Gå til innhold

Hvordan takler dere det?

Anbefalte innlegg

Gjest not today
Skrevet

Dersom en kollega av det andre kjønn flørter åpenlyst med deg, selv om h*n er gift?

Jeg må tydeligvis sende ut noen signaler jeg ikke forsøker å sende ut, for dette har skjedd flere ganger før.

Jeg forsøker å være hyggelig mot mine kolleger, men tror i alle fall selv at jeg behandler alle kollegene likt - men noen tolker tydeligvis dette som flørt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk.Embla
Skrevet

Hei;)

Jeg jobber selv på en mannsdominert arbeidsplass og opplever ofte slike situasjoner. Du blir ganske satt ut når slikt hender,og du går jo som regel i deg selv først for å se om du gjør noe feil.Det kan du bare glemme først som sist. Det vil alltid være noen som blir nærgående.Du kan ikke klandres for at enkelte ikke klarer skille mellom et vennlig smil og en innvitasjon til noe mer.Den typen menn finner du på enhver arbeidsplass. Etter hvert blir du flink til å peile dem ut med en gang. Noe som sparer deg for en hel del bryderi.

For min egen del har jeg funnet ut at ved smile kjøligere,og å prøve å unngå de typene,så roer det seg ganske fort. Jeg mener ikke at du skal være uhøflig,da har du plutselig fått en fiende istedet,noe som er helt unødvendig. De aller fleste tar det signalet.

Du må for all del ikke la det gå inn på deg, og la slike menn(som forresten skulle hatt seg en kraftig påminnelse om troskapseden de en gang ga!!!!)ta fra deg livsgleden og smilet ditt. For tenk på alle du gleder med et positivt og godt smil! Og for ikke å snakke om hva du gjør mot deg selv-jeg prøvde selv å ikke å smile så mye,men du blir bare ulykkelig av å holde tilbke noe som er en del av din natur.

Håper dette kunne være til litt nytte.

Gå på arbeid og vær deg selv som akkurat slik som du er.

Vet jo med meg selv at treffer du et menneske som møter deg med et smil når du har en dårlig dag,så smitter det over på deg og dagen blir med en gang lysere:)

Stå på!

Med vennlig hilsen

Gjest Not Today
Skrevet

Hei;)

Jeg jobber selv på en mannsdominert arbeidsplass og opplever ofte slike situasjoner. Du blir ganske satt ut når slikt hender,og du går jo som regel i deg selv først for å se om du gjør noe feil.Det kan du bare glemme først som sist. Det vil alltid være noen som blir nærgående.Du kan ikke klandres for at enkelte ikke klarer skille mellom et vennlig smil og en innvitasjon til noe mer.Den typen menn finner du på enhver arbeidsplass. Etter hvert blir du flink til å peile dem ut med en gang. Noe som sparer deg for en hel del bryderi.

For min egen del har jeg funnet ut at ved smile kjøligere,og å prøve å unngå de typene,så roer det seg ganske fort. Jeg mener ikke at du skal være uhøflig,da har du plutselig fått en fiende istedet,noe som er helt unødvendig. De aller fleste tar det signalet.

Du må for all del ikke la det gå inn på deg, og la slike menn(som forresten skulle hatt seg en kraftig påminnelse om troskapseden de en gang ga!!!!)ta fra deg livsgleden og smilet ditt. For tenk på alle du gleder med et positivt og godt smil! Og for ikke å snakke om hva du gjør mot deg selv-jeg prøvde selv å ikke å smile så mye,men du blir bare ulykkelig av å holde tilbke noe som er en del av din natur.

Håper dette kunne være til litt nytte.

Gå på arbeid og vær deg selv som akkurat slik som du er.

Vet jo med meg selv at treffer du et menneske som møter deg med et smil når du har en dårlig dag,så smitter det over på deg og dagen blir med en gang lysere:)

Stå på!

Med vennlig hilsen

Takk!

Jeg er en person som er positivt anlagt, og jeg er generelt i godt humør og smiler mye. Det fungerer veldig godt for meg, så det fortsetter jeg med.

