Gjest sinnicka Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Du hadde vært hakket mer troverdig og seriøs hvis du hadde skrevet "tror jeg". "..............................................." Ikke driv og kakk alle i hodet slik som du gjør i tråd etter tråd. Hva gir det deg? Hva er det som er så givende? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236792-samlivspause/page/2/#findComment-1821084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Ikke driv og kakk alle i hodet slik som du gjør i tråd etter tråd. Hva gir det deg? Hva er det som er så givende? Nå må du gi deg - tåler du ingenting? Jeg "kakker" ingen i hodet her, men jeg er farlig nær ved å "kakke" på deg nå, for den utrolig dumme uttalelsen du kom med der. Hvis du ser litt i tråden, så ser du at jeg og vedkommende jeg svarer der, diskuterer helt saklig uten noe som helst syting eller skittkasting. Greit om ikke du kommer inn og begynner med dette, synes jeg. Ok? "..............................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236792-samlivspause/page/2/#findComment-1821099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vært der Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Helt enig med deg. Mulig at en slik metode funker på partneren til Vært der, men jeg tror de aller fleste ville sett på en slik oppførsel som en endelig bekreftelse på at det er riktig å bryte opp. Jeg snakker ikke om at man skal oppføre seg som en drittsekk. Men når man har havnet i den situasjonen som frust herre har så kommer man ganske bakpå. Da begynner man å krype og oppfører seg som en taper. Kvinner lukter en taper og trekker seg unna. Da gjelder det å gjennvinne kontrollen og selvtilliten fordi en kvinne tiltrekkes av menn med kontroll og selvtillit. Kvinner tror at de ønsker seg en mann som bare er snill og gir dem alt det de ønsker. Dessverre er det slik at når de har fått alt de vil ha i en mann så mister de interessen. Ikke flere utfordinger å jobbe med. Ikke fortell meg at dette ikke er logisk fordi jeg vet at det ikke er logisk :-) Når det kommer til følelser og tiltrekning så er det instinkter som styrer dette. Dessverre har ikke kvinner og menns instinkter utviklet seg i takt med samfunnet ellers. Man styres fortsatt av urmenneskets logikk. Vel, tror jeg lar det bli med det. Dette lar seg uansett ikke forklare med noen få linjer. Og ikke skal jeg utgi meg for å være noen ekspert heller. Har bare prøvd å forklare hva som fungerte for meg. Håper uansett at frust herre finner ut av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236792-samlivspause/page/2/#findComment-1821112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sinnicka Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Nå må du gi deg - tåler du ingenting? Jeg "kakker" ingen i hodet her, men jeg er farlig nær ved å "kakke" på deg nå, for den utrolig dumme uttalelsen du kom med der. Hvis du ser litt i tråden, så ser du at jeg og vedkommende jeg svarer der, diskuterer helt saklig uten noe som helst syting eller skittkasting. Greit om ikke du kommer inn og begynner med dette, synes jeg. Ok? "..............................................." Man mister lysten til å lese videre i en tråd som du har vært frampå med dine ekle korrigeringer av alt og alle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236792-samlivspause/page/2/#findComment-1821176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Man mister lysten til å lese videre i en tråd som du har vært frampå med dine ekle korrigeringer av alt og alle. Å nei! Så synd! Du kan lese, og det er ikke noe å si om den saken. Her har det hverken vært krangling, korrigeringer eller skittkasting. Det har vært fredelig dialog - den eneste som forsøker å lage krangel er du. Hvis du skal klage, hold det til tråder hvor det faktisk _er_ noe å klage på, ok? ".........................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236792-samlivspause/page/2/#findComment-1821183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg snakker ikke om at man skal oppføre seg som en drittsekk. Men når man har havnet i den situasjonen som frust herre har så kommer man ganske bakpå. Da begynner man å krype og oppfører seg som en taper. Kvinner lukter en taper og trekker seg unna. Da gjelder det å gjennvinne kontrollen og selvtilliten fordi en kvinne tiltrekkes av menn med kontroll og selvtillit. Kvinner tror at de ønsker seg en mann som bare er snill og gir dem alt det de ønsker. Dessverre er det slik at når de har fått alt de vil ha i en mann så mister de interessen. Ikke flere utfordinger å jobbe med. Ikke fortell meg at dette ikke er logisk fordi jeg vet at det ikke er logisk :-) Når det kommer til følelser og tiltrekning så er det instinkter som styrer dette. Dessverre har ikke kvinner og menns instinkter utviklet seg i takt med samfunnet ellers. Man styres