Mrs. Wallace Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Hva er slitsomt med det? Har du blitt allergisk mot meg? I så fall beklager jeg dette. Bør jeg skifte nick oftere kanskje? Sånn at du ikke ser meg så lett? Du kan skifte nick hvert 5.sekund, og vi vil fremdeles se at det er deg. Du er rimelig lett gjenkjennelig, for å si det sånn. Og nei, jeg har ikke blitt "allergisk" mot deg. Du trenger ikke være så nærtagende. Jeg påpeker bare at det virker uryddig, amsete og uoversiktlig når du svarer deg selv så mye som du gjør. Jeg har foreløpig ikke sagt et oprd om innholdet i disse innleggene dine. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Du kan skifte nick hvert 5.sekund, og vi vil fremdeles se at det er deg. Du er rimelig lett gjenkjennelig, for å si det sånn. Og nei, jeg har ikke blitt "allergisk" mot deg. Du trenger ikke være så nærtagende. Jeg påpeker bare at det virker uryddig, amsete og uoversiktlig når du svarer deg selv så mye som du gjør. Jeg har foreløpig ikke sagt et oprd om innholdet i disse innleggene dine. Dette er jo ingen vitenskapelig publikasjon. Det er et Åpent Forum. Hva er så galt med uryddighet? Og når det er sagt, hva er egentlig så uryddig ved det jeg skriver? Er mine tanker uryddige? Ville det vært bedre om jeg hadde standardiserte ting som kom ut fra meg? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 tror du kan glemme det. Kanskje evt få en annen psykiater som vurderte deg til å si noe om at du ble feilbehandlet. Og uansett om han evt kanskje var delvis uenig med sin kollega som behandlet deg ville han antagelig ikke være illojal. Er det så nøye da? Hvorfor innrømmer du ikke at det er din personlige vendetta, det er DU som har blitt krenket. Du bryr deg ikke om at tvang i norge som regel blir brukt kun når det er ytterst nødvendig. Blir litt for subjektivt og for personlig synes jeg til at du liksom skal være så generelt mot praksisen etc Jeg prater jo ikke om tvang generelt. Jeg prater i 90% av innleggene om meg selv og ingen andre. Og når jeg skriver om generelt, så er det selvsagt en projisering av meg selv. For øvrig vil jeg si at tvang ikke normalt brukes når det er ytterst nødvendig i Norge.¨ Kun anslagsvis 10-15 % av tvangsinnleggelsene skjer med begrunnelse i fare for liv. De resterende 85-90% av de 10.000 årlige tvangsinnleggelsene skjer med begrunnelse i behandling. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Jeg prater jo ikke om tvang generelt. Jeg prater i 90% av innleggene om meg selv og ingen andre. Og når jeg skriver om generelt, så er det selvsagt en projisering av meg selv. For øvrig vil jeg si at tvang ikke normalt brukes når det er ytterst nødvendig i Norge.¨ Kun anslagsvis 10-15 % av tvangsinnleggelsene skjer med begrunnelse i fare for liv. De resterende 85-90% av de 10.000 årlige tvangsinnleggelsene skjer med begrunnelse i behandling. Faktisk er det jo slik at man altfor sjelden bruker tvang med begrunnelse i fare. Det er mange som mister livet fordi psykiatrien ikke ser det. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 tror du kan glemme det. Kanskje evt få en annen psykiater som vurderte deg til å si noe om at du ble feilbehandlet. Og uansett om han evt kanskje var delvis uenig med sin kollega som behandlet deg ville han antagelig ikke være illojal. Er det så nøye da? Hvorfor innrømmer du ikke at det er din personlige vendetta, det er DU som har blitt krenket. Du bryr deg ikke om at tvang i norge som regel blir brukt kun når det er ytterst nødvendig. Blir litt for subjektivt og for personlig synes jeg til at du liksom skal være så generelt mot praksisen etc Generelt må man snart også forstå at det et menneske sier er vedkommendes syn, og at vedkommende aldri kan utgi noe objektivt syn. Det et mennekse sier er og vil allid forbli subjektivt. 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Jeg prater jo ikke om tvang generelt. Jeg prater i 90% av innleggene om meg selv og ingen andre. Og når jeg skriver om generelt, så er det selvsagt en projisering av meg selv. For øvrig vil jeg si at tvang ikke normalt brukes når det er ytterst nødvendig i Norge.¨ Kun anslagsvis 10-15 % av tvangsinnleggelsene skjer med begrunnelse i fare for liv. De resterende 85-90% av de 10.000 årlige tvangsinnleggelsene skjer med begrunnelse i behandling. jo. synd du ikke bare kan riste på hodet av den teite psykiatrien. Og gå videre. Er vel ingen fare for at du blir tvangsinnlagt eller tvangsmedisinert igjen? Er jo bare å oppføre seg normalt , ikke virke psykotisk , si man skal ta selvmord etc. men hvis du personlig har lyst å ta på deg å forandre hele psykiatrien, be my guest. mye morsommere og følge med på fotball wm og sørge for at en selv har et mest mulig ok liv. 0 Siter
