Åsemor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Nå er det så mange som har sagt at de vil jeg legger ut ønskeliste, så da får jeg vel det da. (Til bryllup altså...) Men hvor mye bestikk ønsker man seg? 12? 18? Hva er vanlig å ha? 0 Siter
sarah bernard Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Avhenger vel av hvor mange du regner med å ha til bedre middager Skal du gifte deg? Gratulerer når den tid kommer 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Skrevet 29. juni 2006 Sitter her med liste over hva det ene bestikksettet til Hardangerbestikk inneholder... Hvor store er isskjeer? Syltetøyskje? 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Skrevet 29. juni 2006 Det vanligste er vel 12 Da ønsker vi oss til 12. 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Skrevet 29. juni 2006 Avhenger vel av hvor mange du regner med å ha til bedre middager Skal du gifte deg? Gratulerer når den tid kommer Takk for det! Bare en måneds tid igjen nå. Har vel sjelden plass til mer enn 8, men vi får vel ønske oss 12, de selges i sett på 6 og 6. 0 Siter
EllaJo Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Sitter her med liste over hva det ene bestikksettet til Hardangerbestikk inneholder... Hvor store er isskjeer? Syltetøyskje? uten at jeg er helt sikker så tror jeg at syltetøyskje er på størrelse med ei spiseskje, isskje er litt mindre 0 Siter
sarah bernard Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Takk for det! Bare en måneds tid igjen nå. Har vel sjelden plass til mer enn 8, men vi får vel ønske oss 12, de selges i sett på 6 og 6. Oi, spennende! Lykke til! 0 Siter
Mekri Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Sitter her med liste over hva det ene bestikksettet til Hardangerbestikk inneholder... Hvor store er isskjeer? Syltetøyskje? Jeg tror en isskje er på størrelse med en teskje, men med myyyye lengre skaft ) 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Skrevet 29. juni 2006 Jeg tror en isskje er på størrelse med en teskje, men med myyyye lengre skaft ) Ah, smart. 0 Siter
sarah bernard Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Jeg tror en isskje er på størrelse med en teskje, men med myyyye lengre skaft ) Det er en caffe latte-skje du beskriver En isskje er litt, men ikke mye, større enn en spiseskje. 0 Siter
Gyda Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Sitter her med liste over hva det ene bestikksettet til Hardangerbestikk inneholder... Hvor store er isskjeer? Syltetøyskje? Hvilket Hardangerbestikk tenker du på, da? *nysgjerrig* Vi har Admiral og det liker jeg godt. Isskje er litt større enn teskje. (Og teskjeene er veldig små.) Vi bruker bare isskjeene som teksjeer selv om vi har begge deler. Her er et bilde av isskjeene til Admiral: http://www.tribune.no/hardangerbestikk/admin/produktbilder/28.2.jpg 0 Siter
Alana Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Hvilket Hardangerbestikk tenker du på, da? *nysgjerrig* Vi har Admiral og det liker jeg godt. Isskje er litt større enn teskje. (Og teskjeene er veldig små.) Vi bruker bare isskjeene som teksjeer selv om vi har begge deler. Her er et bilde av isskjeene til Admiral: http://www.tribune.no/hardangerbestikk/admin/produktbilder/28.2.jpg Jeg lurer også på hvilket... Vi har Ramona. Enkelt og pent :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Skrevet 29. juni 2006 Hvilket Hardangerbestikk tenker du på, da? *nysgjerrig* Vi har Admiral og det liker jeg godt. Isskje er litt større enn teskje. (Og teskjeene er veldig små.) Vi bruker bare isskjeene som teksjeer selv om vi har begge deler. Her er et bilde av isskjeene til Admiral: http://www.tribune.no/hardangerbestikk/admin/produktbilder/28.2.jpg Nora. Kanskje bare ønske oss isskjeer og ikke teskjeer? Hm... (Nå kom jeg plutselig på at vi kanskje får 12 gafler og 12 skjeer og ingen kniver, da må vi kjøpe... Men vi skal vel klare det.) 0 Siter