Takk for gode råd.

Skrevet

Tja, jeg er mann da, men blir flørtet med av jenter her på jobben, er ganske mange jenter her:-) Selv flørter jeg svært lite i RL.

Tenker ikke over det noe spesielt, tror heller ikke at det ligger noe bak det utover litt uskyldig flørting. Har aldri tenkt tanken at de ønsker noe mer ut av det, noe jeg tviler på at de gjør.

Men det er kanskje annerledes når en mann flørter med ei jente, de tenker kanskje mer sex?

Skrevet

....det hjelper å bli gammel og feit! *erfaring* :)

Skrevet

Det er vel ikke noe galt i å flørte? Tro ikke at du sender ut "feil" signaler eller noe slikt, og legg ikke noe mer i det enn som så.

Jeg har aldri tenkt på dette som noe man må takle. Liker jeg fyren, flørter jeg tilbake, hvis ikke overser jeg det uten å være uhøflig.

Om folk er gift eller ikke, spiller ingen rolle i en slik setting.

Gjest Not Today
Skrevet

Det er vel ikke noe galt i å flørte? Tro ikke at du sender ut "feil" signaler eller noe slikt, og legg ikke noe mer i det enn som så.

Jeg har aldri tenkt på dette som noe man må takle. Liker jeg fyren, flørter jeg tilbake, hvis ikke overser jeg det uten å være uhøflig.

Om folk er gift eller ikke, spiller ingen rolle i en slik setting.

Denne mannen går liksom litt lenger enn uskyldig flørting. Det kommer klare hint om at han vil trekke dette til "neste nivå", noe jeg har gjort klart for han at jeg ikke ønsker. Likevel gir han seg ikke.

Skrevet

Denne mannen går liksom litt lenger enn uskyldig flørting. Det kommer klare hint om at han vil trekke dette til "neste nivå", noe jeg har gjort klart for han at jeg ikke ønsker. Likevel gir han seg ikke.

Mannfolk kan være dårlige til å ta et hint. I slike situasjoner er det bedre å gi høfligheten på båten enn å la ham forbli i troen på at du flørter tilbake.

Gjest gomle
Skrevet

Flørting er jo greit, så lenge han ikke går lenger enn det. Ikke noe galt i det, selv om man er gift.

sarah bernard
Skrevet

....det hjelper å bli gammel og feit! *erfaring* :)

hehe :)

bugge -jenta
Skrevet

Takk!

Jeg er en person som er positivt anlagt, og jeg er generelt i godt humør og smiler mye. Det fungerer veldig godt for meg, så det fortsetter jeg med.

Takk for gode råd.

Jeg er gift, og lykkelig med det. Men jeg liker å flørte og åbli flørtet med. Det kan være en fin ting, få en til å kjenne at en er kvinnelig for andre enn sin mann. Spør du meg kan harmløs flørting i et samfunn gjøre sjansen for utroskap mindre, for blir en aldri flørtet med, kan behovet for oppmerksomhet fra andre enn gubben en har hatt i alle år bli sterkt. En må ut for å søke bekreftelse og det kan lett gå for langt. Samtidig kan flørting bli noe annet enn harmløst. (Jeg håper forøvrig andre kvinner flørter med min mann. Ja, det vet jeg de gjør, for han er omringet av høner og de er få haner på arbeidsplassen.)Jeg passer bare på at jeg samtidig gir inntrykk av å være det jeg er, lykkelig gift. Og det tror jeg han gjør også.

Tenker det kan brukes motsatt også, små hint om andre, eller en kjekkas du traff osv. Eller gi uttrykk for at en ikke har sans for utroskap. Det kommer alt an på her hva som er naturlig i settingen, men ofte kan det by seg en anledning til å sette opp buffere, og da kan du ha tenkt litt igjennom hva du kan bruke. For han her går for langt. Og da er flørting klamt og ekkelt, og kan grense opp mot seksuell trakassering.

Stopper han ikke da, sier du det rett ut. At det gjør deg ukomfortabel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...