Gå til innhold

Hvor mye går til boliglånet?

Anbefalte innlegg

Gjest snart massemasse lån!
Skrevet

Er så forvirret for alle jeg prater med (bankfolk etc) sier ulike ting. Så da tenkte jeg, hva sier folka på DOL- som jeg visstnok har slått meg til ro med at representerer det normale av norges befolkning ;)

Uten å grave for mye i deres økonomi, hvor mye av inntekten deres går med til boliglån? Virker som banken har lyst til å ruinere meg helt her, så må liksom sette en grense selv. Men hva er normal?? Vet jo at hvor mye man sitter igjen med kommer veldig an på sivistand/barn/behov osv, men ca hvor mye av inntekteten deres går til boliglån?

Og dere som ikke har boliglån; skal vi bytte?;)

Videoannonse
Annonse
Gjest prust
Skrevet

Vi betaler 7500 kr i måneden på huslånet vårt. Tror vi har i underkant av 600.000 i lån nå, etter åtte år som huseiere.

Skrevet

Nå har ikke jeg mer enn rundt 500" i lån og på det betaler jeg (inkl. renter) kr. 3000,- i mnd. Og jada, det vil ta meg 19 år å betale det ned, men skitt au. Jeg nekter å bo meg ihjel.

Skrevet

En kvart del av lønna mi går til boliglånet (vi er to som deler på lånet). Det høres ikke så mye ut, men jeg har et innmari studielån som trekker mye ut av pengesekken.

Skrevet

En kvart del av lønna mi går til boliglånet (vi er to som deler på lånet). Det høres ikke så mye ut, men jeg har et innmari studielån som trekker mye ut av pengesekken.

Av nettoinntekt på ca. 21.000 går nesten nøyaktig 10.000 til bolig, dvs. lån 7.000+ "husleie" 3.000

(fellesutgifter i borettslag, nedbetaling av fellesgjeld og varmtvann og fyring).

Skrevet

Av nettoinntekt på ca. 21.000 går nesten nøyaktig 10.000 til bolig, dvs. lån 7.000+ "husleie" 3.000

(fellesutgifter i borettslag, nedbetaling av fellesgjeld og varmtvann og fyring).

sorry

Skrevet

Ut fra nettolønn, barnetrygd etc. så beløper lånet vårt seg til 13 % av de pengene vi har å rutte med.

Gjest midia
Skrevet

Vi betaler 7500 kr i måneden på huslånet vårt. Tror vi har i underkant av 600.000 i lån nå, etter åtte år som huseiere.

Har dere kort nedbetalingstid da eller?

Vi har 500 i lån og betaler 3500 pr måned, har bodd i 8 år og er ferdig nedbetalt om 17år.

Kunne ha betalt mere vi også på kortere tid, men vi velger å leve godt uten å måtte snu på kronene + at jeg kan jobbe lite.

Gjest prust
Skrevet

Har dere kort nedbetalingstid da eller?

Vi har 500 i lån og betaler 3500 pr måned, har bodd i 8 år og er ferdig nedbetalt om 17år.

Kunne ha betalt mere vi også på kortere tid, men vi velger å leve godt uten å måtte snu på kronene + at jeg kan jobbe lite.

Ja, jeg tror vi valgte rundt tolv års nedbetalingstid den gangen. Vi ville betale så mye vi klarte for å få ned selve lånet, og dermed betale mindre renter totalt sett.

Men vi har lånt opp igjen to ganger i forbindelse med bilkjøp. Har ikke helt oversikten...

Mannen min jobber fullt, jeg jobber 60%. Vi har det greit i hverdagen, men ikke så fryktelig flust med penger akkurat, til noen særlige utskeielser.

jeg har veldig lyst til å bygge på huset - det vil vel koste ca 200.000, men mannen min sier at han ikke har lyst til å forhøye lånet enda en gang nå....

Skrevet

Litt under 10% går med til lån, dvs at jeg betaler ca 1100 kr i renter og avdrag på lånet mitt.

Jeg tror jeg er ferdig om 8 år.

Gjest amparro...
Skrevet

Jeg har utbtalt 21.000 i måneden og mannen min ca. 18.000. Vi betaler 7.500 på huslånet. Vi har ca. 1,2 mill i gjeld på huset, men det er verdt mye mer.

Skrevet

Ca. 1400,- pr. mnd. Dette er bare renter. Vi betaler det ned i større puljer...og har liiiite lån. Underkant av 400.000,-.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...