Gjest Per Skrevet 1. april 2001 Skrevet 1. april 2001 Hei. Er en gutt på 21 som i alle år har slitt med å legge på meg. Siden jeg er så tynn som jeg er plager dette meg veldig. Livskvaliteten og selvtilliten er langt fra på topp, jeg prøver så godt så mulig å skjule hvor tynn jeg er, dette er noe jeg har gjort lenge, sålangt har det gått bra. Jeg er 1,88 høy og veier faktisk 86 kilo, men alikavel er jeg ikke mer enn 56 cm rundt låret på det meste. Sier vel litt... Overalt leser jeg om folk som sliter med overflødige kilo, men hva med oss som ønsker å legge på oss da?? Håper det finnes hjelpemidler til å kunne øke vekta ganske betraktelig... Var hos legen og sjekka stoffskiftet, dette viste seg å være helt normalt. Jeg spiser som en hest, forbrenninga er for stor til at det hjelper meg å øke i volum. Håper dere kan hjelpe meg med noen tips eller råd, er veldig deprimert til tider siden dette er et stort problem for meg. Håper på svar. På forhånd takk! 0 Siter
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 2. april 2001 Skrevet 2. april 2001 Kjære Per! Det er mange faktorer som spiller inn når det gjelder en persons kropp og vekt. Det som naturen har skapt er det ikke alltid like lett å endre på. Opplever andre at du er tynn? Du sier i ditt innlegg at stoffskiftet er normalt og jeg regner med at andre sykdommer er utelokket, og at legen ikke er bekymret for din vekt? Ditt aktivitetsnivå, spisemønster, hva slags mat du spiser, alder osv er med på å påvirke kroppsvekten. Jeg råder deg til å ta ditt spørsmål opp under forum for ernæring eller snakke med en ernæringsfysiolog som kan hjelpe deg med å sette opp en kostplan tilpasset deg og ditt behov, lykke til! 0 Siter
playboygutten Skrevet 3. april 2001 Skrevet 3. april 2001 Kjære Per! Det er mange faktorer som spiller inn når det gjelder en persons kropp og vekt. Det som naturen har skapt er det ikke alltid like lett å endre på. Opplever andre at du er tynn? Du sier i ditt innlegg at stoffskiftet er normalt og jeg regner med at andre sykdommer er utelokket, og at legen ikke er bekymret for din vekt? Ditt aktivitetsnivå, spisemønster, hva slags mat du spiser, alder osv er med på å påvirke kroppsvekten. Jeg råder deg til å ta ditt spørsmål opp under forum for ernæring eller snakke med en ernæringsfysiolog som kan hjelpe deg med å sette opp en kostplan tilpasset deg og ditt behov, lykke til! Hei. Jeg har noe av det samme problemet, bortsett fra at jeg er mye tynnere. Jeg er 190 cm og veier 65 kg. Jeg vil legge på meg 20 kg. Hvordan gjør jeg det? Spise mye? Trene? Vær så snill og svar. På forhånd takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.