Gjest yeah man Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 jeg har lyst på sorround/hjemmekinoanlegg med dvd. jeg er ikke hypp å betale så mye maks 1500. noen som kan anbefalle noe? send gjerne med en link slik at jeg lettere når produktene man foreslår. Går amokk snart. Dette er jungelen. 0 Siter
Gjest yeah man Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 1500 kr kommer du ikke langt med. hehe hvorfor ikkke? www.elkjop.no , et anlegg til 899? 0 Siter
Sofline Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 hehe hvorfor ikkke? www.elkjop.no , et anlegg til 899? Omfatter ikke et hjemmekinoanlegg høytalere, "TV", osv.....? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Det var en eller annen nettavis som får få dager siden testet et svært billig anlegg, og ga det karakter 6 (tatt prisen i betraktning). Husker dog ikke hvilken avis det var, men det var enten Dagbladet, VG, Nettavisen, Aftenposten, Din Side eller It-Avisen. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Jeg fant jeg fant. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120723 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 hehe hvorfor ikkke? www.elkjop.no , et anlegg til 899? Bare subwooferen min kostet rundt 3000 kroner, og den er BILLIG. Vil tippe at et surroundanlegg til under tusenlappen ikke er noe noen lar seg imponere av. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Bare subwooferen min kostet rundt 3000 kroner, og den er BILLIG. Vil tippe at et surroundanlegg til under tusenlappen ikke er noe noen lar seg imponere av. Det har du helt rett i. Da jeg kjøpte mitt anlegg for noen år siden hadde jeg i utgangspunktet tenkt til å strekke meg til rundt fem lapper, men fant fort ut at det var fint lite jeg kunne få for det. Så jeg strakk meg til ti, og endte på rundt sytten. Det var for forsterker, dvd-spiller og fem høytalere. Da har jeg ikke sub. Men jeg er svært fornøyd! 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 1500,- for forsterker, dvd-spiller, en eller ennen form for monitor/skjerm + 5 høyttalere og tilbehør? På Plata i Oslo? Du får ikke noe som er verdt å høre på til den prisen. Jeg har et helt normalt anlegg bestående av forsterker (20 år gammel), dvd-spiller og høyttalere og det koster vel tilsammen 5-6000,-. 0 Siter
Goliath Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Det har du helt rett i. Da jeg kjøpte mitt anlegg for noen år siden hadde jeg i utgangspunktet tenkt til å strekke meg til rundt fem lapper, men fant fort ut at det var fint lite jeg kunne få for det. Så jeg strakk meg til ti, og endte på rundt sytten. Det var for forsterker, dvd-spiller og fem høytalere. Da har jeg ikke sub. Men jeg er svært fornøyd! Skaff deg en sub! Det gjør en ENORM forskjell hvis du ønsker å få frem en del gode effekter i filmer (og egner seg også godt for noen typer musikk). Jeg har veldig gode høyttalere og en bra surround forsterker, og var uten en sub i flere år. Men fikk tilfeldigvis et godt tilbud via en bekjent i bransjen og anskaffet derfor også en sub. Ble MEGET overrasket over hva den tilførte lydbildet, selv om mine hovedhøyttalere er godt dimensjonert også i bassområdet. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Skaff deg en sub! Det gjør en ENORM forskjell hvis du ønsker å få frem en del gode effekter i filmer (og egner seg også godt for noen typer musikk). Jeg har veldig gode høyttalere og en bra surround forsterker, og var uten en sub i flere år. Men fikk tilfeldigvis et godt tilbud via en bekjent i bransjen og anskaffet derfor også en sub. Ble MEGET overrasket over hva den tilførte lydbildet, selv om mine hovedhøyttalere er godt dimensjonert også i bassområdet. Kanskje jeg bør skaffe meg det. Jeg skulle egentlig kjøpe det i utgangspunktet, men gikk for å drøye det en stund. Og så var jeg så fornøyd at jeg simpelthen glemte det. Men mange sier jo det du sier. 0 Siter
Goliath Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Kanskje jeg bør skaffe meg det. Jeg skulle egentlig kjøpe det i utgangspunktet, men gikk for å drøye det en stund. Og så var jeg så fornøyd at jeg simpelthen glemte det. Men mange sier jo det du sier. Du kan eventuelt se om du kan få lånt en for å prøve (fra en kamerat f.eks). Pass bare på å velge en som det er litt "størrelse" på. Da kjenner du det i hele kroppen når noe "går i lufta" på film:-) Den er jo svært enkel å koble til, og som regel enkelt å justere både frekvensgang og volumnivå på - uansett hva slags oppsett og forsterker du har. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.