Gå til innhold

dvd - regional kode??

Anbefalte innlegg

Gjest haster litt
Skrevet

Jeg bestilte noen dvd'er fra USA, som jeg fikk i posten i dag, men jeg får ikke til å avspille dem på min dvd-spiller (som er 6 mnd gammel bare).

Jeg får meldingen "error" (på selve spilleren), og så "check regional code" (på skjermen).

Jeg har bladd gjennom menyen (via fjernstyreren) og skrevet English på alle steder der jeg kunne (fra før sto det Svensk som språk alle steder). Kun ett sted er kode nevnt på menyen, og der står det US. Jeg skjønner ikke hvor jeg finner såkalt regional kode, og hva jeg evt skal stille inn denne på.

Kan noen her hjelpe meg?

Gjest Been there, done that
Skrevet

Tar jeg ikke feil er DVD fra USA utstyrt med kode 1, mens DVD produsert i Norge/EU har kode 2. Så med mindre du har en spesialtilpasset DVD spiller som tar begge kodene (svært få modeller har dette) så kan du altså ikke spille de fra USA.

Gjest Megler Smekk
Skrevet

For å spille denne må spilleren støtte Sone 1. Hvilken modell har du?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Spilleren din støtter ikke sone 1-filmer.

Spillere kjøpt i Norge gjør ikke det - med mindre du ber selgeren om å gjøre den sonefri.

Gjest haster litt
Skrevet

Se her om du finner spilleren din:

http://www.videohelp.com/dvdhacks

Da kan du gjøre den sonefri slik at du kan spille platene.

Takk til alle dere for raske råd og hjelp! Jeg skjønner at min spiller (billigste type kjøpt på Lefdal eller hvor det nå var) ikke kan brukes til dette...

Til AV: Jeg fant ikke spilleren min på den listen. Men si meg, hva betyr hack? Har det noe med hacking å gjøre? Er disse filene noe som er lovlig å kjøpe? Bare er litt nysgjerrig, jeg altså...

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvis du ikke har sonefri DVD-spiller, får du ikke brukt DVD-ene dine fra USA på den.

Jeg har samme problemet, men får spilt av amerikanske DVD-er både på PC og Mac.

Gjest bombasta
Skrevet

Spillere kjøpt i Norge gjør ikke det - med mindre du ber selgeren om å gjøre den sonefri.

Nuvel, jeg kjøpte min Asono DVD-spiller via nett fra norsk produsent, helt sonefri.

Dog er den nå utsolgt og ikke tilgjengelig for bestilling pr. d.d.

http://asono.com/dvdx70

Og det finnes helt sikkert andre greie alternativer man kan få tak i.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nuvel, jeg kjøpte min Asono DVD-spiller via nett fra norsk produsent, helt sonefri.

Dog er den nå utsolgt og ikke tilgjengelig for bestilling pr. d.d.

http://asono.com/dvdx70

Og det finnes helt sikkert andre greie alternativer man kan få tak i.

Det finnes, men det er en merkelig regel som sier at produsenten ikke har lov til å levere spillerne sonefrie, men at de kan åpne dem for de som ber om det.

Så i utgangspunktet kommer ingen spillere klare for noe annet enn sone 2 i Norge. Dog er det nok mange selgere som omgår det ved å gjøre dem klare for alle soner så fort de får dem i hende.

Skrevet

Jeg har en Argon-spiller fra HiFi-klubben og den spiller forsyne meg en dvd som det vitterligen står sone 1 på, uten at jeg har gjort noe som helst. Selgeren av dvd'en hevder den er sonefri, men det står sone 1 på coveret. Snodig.

Gjest man skal ikke gi seg -
Skrevet

Det er oftest dritenkelt å stille om spilleren , samboeren min har gjort det på alle spillere vi har hatt, oftest så er det bare å taste inn 0000 så er den zonefri. Det spiller ikke noen rolle om det er en billig eller dyr spillere, det går å stille om dem t.o.m.dem fra europris !

Skrevet

Takk til alle dere for raske råd og hjelp! Jeg skjønner at min spiller (billigste type kjøpt på Lefdal eller hvor det nå var) ikke kan brukes til dette...

Til AV: Jeg fant ikke spilleren min på den listen. Men si meg, hva betyr hack? Har det noe med hacking å gjøre? Er disse filene noe som er lovlig å kjøpe? Bare er litt nysgjerrig, jeg altså...

Disse hackene er som regel bare en tastekombinasjon du trykker på fjernkontrollen din for å endre regionkodeinstillingen. Det går ikke utover garantien fordi du ikke foretar noen modifikasjoner i spilleren.

Skrevet

Kjøpte sonefri DVD-spiller til 399 kr på ICA i 2004 jeg. Mange slike rundt omkring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...