Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Jeg trenger ikke annet enn økonimisk støtte. Og et vedtak om at jeg ikke skal utsettes for tvang mer. Og økonomisk støtte trenger jeg kun inntil den positive effekten av vedtak har inntruffet. Dvs. inntil min slitenhet er borte. Og min slitenhet er direkte knyttet opp til muligheten for å begå tvang. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Og økonomisk støtte trenger jeg kun inntil den positive effekten av vedtak har inntruffet. Dvs. inntil min slitenhet er borte. Og min slitenhet er direkte knyttet opp til muligheten for å begå tvang. Hjelper det kanskje å bytte lege? Nå er det jo ikke så lett for oss her inne å se _hvor_ syk du er. Det er vel også ofte slik at man ikke helt _ser_ hvor syk man selv er (har erfaring med det innen min egen familie). Men hvis du føler du blir urettferdig behandla kan du kanskje snakke med en annen lege, eller ta kontakt med støtteorganisasjonen "rettferd for taperne" (er det det den heter?). Det er iallefall en organisasjon som hjelper folk som føler de ikke har fått/får den hjelpen de trenger. Lykke til:-) 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Hjelper det kanskje å bytte lege? Nå er det jo ikke så lett for oss her inne å se _hvor_ syk du er. Det er vel også ofte slik at man ikke helt _ser_ hvor syk man selv er (har erfaring med det innen min egen familie). Men hvis du føler du blir urettferdig behandla kan du kanskje snakke med en annen lege, eller ta kontakt med støtteorganisasjonen "rettferd for taperne" (er det det den heter?). Det er iallefall en organisasjon som hjelper folk som føler de ikke har fått/får den hjelpen de trenger. Lykke til:-) Jeg undrer hvorfor mennesker er så ivrige på gi ut råd til folk? Det er sikkert godt ment. Men jeg trenger ikke annet enn folk som lytter til meg. Og sier seg muligheten for å også å kunne bli enige med meg. Spiller ingen rolle hvem det er . Og jeg er bare sliten. Ikke noe annet. Kall det sykt, eller skadet. Spiller ingen rolle.. Uansett, takk for at du ser meg. Og beklager min noe krasse svarstil. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Jeg undrer hvorfor mennesker er så ivrige på gi ut råd til folk? Det er sikkert godt ment. Men jeg trenger ikke annet enn folk som lytter til meg. Og sier seg muligheten for å også å kunne bli enige med meg. Spiller ingen rolle hvem det er . Og jeg er bare sliten. Ikke noe annet. Kall det sykt, eller skadet. Spiller ingen rolle.. Uansett, takk for at du ser meg. Og beklager min noe krasse svarstil. Har du prøvd gestaltterapi? (oj, der fikk du visst et råd ;-)) 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Har du prøvd gestaltterapi? (oj, der fikk du visst et råd ;-)) Nei, har ikke prøvd det. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Nei, har ikke prøvd det. Kan anbefales fordi du der får prate, prate og prate ut om det som tynger deg. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kan anbefales fordi du der får prate, prate og prate ut om det som tynger deg. Hmm... meget interessant. Kan du si noe mer om dette. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kan anbefales fordi du der får prate, prate og prate ut om det som tynger deg. Kan man prate med høy stemme også eller? Går det hele ut på at man bare prater og prater? Har de fysiske ting også med i opplegget? At man slår på en pute, eller noe sånt? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kan anbefales fordi du der får prate, prate og prate ut om det som tynger deg. Jeg skal komme gjennom dette uten å bruke fysiske virkemidler også. Men jeg tror faktisk det ville kommet fortere ferdig, dersom man også tok i bruk fysiske virkemidler i en terapisituasjon. Eksempelvis armhevninger og slå på bokseball. Men jeg vil klare å komme gjennom det ellers også. Men det var jo det fysiske som var det mest alvorlige ved min frihetsberøvelse. Både innesperring og medisinering. Derfor er det ikke unaturlig at mye sitter i kroppen. Egentlig veldig rart at ikke psykologen min har sagt noe om dette. Hva skiller gestaltterapi fra rosenterapi? 0 Siter
