Gå til innhold

Bestikk - hvor mye ønsker man seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en caffe latte-skje du beskriver :)

En isskje er litt, men ikke mye, større enn en spiseskje.

Større enn en _spiseskje_??? Herregud, det må jo se sinnsykt grådig ut! Synes spiseskjeer er for store til is-spising jeg, dessertskjeene som er en mellomting mellom teskje og spiseskje er de beste til det bruket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har til tolv både i servise og bestikk. Jeg syns i hvertfall det er logisk å ha likt antall av servise og bestikk

Skrevet

Sitter her med liste over hva det ene bestikksettet til Hardangerbestikk inneholder...

Hvor store er isskjeer? Syltetøyskje?

De aller minste teskjeene er så små at de ikke går an å bruke til noe som helst. Men det fine med sånt bestikk er at dere kan gå i butikken etterpå og bytte det inn.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Har dere kjørt bestikket deres i oppvaskmaskin? Husker ikke navnet på bestikket vårt, men det ligner litt på bildet du la ut - med et sånt forhøyet, grovt felt på gripedelen.

Står jo i pakningen at de kan kjøres i oppvaskmaskin, men det gikk ikke mange mnd før det grove var slipt vekk. Nå er alt bestikket helt glattpolert, og jeg lurer nesten på om det skal kunne gå an å klage...

Hardangerbestikk skal jo tåle oppvaskmaskin, så det hadde jeg nok prøvd å klage på.

Skrevet

Litt utenfor, kanskje: Hvilken type Hardangerbestikk ønsker dere? Vi fikk Renessanse. Jeg liker den godt.

Skrevet

Har dere kjørt bestikket deres i oppvaskmaskin? Husker ikke navnet på bestikket vårt, men det ligner litt på bildet du la ut - med et sånt forhøyet, grovt felt på gripedelen.

Står jo i pakningen at de kan kjøres i oppvaskmaskin, men det gikk ikke mange mnd før det grove var slipt vekk. Nå er alt bestikket helt glattpolert, og jeg lurer nesten på om det skal kunne gå an å klage...

Vi har alltid kjørt bestikket i oppvaskmaskinen, og det har føreløbig ikke tatt skade av det, etter minst 10 år ...

Skrevet

Oj! Det bestikket har jeg en skje eller to av tror jeg! :o) Pent.

Ja, jeg liker det veldig godt.

Det er stål med en gullkant langs skaftet.

Sølvtøy er jeg ikke venner med, men dette er en veldig god erstatning, synes jeg. :-)

Skrevet

Hehe, jeg er ikke av de som står og studerer i butikken og velger nøye hvilket jeg vil ha, jeg ser på bilder og tenker "jaaaada, det er sikkert flott og greit det". ;)

Skal tenke på det, men syns noen av de andre så så tynne ut i skaftet, og jeg har et bestikk nå som er tynne i skaftet og da føler jeg at jeg ikke får ordentlig tak på de når jeg spiser. Det forsvinner litt inni hånda liksom.

Hehe, du Åsemor, du Åsemor.

Bilder er bra, men når det gjelder et sånt "stort" valg, ville jeg nok ha tatt turen innom butikken for å studere de forskjellige typene.

Det er godt mulig du får et par aha-opplevelser.

*husj - jager Åsemor til Glasmagasinet*

Skrevet

Jeg lurer også på hvilket...

Vi har Ramona. Enkelt og pent :-)

Ramona er pent, ja.

Skrevet

Ja, jeg liker det veldig godt.

Det er stål med en gullkant langs skaftet.

Sølvtøy er jeg ikke venner med, men dette er en veldig god erstatning, synes jeg. :-)

Da er det ikke helt det samme, de jeg måtte ha i hus er helt uten gull. Gull og bestikk hører ikke sammen hos meg. :o) Vet ikke hvorfor, men bestikk i "ren gullfarge" klarer jeg nesten ikke å spise av. Litt gull på skaftet er greit, men ikke noe jeg ville kjøpt selv.

Skrevet

Da er det ikke helt det samme, de jeg måtte ha i hus er helt uten gull. Gull og bestikk hører ikke sammen hos meg. :o) Vet ikke hvorfor, men bestikk i "ren gullfarge" klarer jeg nesten ikke å spise av. Litt gull på skaftet er greit, men ikke noe jeg ville kjøpt selv.

Hm. Da får _jeg_ vel kjøpe det til deg, da.

Mpå da vel være en fin innflytningsgave. :o)

Skrevet

Sitter her med liste over hva det ene bestikksettet til Hardangerbestikk inneholder...

Hvor store er isskjeer? Syltetøyskje?

Isskjeer er litt større en teskjeer. Jeg synes teskjeene blir veldig små og pinglete, og foretrekker isskjeer.

Syltetøyskjeer har større - eh - sånn som du putter i munnen... Dvs. skaftet er ikke lengre enn på ei isskje, men den runde delen er større så man kan få med seg mer syltetøy.

Skrevet

Takk for det! :) Bare en måneds tid igjen nå.

Har vel sjelden plass til mer enn 8, men vi får vel ønske oss 12, de selges i sett på 6 og 6.

Selv om de også selges i sett på 6 og 6, så _kan_ man kjøpe dem enkeltvis også. Vi har flere ganger fått litt og litt bestikk (altså ikke disse "ferdigeskene"), hos slektninger som ikke er så nære.

Vi la inn ønskeliste hos tilbords når vi giftet oss. Og sa at vi ønsket oss sett til 12, men hvis det viste seg at mange ville kjøpe bestikk til oss, så kunne de utvide ønsket til 24. (Vi ønsket oss også kakespader osv i samme settet. Synes det er så fint når man f.eks dekker et kakebord, og så er teskjeene og kakespadene i samme mønsteret :) ).

Skrevet

Har du oppvaskmaskin ville jeg ønske meg 18, min. 12. Vi har 6 nå til to personer uten oppvaskmaskin, og det er for lite.

Skrevet

Hehe, du Åsemor, du Åsemor.

Bilder er bra, men når det gjelder et sånt "stort" valg, ville jeg nok ha tatt turen innom butikken for å studere de forskjellige typene.

Det er godt mulig du får et par aha-opplevelser.

*husj - jager Åsemor til Glasmagasinet*

Nå har jeg fått noen andre til å velge for meg, testet ut tyngdepunktet på gaffelen og sånt. ;)

Servise har jeg også fått en annen til å velge for meg, så det blir spennende å se hva det blir. ;)

Skrevet

Selv om de også selges i sett på 6 og 6, så _kan_ man kjøpe dem enkeltvis også. Vi har flere ganger fått litt og litt bestikk (altså ikke disse "ferdigeskene"), hos slektninger som ikke er så nære.

Vi la inn ønskeliste hos tilbords når vi giftet oss. Og sa at vi ønsket oss sett til 12, men hvis det viste seg at mange ville kjøpe bestikk til oss, så kunne de utvide ønsket til 24. (Vi ønsket oss også kakespader osv i samme settet. Synes det er så fint når man f.eks dekker et kakebord, og så er teskjeene og kakespadene i samme mønsteret :) ).

Ja, ønsker oss kakespader, salatbestikk, serveringsbestikk osv i samme seire. :)

Skrevet

Nå har jeg fått noen andre til å velge for meg, testet ut tyngdepunktet på gaffelen og sånt. ;)

Servise har jeg også fått en annen til å velge for meg, så det blir spennende å se hva det blir. ;)

Oj. Det kan jo bli spennende, ja.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...