Gjest la noruega Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Hei! Ei venninne og jeg har bestemt oss for å dra til Barcelona i høst - i utgangspunktet for noen få måneder. Vi er interessert i å bo i et strøk ikke så veldig langt fra sentrum, men ikke i den verste turist-ghettoen heller. Hadde vært ideelt å dele en leilighet med noen lokale studenter for å praktisere spansk og komme mer inn i spansk kultur. Vi har mulighet for å betale ca 2500 i mnd - og har hørt at man ofte må betale ekstra for gass, strøm og vann. Noen som har gode tips mhp. bydeler å bo i, og hvordan vi skal gå frem for å finne leilighet? Vi har svart på en annonse på loque.com, men fikk den ikke - og jeg ble helt forvirra over alle annonsene der inne.. En annen ting jeg også lurer på: har lyst til å ta et spansk-kurs på et universitet. Jeg har bodd i et spansktalende land før, så trenger ikke et nybegynnerkurs. Noen som har tips om bra universiteter? Og til sist: vi tenkte oss ned noen dager i sommer for å se på evt. leilighet vi måtte finne. Er det sjømannskirke eller vandrerhjem det er billig og greit å bo på i Barcelona? På forhånd tusen takk til alle som vil dele erfaringer! 0 Siter
Line Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Dersom dere vil ha et ok vandrerhjem/backpacker-plass, anbefaler jeg Oasis. www.oasis.es tror jeg er linken... Et rimelig hotell øverst i La Rambla, rett ved Plaza Catalunya, heter Hotel Lloret. Der skal vi bo nå til uka, og vi bodde også der i fjor. Rommene har eget bad, er rent og ryddig, og er helt greie å bo i. Verken mer eller mindre. Ellers har du Hostal Kabul, men der får du mye støy fra plazaen det vender inn mot. Dette er også nede i La Rambla, på venstre side. Husker ikke hva det heter akkurat der, det er så rare navn på katalansk på de gatene der... Sjekk ut linken www.bcn.es, så finner du sikkert en del informasjon om det meste. 0 Siter
Gjest la noruega Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Dersom dere vil ha et ok vandrerhjem/backpacker-plass, anbefaler jeg Oasis. www.oasis.es tror jeg er linken... Et rimelig hotell øverst i La Rambla, rett ved Plaza Catalunya, heter Hotel Lloret. Der skal vi bo nå til uka, og vi bodde også der i fjor. Rommene har eget bad, er rent og ryddig, og er helt greie å bo i. Verken mer eller mindre. Ellers har du Hostal Kabul, men der får du mye støy fra plazaen det vender inn mot. Dette er også nede i La Rambla, på venstre side. Husker ikke hva det heter akkurat der, det er så rare navn på katalansk på de gatene der... Sjekk ut linken www.bcn.es, så finner du sikkert en del informasjon om det meste. Takk for det! Skal sjekke det ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.