Gyda Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Nora. Kanskje bare ønske oss isskjeer og ikke teskjeer? Hm... (Nå kom jeg plutselig på at vi kanskje får 12 gafler og 12 skjeer og ingen kniver, da må vi kjøpe... Men vi skal vel klare det.) Du burde nesten gå innom en butikk og spørre og se. Våre 12 teskjeer har i allefall aldri vært brukt. De er så små at de egner seg bare til å røre i teen med. Nora ser ut til å være en fint bestikk (jeg ser bare på bilder, da), men skaftene ser litt tunge ut (kraftige). Vi har et bestikk med ganske kraftige skaft, og når tygdepunktet blir så "feil" så sklir/detter de av asjettene hele tiden når vi skal bære dem bort. En liten detalj, kanskje - men det bestikket dekker jeg sjelden med, for å si det sånn. Jeg sier ikke at Nora er sånn, og oppfører seg sånn - men jeg fikk bare et sånt inntrykk ut fra bildet. Men _pent_ er det, og du har sikkert sett nøye på det i virkeligheten og vet at det er dette du vil ha. ) Og om du får 12 gafler og 12 kniver, så kan du bytte noen av dem til skjeer, og ha litt færre av hver til å begynne med. Dette er jo ting det er fint å ønske seg til bursdager og jul også. Men av erfaring vet jeg at bestikk er lett å kjøpe og dermed lett blir noe du får mye av om det står på ønskelista. Lykke til! 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Skrevet 29. juni 2006 Du burde nesten gå innom en butikk og spørre og se. Våre 12 teskjeer har i allefall aldri vært brukt. De er så små at de egner seg bare til å røre i teen med. Nora ser ut til å være en fint bestikk (jeg ser bare på bilder, da), men skaftene ser litt tunge ut (kraftige). Vi har et bestikk med ganske kraftige skaft, og når tygdepunktet blir så "feil" så sklir/detter de av asjettene hele tiden når vi skal bære dem bort. En liten detalj, kanskje - men det bestikket dekker jeg sjelden med, for å si det sånn. Jeg sier ikke at Nora er sånn, og oppfører seg sånn - men jeg fikk bare et sånt inntrykk ut fra bildet. Men _pent_ er det, og du har sikkert sett nøye på det i virkeligheten og vet at det er dette du vil ha. ) Og om du får 12 gafler og 12 kniver, så kan du bytte noen av dem til skjeer, og ha litt færre av hver til å begynne med. Dette er jo ting det er fint å ønske seg til bursdager og jul også. Men av erfaring vet jeg at bestikk er lett å kjøpe og dermed lett blir noe du får mye av om det står på ønskelista. Lykke til! Hehe, jeg er ikke av de som står og studerer i butikken og velger nøye hvilket jeg vil ha, jeg ser på bilder og tenker "jaaaada, det er sikkert flott og greit det". Skal tenke på det, men syns noen av de andre så så tynne ut i skaftet, og jeg har et bestikk nå som er tynne i skaftet og da føler jeg at jeg ikke får ordentlig tak på de når jeg spiser. Det forsvinner litt inni hånda liksom. 0 Siter
Gjest neve Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Det er en caffe latte-skje du beskriver En isskje er litt, men ikke mye, større enn en spiseskje. Isskje er litt større enn en teskje, og det er sant at teskjeene er veldig små, bare irriterende å spise med. På størrelse med noe som ble kalt moccaskjeer før (foreldrene mine har det-blir heller aldri brukt). Nei, ønsk dere isskjeer, men det er uansett ikke noe problem å bytte:) Vi har Carina og er kjempefornøyd med det. Det er enkelt, stilrent og pent. Ramona er også kjempefint. Vi fikk mest i Carina til vårt bryllup (vi hadde det på ønskelista) men fikk mye annet i Hardangerbestikk og. Byttet ut alt til Carina og hadde da fullt bestikk til tolv, med alt av deler som finnes i det mønsteret. Skulle etterhvert ønske vi hadde til 18, når familien samles er vi jo så mange etterhvert! (vi byttet så mye at vi fikk en flott oppbevaringskoffert fra butikken:D ). 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Man bør ha til 12 akkurat som servise. Og så får man heller låne av noen dersom man skal ha større selskaper. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Hvilket Hardangerbestikk tenker du på, da? *nysgjerrig* Vi har Admiral og det liker jeg godt. Isskje er litt større enn teskje. (Og teskjeene er veldig små.) Vi bruker bare isskjeene som teksjeer selv om vi har begge deler. Her er et bilde av isskjeene til Admiral: http://www.tribune.no/hardangerbestikk/admin/produktbilder/28.2.jpg Har dere kjørt bestikket deres i oppvaskmaskin? Husker ikke navnet på bestikket vårt, men det ligner litt på bildet du la ut - med et sånt forhøyet, grovt felt på gripedelen. Står jo i pakningen at de kan kjøres i oppvaskmaskin, men det gikk ikke mange mnd før det grove var slipt vekk. Nå er alt bestikket helt glattpolert, og jeg lurer nesten på om det skal kunne gå an å klage... 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Hvilket Hardangerbestikk tenker du på, da? *nysgjerrig* Vi har Admiral og det liker jeg godt. Isskje er litt større enn teskje. (Og teskjeene er veldig små.) Vi bruker bare isskjeene som teksjeer selv om vi har begge deler. Her er et bilde av isskjeene til Admiral: http://www.tribune.no/hardangerbestikk/admin/produktbilder/28.2.jpg Oj! Det bestikket har jeg en skje eller to av tror jeg! ) Pent. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.