Gjest Trist og lei Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Det burde ikke være det egentlig. Jeg har en mann som jeg elsker og han elsker meg. Vi har to flotte friske småunger sammen. Men....bortsett fra det er ting så tunge. Mest på grunn av økonomien. Vi er i den situasjon at vi sitter i et hus som vi ikke har råd til å sitte med. Vi er begge to selvstendig næringsdrivende og pr i dag går det ikke rundt. Jeg har håpet i det lengste at vi skulle greie oss...og vi har hele tiden venta på at ting skulle snu....utsatt regninger for "neste måned kommer det penger". Og så har ting ikke gått som vi håpet og vi er nå skikkelig på etterskudd :-(((( Vi har sikkert regninger og kredittkort for 100.000 liggende. Vi får ikke ekstralån i banken for å greie kneika. Huset er delvis arv og jeg sliter skikkelig om vi må selge det. Da tror jeg at jeg dør.Mest av alt vil jeg bare selge og flytte langt vekk og starte på nytt med penger på konto. Utlandet kanskje? Jeg er så deppa. Vondt i magen hele tiden, orker ikke ta telefonen for det er jo bare inkassoselskap. Posten er et mareritt og jeg blir kvalm når jeg ser postbilen. Jeg orker ikke mer av dette her! Det går ut over forholdet og ungene og alt!! Trenger råd! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Har dere mulighet til å selge unna noe innbo? Kanskje ting dere ikke virkelig trenger? Har dere abonnement dere kan si opp? Hva med bokklubber, er dere medlemmer og glemmer å avbestille bøker. Tenker dere nøye gjennom pengene dere bruker i det daglige? Det er utrolig hvor mange kroner som går med til småtterier i løpet av en måned. Bare det å kjøpe VG blir 280,- i mnd om man kjøper den hver dag! Det er utrolig mange måter man kan spare penger på i hverdagen hvis man klarer å skille mellom ting man trenger og ting man ønsker. Man trenger basismat. Man ønsker godteri. Man trenger bleier. Man ønsker frisørshampo. Osv, osv. Som selvstendig næringsdrivende har dere kanskje en revisor? Er dette en person dere kan stole på og som dere tror kan gi gode råd? I så fall kanskje vedkommende kan sette seg ned sammen med dere og finne en måte å løse dette problemet på? Slutt å bruke kredittkort!!!!!!!!! Ring kreditorer og forklar situasjonen. Kanskje kan dere få utsettelse, kanskje betale mindre beløp osv, i en periode. Jeg forstår at du ikke ønsker å selge et hus dere har arvet. Kanskje klarer dere å beholde det også, hvis dere strammer skikkelig inn på andre områder. Men det betyr at det blir veeeldig lite luksus en stund fremover. Kanskje må en av dere eller kanskje begge finne en annen jobb der dere har en fast inntekt? Som du ser, det er mye man kan finne på. Er du god i engelsk finner du kanskje noen gode råd her: http://www.oprah.com/living/lifemake/experts/suze/living_expert_suze.jhtml Suzie Osmond er en dame med masse gode råd når det gjelder penger. Lykke til 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Går det an å leie ut huset? Så kan dere bo trangt en periode og glede dere til dere har råd til å flytte dit igjen. Hva med å legge gründer-tilværelsen på is en stund, og ta en "apejobb" en periode for å få mest mulig cash inn og dermed også en mer forutsigbar økonomi? Og ja, som nevnt under her: søk rådgivning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.