Gå til innhold

Å flytte kjøleskap / fryseskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jo flytte i morra og jeg vet at kjøleskap og fryseskap skal stå en stund etter flytting, før de slås på igjen. Men hvor lenge?! Et par timer? Et døgn?

Har ødelagt et gammel kjøleskap på å sette det på med en gang for noen år siden og er ikke interessert i å gjøre det igjen.

Fortsetter under...

Skrevet
  org skrev (På 29.6.2006 den 15.23):

Tror det er et døgn det heter seg.

Åååkei. Ett døgn. Da blir det lite mat på mandag... Stikker utenbys sent i morgen kveld og er ikke hjemme igjen før på mandag. På den annen side har jeg svært lite mat i kjøleskapet nå så det er på tide å handle uansett. :o)

Gjest lilleballerina
Skrevet

Om kjøleskapet er nytt holder det med et par timer i denne temperaturen.

Skrevet

Jeg trodde det holdt med et par timer jeg?!?

Mener det var det som sto da vi bytta kjøleskap i fjor, ihvertfall...

Gjest lilleballerina
Skrevet
  Ulrikke skrev (På 29.6.2006 den 15.35):

ja , vi kjøpte nytt i forrige uke og da måtte det stå i ca to timer

Annonse

Skrevet
  lilleballerina skrev (På 29.6.2006 den 15.29):

Om kjøleskapet er nytt holder det med et par timer i denne temperaturen.

Det er 2,5 år gammelt. Hadde vært veldig praktisk om jeg kunne slått det på igjen om kvelden da.

Fryseren er det ikke så farlig med, låner fryserplass av en nabo så lenge. :o)

Skrevet

Hvis det har blitt lagt ned er det viktig at det står en stund for at væskene renner tilbake på riktig plass.

Ellers, når det ikke er kulde ute kan man plugge inn igjen ganske fort. Jeg har plugga inn kjøleskapet umiddelbart etter at det kom i hus og det gikk helt fint.

Skrevet
  Ulrikke skrev (På 29.6.2006 den 15.35):

Da stoler jeg på deg og Lilleballerina og får gutta boys til å flytte hvitevarene først så jeg kan få satt på skapet i løpet av kvelden.

Skrevet
  fyrlykt skrev (På 29.6.2006 den 15.41):

Hvis det har blitt lagt ned er det viktig at det står en stund for at væskene renner tilbake på riktig plass.

Ellers, når det ikke er kulde ute kan man plugge inn igjen ganske fort. Jeg har plugga inn kjøleskapet umiddelbart etter at det kom i hus og det gikk helt fint.

Det var dette med kjølevæskene jeg tenkte på ja. Nå er det jo godt og varmt i Trøndelag om dagen (!!!!) så noen timer holder nok, i alle fall ifølge de to under her. :o)

Og Ulrikke - du vet hvem jeg holder ansvarlig om skapet ryker! ;o)

Skrevet
  Lillemus skrev (På 29.6.2006 den 15.42):

Det var dette med kjølevæskene jeg tenkte på ja. Nå er det jo godt og varmt i Trøndelag om dagen (!!!!) så noen timer holder nok, i alle fall ifølge de to under her. :o)

Og Ulrikke - du vet hvem jeg holder ansvarlig om skapet ryker! ;o)

*setter av skattepenger til nytt kjøleskap i Trondheim*

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...