Gå til innhold

Vær ikke bekymret

Anbefalte innlegg

Gjest a survivor
Skrevet

Jesus sa at vi ikke skulle være bekymret.

Hva innebærer det?

Ikke at vi skal være uansvarlige.

Men det betyr kanskje likevel at vi kan ta sjanser faktisk.. ikke uansvarlige sjanser... men at vi kan starte på prosjekter som vi ikke vet om vil komme til mål på en måte..?

At selv om man ikke er eksperter, så kan man likevel delta i ting?

Videoannonse
Annonse
Gjest nobodyknowsanyway
Skrevet

Tolk det som du vil selv, du. Ingen har likevel piling på hvordan det er ment...hvis det i det hele tatt er sagt... av en person det er verd å lytte til.

Gjest a survivor
Skrevet

Tolk det som du vil selv, du. Ingen har likevel piling på hvordan det er ment...hvis det i det hele tatt er sagt... av en person det er verd å lytte til.

Og jeg er ikke dyktig nok i en jobb. Rett og slett så har jeg ikke faglig dyktighet nok. Det er jo heller ikke så rart, så lenge som jeg har vært borte. Men jeg valgte nok også feil utdanning, men det oppdaget jeg altfor sent. Eller det er ikke riktig, da jeg oppdaget det, så valgte jeg å fortsette, for jeg leverte så gode karakterer på skolen.

Men jobb er noe annet. Men jeg har jo jobbet noen år da.

Så jeg må vel bare kjøre på som alle andre. Og bare si til meg selv at jeg er god nok, selv om jeg ikke er det.

Gjest Samfunnskritiker
Skrevet

Kanskje det menes styrke i tro, til mer vi tror, til mer styrke, dermed ingen bekymring?

for Gud er alltid med? Ergo, vi kan være trygge.

Gjest Samfunnskritiker
Skrevet

Og jeg er ikke dyktig nok i en jobb. Rett og slett så har jeg ikke faglig dyktighet nok. Det er jo heller ikke så rart, så lenge som jeg har vært borte. Men jeg valgte nok også feil utdanning, men det oppdaget jeg altfor sent. Eller det er ikke riktig, da jeg oppdaget det, så valgte jeg å fortsette, for jeg leverte så gode karakterer på skolen.

Så jeg må vel bare kjøre på som alle andre. Og bare si til meg selv at jeg er god nok, selv om jeg ikke er det.

Hva er en sannhet og hva er sannhet for deg og hva er sannhet for meg eller for andre?

Kan vi lage vår egen sannhet?

Gjest Violsa
Skrevet

hva har du studert?

Gjest a survivor
Skrevet

Hva er en sannhet og hva er sannhet for deg og hva er sannhet for meg eller for andre?

Kan vi lage vår egen sannhet?

Kan vi lage vår egen vaffelrøre?

Ja, alle kan det. Men noen lager bedre vafler enn andre.

Gjest a survivor
Skrevet

Kanskje det menes styrke i tro, til mer vi tror, til mer styrke, dermed ingen bekymring?

for Gud er alltid med? Ergo, vi kan være trygge.

Tusen takk for de ordene!!

Gjest a survivor
Skrevet

hva har du studert?

Det lar jeg inntil videre forbli en hemmelighet for de som ikke vet hvem jeg er.

Gjest Lucy Lou
Skrevet

Kan vi lage vår egen vaffelrøre?

Ja, alle kan det. Men noen lager bedre vafler enn andre.

Og noen lager bare røre.

Gjest også en som tror.........
Skrevet

Hm. Men hvis man tolker dette slik at man ikke behøver å gjøre større endringer i livet, for alt går greit likevel, da tenker jeg man misforstår. Da blir det feil, en sovepute framfor en vilje til endring.

Hvis du feks, slik du beskriver under her, er havnet i helt feil jobb, og du har selvinnsikt nok til å innse dette - da kan det være konstruktivt å ta et valg om å omskolere deg og finne en jobb der du får brukt dine evner og interesser bedre.

Gud hjelper den som hjelper seg selv, heter det jo også.

Gjest a survivor
Skrevet

Hm. Men hvis man tolker dette slik at man ikke behøver å gjøre større endringer i livet, for alt går greit likevel, da tenker jeg man misforstår. Da blir det feil, en sovepute framfor en vilje til endring.

Hvis du feks, slik du beskriver under her, er havnet i helt feil jobb, og du har selvinnsikt nok til å innse dette - da kan det være konstruktivt å ta et valg om å omskolere deg og finne en jobb der du får brukt dine evner og interesser bedre.

Gud hjelper den som hjelper seg selv, heter det jo også.

Gud hjelper overalt.

Gud er stor.

Vi trenger ikke å gjøre noe. Og Gud hjelper oss.

Vi kan gjøre noe. Og Gud hjelper oss da også.

Gud hjelper oss uansett!!

Tusen, tusen takk!

Gud hjelper oss der vi er.

Uansett!

Og heldigvis er det en iboende egenskap i mennesket å søke det beste av to alternativer. Det er faktisk det.

Halleluja!!

Gjest a survivor
Skrevet

Og noen lager bare røre.

Og noen spiser bare :)

Gjest Jeg vet.
Skrevet

Jesus sa litt mer. Han sa:

" Vær ikke bekymret for dagen i morgen. Hver dag har nok med sin egen plage."

Dette ble sagt av en mann som vandret rundt på jorden og oppfordret alle til å søke Guds rike, og til å gjøre som han gjorde, nemlig forkynne om dette til alle. Disiplene hans fulgte opp denne livsførselen, noe vi kan lese om i bl. annet Apostlenes gjerninger. Tar du Jesus på ordet, skal du altså kunne kvitte deg med en krevende jobb, hus og hjem og ofre deg for forkynnelsen av Guds rike uten å bekymre deg for dagen i morgen.

Dette er så radikalt selv i dag at de fleste steiler ved tanken.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Og noen spiser bare :)

Ingen vil bake,men alle vil smake :)

Gjest a survivor
Skrevet

Jesus sa litt mer. Han sa:

" Vær ikke bekymret for dagen i morgen. Hver dag har nok med sin egen plage."

Dette ble sagt av en mann som vandret rundt på jorden og oppfordret alle til å søke Guds rike, og til å gjøre som han gjorde, nemlig forkynne om dette til alle. Disiplene hans fulgte opp denne livsførselen, noe vi kan lese om i bl. annet Apostlenes gjerninger. Tar du Jesus på ordet, skal du altså kunne kvitte deg med en krevende jobb, hus og hjem og ofre deg for forkynnelsen av Guds rike uten å bekymre deg for dagen i morgen.

Dette er så radikalt selv i dag at de fleste steiler ved tanken.

Takk for tankevekkende ord!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...