Gjest Ikke vet jeg, men lurer jo litt. Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Psykiatrien sperret meg inne. Og de tvang meg til å ta medisiner mot min vilje. Tre ganger har de gjort dette. Det plager meg fortsatt, flere år senere. Og fortsatt sier du ingenting om grunnen til det. Kanskje de hadde grunn til å sperre deg inne siden du er så lite villig til å si noe om det da? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 jo. synd du ikke bare kan riste på hodet av den teite psykiatrien. Og gå videre. Er vel ingen fare for at du blir tvangsinnlagt eller tvangsmedisinert igjen? Er jo bare å oppføre seg normalt , ikke virke psykotisk , si man skal ta selvmord etc. men hvis du personlig har lyst å ta på deg å forandre hele psykiatrien, be my guest. mye morsommere og følge med på fotball wm og sørge for at en selv har et mest mulig ok liv. forrige gang tok det meg seks år i frihet..... alle sa det du sier nå... men så ble jeg tvangsinnlagt.. for saken er den... det er jo det som er hele saken med psykisk helse... at man kan jo ikke bare bestemme seg for at sånn skal man gjør.. vi er ikke kun tankemennesker. vi er også følelsesmennesker. dersom jeg ble slått ned på gaten i byen.... og det ikke fantes noen lov som forbød det å slå hverandre ned.... skulle jeg bare godta det? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Dette er jo ingen vitenskapelig publikasjon. Det er et Åpent Forum. Hva er så galt med uryddighet? Og når det er sagt, hva er egentlig så uryddig ved det jeg skriver? Er mine tanker uryddige? Ville det vært bedre om jeg hadde standardiserte ting som kom ut fra meg? Men herregud da, din kverulant! Les innlegget mitt en gang til: Jeg sier ikke noe om INNHOLDET i innleggene dine. Foreløpig, i hvert fall. Jeg sier bare noe om hva slags inntrykk du gir når du poster innlegg som en kanin på speed. Men det nytter åpenbart ikke å si noe som helst til deg, for du påberoper deg de underligste ting og unngår helt å forholde deg til poenget. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 forrige gang tok det meg seks år i frihet..... alle sa det du sier nå... men så ble jeg tvangsinnlagt.. for saken er den... det er jo det som er hele saken med psykisk helse... at man kan jo ikke bare bestemme seg for at sånn skal man gjør.. vi er ikke kun tankemennesker. vi er også følelsesmennesker. dersom jeg ble slått ned på gaten i byen.... og det ikke fantes noen lov som forbød det å slå hverandre ned.... skulle jeg bare godta det? og hadde vi bare vært tankemennesker, så hadde jeg jo arbeidet for å innføre den loven da også... selvsagt. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Og fortsatt sier du ingenting om grunnen til det. Kanskje de hadde grunn til å sperre deg inne siden du er så lite villig til å si noe om det da? jeg er ikke lite villig til å si hvorfor de sperret meg inne.... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Men herregud da, din kverulant! Les innlegget mitt en gang til: Jeg sier ikke noe om INNHOLDET i innleggene dine. Foreløpig, i hvert fall. Jeg sier bare noe om hva slags inntrykk du gir når du poster innlegg som en kanin på speed. Men det nytter åpenbart ikke å si noe som helst til deg, for du påberoper deg de underligste ting og unngår helt å forholde deg til poenget. Jeg kommenterer ikke slike utsagn. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Jeg kommenterer ikke slike utsagn. Nei, for du kommenterer bare dine egne meningsløse utsagn. Ble jeg for konkret for deg, kanskje? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Men herregud da, din kverulant! Les innlegget mitt en gang til: Jeg sier ikke noe om INNHOLDET i innleggene dine. Foreløpig, i hvert fall. Jeg sier bare noe om hva slags inntrykk du gir når du poster innlegg som en kanin på speed. Men det nytter åpenbart ikke å si noe som helst til deg, for du påberoper deg de underligste ting og unngår helt å forholde deg til poenget. "som en kanin på speed" *LOL* Tror ikke det nytter å diskutere med denne fyren...! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 "som en kanin på speed" *LOL* Tror ikke det nytter å diskutere med denne fyren...! Nei, jeg sjønner det. Klarte bare ikke dy meg. ;o) 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 "som en kanin på speed" *LOL* Tror ikke det nytter å diskutere med denne fyren...! Uttrykket som en kanin på speed var kjempemorsomt syns jeg nesten så jeg skifter nick hehe.... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Nei, jeg sjønner det. Klarte bare ikke dy meg. ;o) ;o) 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Nei, for du kommenterer bare dine egne meningsløse utsagn. Ble jeg for konkret for deg, kanskje? Konkretisering er meget bra. Men det gjelder jo å konkretisere i riktig retning da. Fordelen med å prate abstrakt, er at man kan si hva som helst om hva som helst.. Men når man prater konkret, må man helst treffe spikeren på hodet... og ikke i nærmeste delstat... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Konkretisering er meget bra. Men det gjelder jo å konkretisere i riktig retning da. Fordelen med å prate abstrakt, er at man kan si hva som helst om hva som helst.. Men når man prater konkret, må man helst treffe spikeren på hodet... og ikke i nærmeste delstat... "Fordelen med å prate abstrakt, er at man kan si hva som helst om hva som helst.." Der traff du hodet på spikeren, survivor! Hva er egentlig poenget med å si hva som helst om hva som helst hvis en ikke har noen hensikt med det en skal si? Hadde ikke tenkt å si noe her, men nå gjør jeg det likvel. Kjenner noen personer som bare prater og prater og prater og når en endelig er feridg med å prate med dem (dvs høre på dem) så aner en ikke hva de har pratet om.... 0 Siter
Gjest Ikke vet jeg, men lurer jo litt. Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 jeg er ikke lite villig til å si hvorfor de sperret meg inne.... Så hvorfor har du ikke sagt det enda da? Du er jo tydeligvis veldig opprørt over dette. Og velger å skrive side opp og ned om hvor urettferdig systemet er og hvilket onde det er. Men fortsagt har du ikke sagt et ord om hvorfor du ble innlagt og hva som gjør det til en sånn grusom ting. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.