Gjest Violsa Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Er både trist og redd og bekymret for tida. Moren min har lenge vært anfallsfri nå. og har til og med fått sertifikatet tilbaket. Nå har hun begynt å få små anfall igjen. ikke sånne svære krampe greier hvor det ser ut som hun får hjerteattakk på gulvet. Men små hvor hun mister bevistheten og blir litt "borte" .Altså kan sitte og frenetiske fikle med noen cder,blad i en bok uten at man får kontakt når hun har disse anfallene. Selvfølgelig ekte egoist som jeg er tar jeg dette så innover meg , og får det til å dreie seg om meg. Psykisk stress var vist grunnen til at hun fikk anfallene i utgangspunktet. Er så mye trøbbel og problemer med meg og jeg får dårlig samvittighet at jeg er bare en stressfaktor som er ¨med på å . Hun sier hun merker at hun har fryktelig stive og ømme og vonde nakkemuskler. Kan det ha noen sammenheng? Hun går på epilepsimedisiner.Så jeg ser ikke helt hva som er grunnen til at hun nå tilsynelatende har beynt å få anfall i gjen. Hun har vært til både MR og EEG og det er ingen åpenbar grunn til at hun skulle få anfall , eller klare indikasjoner på at hun har svigninger i hjernen som tilsier epilepsi. Like fult er hun satt på epilepsi medisiner. Virker litt rart 0 Siter
Gjest ønsker god bedring Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 HUFF ! Har ikke peiling på den sykdommen. Sørg for at hun kommer til legen igjen. Og ikke la henne kjøre bil ! Kobinasjonen bil/eplepsi høres livsfarlig ut ! 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Medisin blir nesten alltid brukt som forebyggende, derfor tror jeg det er riltig at hun skal bruke medisiner. Derimot vet jeg at dersom legen får nyss i de nye anfallene, ryker lappen for (to) år? i allefall. På den andre siden, er det fare for andre om hun er i trafikken og for det tredje, vil livet bli litt bedre med riktig medisnering/reduksjon av antall anfall. Jeg ville forhørt meg med fastlegen i allefall! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.