fortsatt av urmenneskets logikk. Vel, tror jeg lar det bli med det. Dette lar seg uansett ikke forklare med noen få linjer. Og ikke skal jeg utgi meg for å være noen ekspert heller. Har bare prøvd å forklare hva som fungerte for meg. Håper uansett at frust herre finner ut av det. Herregud så du generaliserer kvinner. Hvor har du alt dette fra? For det første er det vel de færreste som går rundt og tror de vil ha noen som gir de alt de ønsker seg. De aller fleste vil ha en partner, et menneske som har en personlighet. Og at man trenger å gjenvinne selvtillit og selvrespekt om man har mistet det er jo en selvfølge. Det gjelder for både kvinner og menn. Jeg synes du bare snakker tull angående dette temaet. Spesielt den skråsikre tonen din ang. dette provoserer meg. Om du snakker ut i fra deg selv, så si heller det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236792-samlivspause/page/2/#findComment-1821460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vært der Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Herregud så du generaliserer kvinner. Hvor har du alt dette fra? For det første er det vel de færreste som går rundt og tror de vil ha noen som gir de alt de ønsker seg. De aller fleste vil ha en partner, et menneske som har en personlighet. Og at man trenger å gjenvinne selvtillit og selvrespekt om man har mistet det er jo en selvfølge. Det gjelder for både kvinner og menn. Jeg synes du bare snakker tull angående dette temaet. Spesielt den skråsikre tonen din ang. dette provoserer meg. Om du snakker ut i fra deg selv, så si heller det. Vel, å kalle det andre sier for tull vitner vel om at man er en smule skråsikker selv. Synes det er en simpel og manipulerende argumentasjonsteknikk å angripe person i steden for sak. Og ja, jeg snakker ut fra meg selv og mine egne erfaringer, noe jeg sa i det innlegget du har svart på. Jeg kan godt gjenta hva jeg sa; "Og ikke skal jeg utgi meg for å være noen ekspert heller. Har bare prøvd å forklare hva som fungerte for meg". Men nå er vel dette i ferd med å bli en diskujon i diskusjonen. Så jeg tror jeg stopper her. Kvinner og menn tenker forskjellig, og underbevistheten er det vist ingen av oss som fortår oss på :-) Håper jeg ikke provoserte deg mere ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236792-samlivspause/page/2/#findComment-1821543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest separata Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Pause er bare en skånsom måte å skilles på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236792-samlivspause/page/2/#findComment-1821545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Vel, å kalle det andre sier for tull vitner vel om at man er en smule skråsikker selv. Synes det er en simpel og manipulerende argumentasjonsteknikk å angripe person i steden for sak. Og ja, jeg snakker ut fra meg selv og mine egne erfaringer, noe jeg sa i det innlegget du har svart på. Jeg kan godt gjenta hva jeg sa; "Og ikke skal jeg utgi meg for å være noen ekspert heller. Har bare prøvd å forklare hva som fungerte for meg". Men nå er vel dette i ferd med å bli en diskujon i diskusjonen. Så jeg tror jeg stopper her. Kvinner og menn tenker forskjellig, og underbevistheten er det vist ingen av oss som fortår oss på :-) Håper jeg ikke provoserte deg mere ;-) Jeg vil ikke si at å kalle det du sier for tull er et personangrep. Jeg snakker ikke om deg, men om det du sier. At du synes dette fungerer for deg, er jo en diskusjon i seg selv. Jeg reagerte vel mest på at du snakker som om dette gjelder _alle_ kvinner og menn, i tillegg til at det virker som om du undervurderer andre sterkt. Det kan være fordi du føler dette er riktig for deg, men jeg vet i hvert fall at jeg tar ansvar for mitt liv i mye større grad enn dette. Jeg tror ikke jeg vil ha noen som gir meg alt jeg ønsker og det tror jeg ikke mange andre vil heller. Ei heller tror jeg at mange hadde reagert positivt på en mann som plutselig oppførte seg kaldt. Men, når det er sagt, så har jeg gjort meg litt vanskelig. Jeg forstår jo at rådet ditt egentlig går ut på at trådstarter setter noen personlige grenser for seg selv og ikke lar seg tråkke på. Det er få mennesker som orker å forholde seg til en partner som godtar alt og ønsker å opprettholde forholdet nærmest uansett hva som skjer. Jeg beklager forøvrig at du følte deg angrepet, for det mente jeg selvfølgelig ikke å gjøre Uttalelsene dine provoserte meg, ikke deg som person. