Lizzy Skrevet 1. april 2001 Del Skrevet 1. april 2001 Har ett problem jeg ikk skjønner helt. Altså: for en uke siden strakk jeg noe som legen mente var ett livmorbånd nederst i magen. Det var forferdelig vondt, og jeg greide nesten ikke å gå. Det har blitt bedre, men nå sliter jeg med vondt i hofta og nedover i låret(på forsiden, tror jeg). Også en del foran på skambenet. Noen ganger har jeg også vondt bak i ryggen og i magen? Skikkelig verking og det er vanskelig og gå. Det som er så rart er at dette kommer og går hele tiden!? Om morgenen er jeg helt fin, så kommer det sakte men sikkert utover dagen, særlig om jeg bøyer meg ned for og løfte opp noe "tungt", sånn som boksen med vaskepulver(ca. 1,4 kg!), flytte en blomsterpotte eller sitter foran pc`n ol. Om kvelden (ettter noen timer på sofaen) kan jeg være helt fin igjen. Når det er vondt er det skikkelig vondt! Har prøvd og lese om bekkenløsning, men kan liksom ikke forstå at det skal være såå variabelt? Er det noen som har noen ide? Hvor sitter isjasnerven feks.? Kan det være babyen som "ligger" på en nerve eller noe? På siste kontroll mente legen min at babyen lå med hodet ned, men jeg er ganske sikker på at den driver og flytter seg enda. En dag hadde jeg den ganske sikkert på tvers igjen. Veldig takknemlig for svar, da jeg føler meg litt "hypokonder" her, trenger krykker i ene øyeblikket og helt frisk i det andre??? Hilsen frustrert Lizzy (29+6) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23680-bekkenl%C3%B8sning-eller-isjas/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 2. april 2001 Del Skrevet 2. april 2001 Det kan tenkes at det er bekkenløsning du har fått. Det mest typiske av det du beskriver, er smerten foran på skambeinet. At det stråler ned i lyskene og evt. ned i beina, kan minne om isjias, men er en videreføring av smertene nederst i korsryggen. Kjenner du at det gjør spes. vondt hvis du har sittet en stund for så å reise deg opp? Det typiske er at det kan kjennes som om beina henger igjen. Alt som gjøres med ujevn belastning på beina, kan også gjøre veldig vondt. Det viktigste er at du ikke tøyer smertegrensen din. Prøv også å gjøre mest mulig med paralelle bein, f.eks. vri deg ut av bilen med samlede bein. Noe av det du beskriver er ikke typisk for bekkenløsning, men kan heller ha sammenheng med at du forstrakk et muskelfeste, noe legen din var inne på. Slike smerter kan sitte i lenge. Uansett hva det er du kjenner, er det nok ikke farlig. Smerter som kommer og går, og ikke øker på i omfang og intensitet, er relativt vanlig i svangerskapet. Er du usikker, kan du ta kontakt med din lege for nøyere undersøkelser. Husk uansett at du ikke tøyer smerteterskelen din mer enn høyst nødvendig. Er du i jobb ennå, får du i samråd med din lege vurdere om det er på sin plass med en sykemelding. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23680-bekkenl%C3%B8sning-eller-isjas/#findComment-100075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 2. april 2001 Del Skrevet 2. april 2001 Det kan tenkes at det er bekkenløsning du har fått. Det mest typiske av det du beskriver, er smerten foran på skambeinet. At det stråler ned i lyskene og evt. ned i beina, kan minne om isjias, men er en videreføring av smertene nederst i korsryggen. Kjenner du at det gjør spes. vondt hvis du har sittet en stund for så å reise deg opp? Det typiske er at det kan kjennes som om beina henger igjen. Alt som gjøres med ujevn belastning på beina, kan også gjøre veldig vondt. Det viktigste er at du ikke tøyer smertegrensen din. Prøv også å gjøre mest mulig med paralelle bein, f.eks. vri deg ut av bilen med samlede bein. Noe av det du beskriver er ikke typisk for bekkenløsning, men kan heller ha sammenheng med at du forstrakk et muskelfeste, noe legen din var inne på. Slike smerter kan sitte i lenge. Uansett hva det er du kjenner, er det nok ikke farlig. Smerter som kommer og går, og ikke øker på i omfang og intensitet, er relativt vanlig i svangerskapet. Er du usikker, kan du ta kontakt med din lege for nøyere undersøkelser. Husk uansett at du ikke tøyer smerteterskelen din mer enn høyst nødvendig. Er du i jobb ennå, får du i samråd med din lege vurdere om det er på sin plass med en sykemelding. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23680-bekkenl%C3%B8sning-eller-isjas/#findComment-100081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.