån)

Har også søkt startlån gjennom kommunen (Husbankens startlån) og fikk da rente på 2,9 % på 100 % av kjøpesum.

Har ikke sikkerhet fra før, ikke egenkapital, ingenting.

Har man kausjonist eller egenkapital så kan man få bedre rente.

Skrevet

Bruk 4 %, så kan du legge til et par prosent for å se hvor mye det utgjør. Lurt å legge inn litt ekstra, fordi renten vil garantert gå opp, hvor mye er usikert.

Leieinntekter er svært bra å ha med seg. Leier du ut under halve boarealet ditt er dette skattefrie kroner.

Jeg leier ut 3 til 4 hybler og 4 leiligheter og har til dags dato ikke hatt noe store problemer med det. Dette har aldri stått tomt, aldri noe problemer med å fått leie de ut.

Men det kommer selvsagt an på hvor i landet man bor.

Fordelen med utleie er at hvis du får leid ut i gode tider, som nå, så får du garantert leid ut i dårlige.

Skrevet

Bruk 4 %, så kan du legge til et par prosent for å se hvor mye det utgjør. Lurt å legge inn litt ekstra, fordi renten vil garantert gå opp, hvor mye er usikert.

Leieinntekter er svært bra å ha med seg. Leier du ut under halve boarealet ditt er dette skattefrie kroner.

Jeg leier ut 3 til 4 hybler og 4 leiligheter og har til dags dato ikke hatt noe store problemer med det. Dette har aldri stått tomt, aldri noe problemer med å fått leie de ut.

Men det kommer selvsagt an på hvor i landet man bor.

Fordelen med utleie er at hvis du får leid ut i gode tider, som nå, så får du garantert leid ut i dårlige.

Takk for fornuftig svar. De har aldri hatt problemer med å leie ut hyblene her, så jeg regner med at vi iallefall får leid ut den ene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...