Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heia.

Har vært hos legen å fått bekreftet smertene mine jeg har fått bekkenløsning.

Skal begynne med behandling i morgen.

Håper jeg blir bedre.

Ellers blir det 4 lange mnd til snuppa kommer ut.

Ellers er jeg nå i uke 23 og magen vokser og vokser, morro.

Hvordan er det med dere andre flotte gravide damer??? :):)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236843-hjelp-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trultemor26

Jeg har begynnende bekkenplager og jeg er 12 uker på vei! Ja, jeg gleder meg til de resterende 28! Ehh..

Er ikke så ille da, men det bekymrer meg at jeg kjenner antydninger allerede nå. Hadde bekkenløsning fra ca uke 20 med førstemann så jeg vet åssen det kjennes ut.

Ellers har jeg det bra. Har begynt å jobbe etter mammapermen nå og synes det er greit, mest slitsomt å stå opp tidlig om morgenen (snuppa sover jo til 9-10 om morran! bortskjemt ja!)

Lyst til å gi deg noen råd ang bekkenløsningen, sånn at du er litt obs fremover.

Hold bena mest mulig samlet. Gå ut av bilen med bena samlet. Unngå å stå på ett ben. Sett deg heller ned når du skal ta på deg sokker og sko etc. Ikke støvsug eller vask gulv. Ikke løft tunge ting. Ha gjerne pute mellom knærne når du ligger på siden. Stå opp fra senga med bena samlet. Ikke sitt med bena i kors. Ikke dytt ting fremfor deg med benet.

Ha disse tingene i bakhodet så gjør du ikke ting unødvendig værre.

Lykke til med resten av svangerskapet!!

Har også hørt at akupunktur kan hjelpe noen med bekkenplager.

Gjest propell1

Jeg fikk plager med bekkenet veldig tidlig og begynte med akupuktur da jeg var 3-4 mnd på vei. Jeg har gått til behandling ca hver 14. dag siden da og det har hjulpet meg mye. Nå har jeg to uker til termin og føler meg mye sprekere enn i begynnelsen!

Pass på at du ikke hopper eller løper. Vær også påpasselig med å gå "mykt" når du går nedover trapper, da har man en tendens til å lande litt ekstra hardt for hvert skritt.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...