Gjest mbo Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Et stort bigbang som sender usynlig sjokkbølger av varmende bølger utover hele landet... de forferdelige ordene.... som når de kolliderer.. tilintetgjøres.... og resultatet blir først en liten stund med stillhet... fuglene stopper å synge blomstene slutter å gro før en varm og god bølge spres ut i hele landet kraften av de vonde ordene som møttes omdannet til bølgende god varme og fuglene spiller fortsatt ikke blosmtene gror fortsatt ikke men mennesker begynner å prate med hverandre om stillheten Hei. I dag har det gått hull på den store klumpen i magen og jeg er rasende. Jeg har slått i dag,slår jo ellers aldri noen men har f""" ikke dårlig samvittighet. Sinne gir styrke. Håper du har sagt like mange stygge ord som meg i dag. Klem fra sinnataggen. ikke sint på deg da:) 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Hei. I dag har det gått hull på den store klumpen i magen og jeg er rasende. Jeg har slått i dag,slår jo ellers aldri noen men har f""" ikke dårlig samvittighet. Sinne gir styrke. Håper du har sagt like mange stygge ord som meg i dag. Klem fra sinnataggen. ikke sint på deg da:) Takk. Nei, har holdt meg til DOL idag også Ønsker deg alt virkelig godt!! Fint at du skrev inn her om dette syns jeg! Lykke til!! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Hmm... meget interessant. Kan du si noe mer om dette. Jeg må innrømme at jeg ikke vet noe mer om dette enn det jeg har hørt via en jeg kjenner som har gått til gestaltterapaut. Hun var veldig fornøyd med terapien fordi hun fikk "tømt" seg samtidig som terapauten ikke la ordene i munnen på henne. Terapauten fikk henne til selv å finne løsninger på problemer. Hun fikk dermed ikke alskens "løsninger" tredd over hodet. Håper du skjønte noe av dette her... Du kan jo ta en søk på Gestaltterapi på nettet, så finner du helt sikkert noe. Rosenterapi vet jeg omtrent ingenting om... 0 Siter
sarah bernard Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kan man prate med høy stemme også eller? Går det hele ut på at man bare prater og prater? Har de fysiske ting også med i opplegget? At man slår på en pute, eller noe sånt? Har du behov for få følelsene ut av kroppen også, vil jeg anbefale kroppsorientert psykoterapi. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Har du behov for få følelsene ut av kroppen også, vil jeg anbefale kroppsorientert psykoterapi. Hvor skjer det? Hvem driver med slikt? 0 Siter
sarah bernard Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Hvor skjer det? Hvem driver med slikt? Søk på google, så finner du forhåpentligvis en terapuet i nærheten av deg. En god terapeut makter å la deg slå ut sinnet eller hva det skulle være. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Søk på google, så finner du forhåpentligvis en terapuet i nærheten av deg. En god terapeut makter å la deg slå ut sinnet eller hva det skulle være. Har nå lest disse: http://home.no.net/dialogen/gestaltterapi.htm http://www.gestalt.no/hXGXyUgJnIY-.2.idium http://home2.inet.tele.dk/jnagel/ramme.html Mitt problem er slitenheten. Verken mer eller mindre. Dette skal jeg fikse. jeg har gått veien på egen hånd nå i sju år. Dette skal jeg ikke gi opp. Faktisk ikke. jeg skal være beinhard fortsatt. No pain - no gain. Takk for tipset. Det gav meg enda noen flere innspill. Takk. Så går jeg vidre på min vei. Det er ingen andre enn meg som kan gå den. Og så får jeg innspill fra mange her på DOL og på andre steder. Så skal dette gå det. Slitenhet gå bort! Den vil forsvinne snart. Tror faktisk det. 0 Siter
Gjest mbo Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Takk. Nei, har holdt meg til DOL idag også Ønsker deg alt virkelig godt!! Fint at du skrev inn her om dette syns jeg! Lykke til!! Så kom tårene,enda en ting jeg ikke har kontroll over, får bare ta pillene mine og holde kjeft. Er så trøtt men får ikke sove med det fordømte tankekjøret. Klem. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Så kom tårene,enda en ting jeg ikke har kontroll over, får bare ta pillene mine og holde kjeft. Er så trøtt men får ikke sove med det fordømte tankekjøret. Klem. Masse, masse klem fra meg til deg!! Og sender masse gode tanker også!! 0 Siter
Gjest mbo Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Masse, masse klem fra meg til deg!! Og sender masse gode tanker også!! god morgen. Jeg går og går men vet ikke hvor jeg skal. søpla lukter og oppvasken vokser men jeg bare går og går. Skulle ønske jeg visste hvor jeg skal men det får jeg aldri vite. Klemmer. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 god morgen. Jeg går og går men vet ikke hvor jeg skal. søpla lukter og oppvasken vokser men jeg bare går og går. Skulle ønske jeg visste hvor jeg skal men det får jeg aldri vite. Klemmer. Jeg tipper at vi skal til et veldig godt sted! Dersom vi holder ut.... i noen år til... og har vi klarte så mange år som nå... så skal vi klare noen år til... det skal vi! For min egen del så har jeg vært heldig å endelig fått noe som kan bli en pause noen uker, for første gang på sju år... kanskje!! Faktisk!! Sender deg masse tanker der du går!! Masse klem til deg!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.