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236792-samlivspause/page/2/#findComment-1821597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vært der Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg vil ikke si at å kalle det du sier for tull er et personangrep. Jeg snakker ikke om deg, men om det du sier. At du synes dette fungerer for deg, er jo en diskusjon i seg selv. Jeg reagerte vel mest på at du snakker som om dette gjelder _alle_ kvinner og menn, i tillegg til at det virker som om du undervurderer andre sterkt. Det kan være fordi du føler dette er riktig for deg, men jeg vet i hvert fall at jeg tar ansvar for mitt liv i mye større grad enn dette. Jeg tror ikke jeg vil ha noen som gir meg alt jeg ønsker og det tror jeg ikke mange andre vil heller. Ei heller tror jeg at mange hadde reagert positivt på en mann som plutselig oppførte seg kaldt. Men, når det er sagt, så har jeg gjort meg litt vanskelig. Jeg forstår jo at rådet ditt egentlig går ut på at trådstarter setter noen personlige grenser for seg selv og ikke lar seg tråkke på. Det er få mennesker som orker å forholde seg til en partner som godtar alt og ønsker å opprettholde forholdet nærmest uansett hva som skjer. Jeg beklager forøvrig at du følte deg angrepet, for det mente jeg selvfølgelig ikke å gjøre Uttalelsene dine provoserte meg, ikke deg som person. Hmmm.. Kan du spesifisere hva som er tull? Slik jeg forstår deg så er du jo enig i en del av det jeg skriver. Er enig i at det jeg skriver er generelt, men jeg kjenner jo hverken trådstarter eller konen hans, så da må det jo bli generelt. Problemet med å prøve å gi råd er at de blir alt for kortfattede her på forumet. Dermed risikerer man å bli misforstått. Vel, det jeg kom frem til etter alt for lang tid er at i dagens samfunn er man ikke lenger sammen fordi man trenger hverandre av praktiske årsaker. Man er sammen for å få dekt sine følelser. Når hun ikke dekte mine følelser så hadde jeg egentlig ikke bruk for henne. Men så var det jo det med ungene da. Skal man være sammen for ungene sin del? Kom frem til at når mor og far ikke har det godt sammen så er det ikke bra for ungene heller. Når alt dette ble klart for meg så ble jeg fri alt det følelsemessige tankesurret og kunne tenke logisk igjen. Jeg begynte å oppføre meg som en "mann" igjen og ga klar beskjed om hvordan jeg så på det. Så har jeg i tillegg lest litt om hva kvinner tiltrekkes av. Har prøvd ut disse teoriene og funnet ut at de i alle fall hvirker på min kone, noe jeg er svært glad for :-) Der har du meg nokså kortfattet. Så til skeptikerne. Det er mulig å gjenskape følelsene hos sin kone. Men først må man får orden på sitt eget følelsesmessige kaos. Kanskje en time alene hos familevernkontoret kan være en ide for å få snakket ut litt. Vi mannfolk er jo så dårlige til å snakke med andre om hvordan vi har det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236792-samlivspause/page/2/#findComment-1821666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cec5 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Hun bryter ut på en feig måte. "Pause" er det samme som at det er slutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236792-samlivspause/page/2/#findComment-1821672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Hmmm.. Kan du spesifisere hva som er tull? Slik jeg forstår deg så er du jo enig i en del av det jeg skriver. Er enig i at det jeg skriver er generelt, men jeg kjenner jo hverken trådstarter eller konen hans, så da må det jo bli generelt. Problemet med å prøve å gi råd er at de blir alt for kortfattede her på forumet. Dermed risikerer man å bli misforstått. Vel, det jeg kom frem til etter alt for lang tid er at i dagens samfunn er man ikke lenger sammen fordi man trenger hverandre av praktiske årsaker. Man er sammen for å få dekt sine følelser. Når hun ikke dekte mine følelser så hadde jeg egentlig ikke bruk for henne. Men så var det jo det med ungene da. Skal man være sammen for ungene sin del? Kom frem til at når mor og far ikke har det godt sammen så er det ikke bra for ungene heller. Når alt dette ble klart for meg så ble jeg fri alt det følelsemessige tankesurret og kunne tenke logisk igjen. Jeg begynte å oppføre meg som en "mann" igjen og ga klar beskjed om hvordan jeg så på det. Så har jeg i tillegg lest litt om hva kvinner tiltrekkes av. Har prøvd ut disse teoriene og funnet ut at de i alle fall hvirker på min kone, noe jeg er svært glad for :-) Der har du meg nokså kortfattet. Så til skeptikerne. Det er mulig å gjenskape følelsene hos sin kone. Men først må man får orden på sitt eget følelsesmessige kaos. Kanskje en time alene hos familevernkontoret kan være en ide for å få snakket ut litt. Vi mannfolk er jo så dårlige til å snakke med andre om hvordan vi har det. Nå var du mye mer presis og det du sier er ikke tull for meg lenger. Det som var tull var at han skulle late som om han ikke brydde seg. Da tolker jeg det som om han melder seg ut av forholdet og det tror jeg ingen synes er positivt. Fint at du oppklarte, for nå synes jeg rådet ditt er et godt råd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236792-samlivspause/page/2/#findComment-1822163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.