Gjest a survivor Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Klart de gjør.. Klarte jeg også er rasende... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Så klart er jeg rasende.... Selvsagt har de som opplever seksuelle overgrep det sikkert vanskeligere enn meg... selvsagt! Det sier jeg ikke noe om.... men jeg antar det. tror det. ja, VET det! Men såklart er jeg rasende... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Selvsagt har de som opplever seksuelle overgrep det sikkert vanskeligere enn meg... selvsagt! Det sier jeg ikke noe om.... men jeg antar det. tror det. ja, VET det! Men såklart er jeg rasende... Men det er langt der nedi... For jeg har undertrykt det jeg også.. om enn i bare 7 år.. Så har hun undertrykt det i 11 år... Stakkars jente.... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Men det er langt der nedi... For jeg har undertrykt det jeg også.. om enn i bare 7 år.. Så har hun undertrykt det i 11 år... Stakkars jente.... Men tusen takk for at du skrev om historien din her, kjære deg. Tusen tusen takk. Du hjelper meg videre med å skrive om deg seg selv slik. Tusen takk! Og ønsker deg virkelig alt godt!! 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Men det er langt der nedi... For jeg har undertrykt det jeg også.. om enn i bare 7 år.. Så har hun undertrykt det i 11 år... Stakkars jente.... Det er vel ikke noen konkuranse i hva som er verst , eller drive og gradere overgrep. Du har vel akkurat like stor rett til å føle det du føler som alle andre. Følelsene rår ingen over. Selv om det kanskje rent juridisk vil være vanskelig å få straffet noe for det du har opplevd er det vel like viktig for deg å få bearbeidet det som har skjedd som det er for alle andre. Rettsak og annmeldelse og plassering av skyld er ikke noen magisk måte å få avsluttet ting eller å komme seg videre 0 Siter
Gjest Lucy Lou Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Kan du forklare hva du mener med dette innlegget? Klart og tydelig? Hva hentyder du til? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Det blir mye lettere å følge innleggene dine om du slutter å diskutere så mye med deg selv. 0 Siter
Sofline Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Det blir mye lettere å følge innleggene dine om du slutter å diskutere så mye med deg selv. Han innrømmer i alle fall det er han som skriver alle innleggene. :-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Han innrømmer i alle fall det er han som skriver alle innleggene. :-) I motsetning til en del andre tråder, mener du? ;o) Joda, det er sant. Men det gir et litt slitsomt inntrykk når folk svarer seg selv ikke bare en gang, men to, tre og sju ganger. 0 Siter
Sofline Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 I motsetning til en del andre tråder, mener du? ;o) Joda, det er sant. Men det gir et litt slitsomt inntrykk når folk svarer seg selv ikke bare en gang, men to, tre og sju ganger. "I motsetning til en del andre tråder, mener du? ;o)" Nettopp. :-) Joda, det er sant. Men det gir et litt slitsomt inntrykk når folk svarer seg selv ikke bare en gang, men to, tre og sju ganger. Helt enig! 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Det er vel ikke noen konkuranse i hva som er verst , eller drive og gradere overgrep. Du har vel akkurat like stor rett til å føle det du føler som alle andre. Følelsene rår ingen over. Selv om det kanskje rent juridisk vil være vanskelig å få straffet noe for det du har opplevd er det vel like viktig for deg å få bearbeidet det som har skjedd som det er for alle andre. Rettsak og annmeldelse og plassering av skyld er ikke noen magisk måte å få avsluttet ting eller å komme seg videre Det er nettopp det jeg er klar over. Men det vil vel kunne bringe meg enda et hakk videre? Tenkte på det igår faktisk, om jeg bare skal anmelde, for første gang tenkte jeg at det om jeg skulle tape, så har jeg iallefall forsøkt. Verden vil jo da forsåvidt være den samme. De krenket meg urettmessig uansett. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Det er nettopp det jeg er klar over. Men det vil vel kunne bringe meg enda et hakk videre? Tenkte på det igår faktisk, om jeg bare skal anmelde, for første gang tenkte jeg at det om jeg skulle tape, så har jeg iallefall forsøkt. Verden vil jo da forsåvidt være den samme. De krenket meg urettmessig uansett. Det ville blitt en måte å bli sett på, for noen dager. Men skal det komme noe godt ut av det, må man be om juridiske utredninger på papir. Det holder ikke at en dommer vurderer under en rettssak. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kan du forklare hva du mener med dette innlegget? Klart og tydelig? Hva hentyder du til? Psykiatrien sperret meg inne. Og de tvang meg til å ta medisiner mot min vilje. Tre ganger har de gjort dette. Det plager meg fortsatt, flere år senere. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Det ville blitt en måte å bli sett på, for noen dager. Men skal det komme noe godt ut av det, må man be om juridiske utredninger på papir. Det holder ikke at en dommer vurderer under en rettssak. Men det er egentlig bare de uavhengige juridiske vurderingene jeg trenger i første omgang. Det som har skjedd med meg er utført av et system. Selvsagt er enkeltpersoner delaktige. Men det er systemet jeg vil endre, ikke de ansatte. De ansatte er bjellesauer i systemet sitt. De er ikke opplært til å tenke selv. De er opplært til å utføre det systemet definerer, overlegene inkludert. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Det blir mye lettere å følge innleggene dine om du slutter å diskutere så mye med deg selv. Jeg diskuterer ikke. Jeg bare slipper ut det jeg tenker. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Han innrømmer i alle fall det er han som skriver alle innleggene. :-) Jeg innrømmer ikke noe. For jeg har aldri forsøkt å skjule noe. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 I motsetning til en del andre tråder, mener du? ;o) Joda, det er sant. Men det gir et litt slitsomt inntrykk når folk svarer seg selv ikke bare en gang, men to, tre og sju ganger. Hva er slitsomt med det? Har du blitt allergisk mot meg? I så fall beklager jeg dette. Bør jeg skifte nick oftere kanskje? Sånn at du ikke ser meg så lett? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 "I motsetning til en del andre tråder, mener du? ;o)" Nettopp. :-) Joda, det er sant. Men det gir et litt slitsomt inntrykk når folk svarer seg selv ikke bare en gang, men to, tre og sju ganger. Helt enig! Hva er slitsomt med det? Kan du si noe om hvordan du føler dette? 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Det ville blitt en måte å bli sett på, for noen dager. Men skal det komme noe godt ut av det, må man be om juridiske utredninger på papir. Det holder ikke at en dommer vurderer under en rettssak. tror du kan glemme det. Kanskje evt få en annen psykiater som vurderte deg til å si noe om at du ble feilbehandlet. Og uansett om han evt kanskje var delvis uenig med sin kollega som behandlet deg ville han antagelig ikke være illojal. Er det så nøye da? Hvorfor innrømmer du ikke at det er din personlige vendetta, det er DU som har blitt krenket. Du bryr deg ikke om at tvang i norge som regel blir brukt kun når det er ytterst nødvendig. Blir litt for subjektivt og for personlig synes jeg til at du liksom skal være så generelt mot praksisen etc 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.