Gå til innhold

Oppskrift på tomatsuppe?

Anbefalte innlegg

Gjest Lundby
Skrevet

Vi er veldig glade i Toro sin tomatsuppe på pose, men nå vil jeg gjerne prøve å lage tomatsuppe fra bunnen (er veeeldig dårlig på å lage mat..). Noen som har en riktig god og enkel oppskrift??

Gjest Signert
Skrevet

To bokser hermetiske tomater

En boks creme fraiche

Basilikum, timian, hvitløk etter smak

En grønnsaksbuljongterning

Kok opp. Kan evt bruke en stavmikser for å få den glatt. Blir den for tykk, tilsett buljong eller vann, evt. tomatjuice.

Gjest Violsa
Skrevet

ha oppi egg , er kjempegodt ihvertfall. Jeg lager alltid posesuppe. synes det smaker godt

Skrevet

Kunen ikke falt meg inn å lage det fra bunnen av ;D

MEN, jeg vil fortelle deg at den tomatsuppen de selger på Europris (Made in France) - den er fantastisk god!

jeg bruker å ha en stabel med sånne hjemme.

Skrevet

Jeg lager alltid tomatsuppe fra grunnen, ikke fordi jeg er spesielt nøye på det men fordi det er veldig lettvindt mat og det blir veldig godt. Her er min oppskrift:

En løk freses myk i et par ss olje. Ha oppi et par ss hvetemel (skal jevne suppa), 6 dl vann og en boks knuste tomater, en hønsebuljongterning, en dæsj sukker og en dæsj basilikum. La suppa koke i 5 minutter. Så tar du stavmikseren og visper suppa helt glatt. Etterpå kan du ha i en dl fløte om du vil, og smak til med litt salt, pepper og paprikakrydder. Suppa blir ekstra god med litt kajennepepper oppi. Hvitløksbrød til er digg, og gjerne kokte egg i båter.

Skrevet

Her er min enkle variant:

Et par tre spiseskjeer mel røres ut i smeltet smør til meljevning (varierer etter hvor mye du skal ha).

Tilsett ca 1 liter vann og kok opp. Tilsett 2-3 spiseskjeer tomatpure, rør ut, kok opp og smak til med buljongpulver, salt, pepper, gastromat og/eller lignende.

Kok 10 minutter.

Juster med maizennajevner eller vann dersom konsistensen ikke er slik du vil ha den. Kok opp før servering.

Serveres med egg eller makaroni om ønskelig.

Skrevet

Hvis du liker løk: fres litt løk i olje i en gryte først. Ha i 1 boks hakkede tomater og litt tomatpuré og en hønsebuljongterning og 1 liter vann. Kok en stund og mos med stavmikser.

Skrevet

Her er min enkle variant:

Et par tre spiseskjeer mel røres ut i smeltet smør til meljevning (varierer etter hvor mye du skal ha).

Tilsett ca 1 liter vann og kok opp. Tilsett 2-3 spiseskjeer tomatpure, rør ut, kok opp og smak til med buljongpulver, salt, pepper, gastromat og/eller lignende.

Kok 10 minutter.

Juster med maizennajevner eller vann dersom konsistensen ikke er slik du vil ha den. Kok opp før servering.

Serveres med egg eller makaroni om ønskelig.

Denne oppskriften bruker jeg også. Vil bare tilføye 1-2 ss rømme og teskjeboller (små fiskeboller):o)

Skrevet

Denne er god:

2 porsjoner (ikke så store)

Fres en løk i kjelen i en spiseskje olje (løken kan droppes), rør inn ca. en halv spiseskje hvetemel (kan byttes ut med maizena som røres inn til slutt).

Rør inn to spiseskjeer tomatpure og en dl vann eller en halv boks hakkede, hermetiske tomater. Ha i ett fedd hvitløk

Tilsett litt bullion av gangen (6 dl grønnsaks), rør klumpfritt mellom hver gang.

La suppen småkoke i 5 min. Smak til med pepper og basilikum (ca. 0,5 ts) og evt. salt.

Ha evt. i 1 dl melk til slutt.

Serveres med kokte makaroni (kan kokes med i suppen) eller kokte egg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...