Gå til innhold

Kontakte takstmannen for vurdering av hus?

Anbefalte innlegg

Gjest eller må man spørre megler
Skrevet

Jeg skal se på et litt shabby gammelt hus. Jeg har ikke peiling. Jeg har ingen fagkyndige å ha med meg. Taksten sier ikke så mye om boligen og selger har lite peiling pga det er et dødsbo.

Kan jeg kontakte takstmannen som har laget taksten og høre litt mer om hvordan han vurderer boligen og hva han tenker må utbedres/undersøkes og hva dette vil koste?

Eller er dette uvanlig og må jeg gå gjennom megler eller leie en takstmann som kan bli med og vurdere boligen. Mye koster det evt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke laget tilstandsrapport på huset?

Skrevet

Det er ikke laget tilstandsrapport på huset?

Står lite utfyllende der pga selger har lite kjennskap til boligen og det står ikke tilstandsgrader 1, 2, 3 slik det pleier å stå. Er en slags rapport.. Den sier meg liksom ikke hva som må gjøres der. Gir noen antydninger selvfølgelig. Jeg vet heller ikke hva det koster å feks skifte elektrisk anlegg, etterisolere, skifte rør osv.

Skrevet

Ta med deg egen sakkyndig. Du kommer ikke til å angre.

Skrevet

Ta med deg egen sakkyndig. Du kommer ikke til å angre.

Er det takseringsfirmaer som tilbyr det? Vet du hvor mye det koster?

Skrevet

Er det takseringsfirmaer som tilbyr det? Vet du hvor mye det koster?

Jeg tror det koster 1000 til 2000 kroner, men det er mulig jeg er helt på jordet her. Jeg tror bare du skal se under "takstmenn" i Gule Sider. Det er visst normalt å se huset først alene, for så å ta med en sakkyndig hvis man er interessert.

Skrevet

Jeg tror det koster 1000 til 2000 kroner, men det er mulig jeg er helt på jordet her. Jeg tror bare du skal se under "takstmenn" i Gule Sider. Det er visst normalt å se huset først alene, for så å ta med en sakkyndig hvis man er interessert.

Ja, blir tullete å legge ut 2000 kr om man ikke er så veldig interessert. Eneste problemet er at budrunden ofte går rett etter visning og som regel kun til kl 12 eller 15 dagen etter så takstmannen må steppe inn på kort varsel..

Skrevet

Ja, blir tullete å legge ut 2000 kr om man ikke er så veldig interessert. Eneste problemet er at budrunden ofte går rett etter visning og som regel kun til kl 12 eller 15 dagen etter så takstmannen må steppe inn på kort varsel..

Er det på en ukedag burde det ikke bli noe problem. Ring litt rundt på forhånd og hør om det er mulig.

Skrevet

Er det på en ukedag burde det ikke bli noe problem. Ring litt rundt på forhånd og hør om det er mulig.

Lurer på om jeg skal gjøre det ja...

Vil ikke kjøpe katta i sekken. :)

Skrevet

Lurer på om jeg skal gjøre det ja...

Vil ikke kjøpe katta i sekken. :)

Lykke til! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...