Gå til innhold

Hva regner trygdekontoret som inntekt ved sykemelding?

Anbefalte innlegg

Gjest sykemeldt og næringsdrivende
Skrevet

Ser det er et trygdeforum her også, men 139,- for svar har jeg ikke råd til å betale. Så derfor spør jeg dere andre her:

Hva regner trygdekontoret som inntekt, når man er selvstendig næringsdrivende og har blitt sykemeldt? Er det firmaets totale inntekt de regner som inntekt, eller er det overskuddet som jeg vanligvis henter ut som lønn til meg selv?

Firmaet mitt går med underskudd akkurat nå, og absolutt alt som kommer inn på firmaets konto går rett ut igjen i regninger i sommer. Firmaet har heller ikke aktiv drift i sommer (sesongbetont), så inntekt som kommer inn nå er det som ble krevet inn før jeg ble skadet og sykemeldt.

Dessuten skal jeg ha en sak opp for forliksrådet. Aner ikke om den kommer opp i sommer, men om jeg vinner vil jeg få en sum som skulle ha vært inne på firmaets konto i februar og som i sin helhet vil gå til regninger.

Dessuten har jeg nå fått igjen på skatten, og den summen kommer også til å gå til firmaets regninger.

Har oppgitt til trygdekontoret at jeg kommer til å jobbe ca en time i uka, men ikke med inntektsgivende arbeid, kun administrativt.

Hva skal jeg oppgi til trygdekontoret som inntekt? Min lønn av "overskuddet" som da blir kr 0,- eller totalinntekten? Må jeg oppgi det jeg fikk igjen på skatten?

Må også nevne at jeg ennå er inne i de første 17 dagene som jeg ikke får noe fra trygdekassa (har ikke noe forsikring).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...