Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Jesus sa at vi ikke skulle være bekymret. Hva innebærer det? Ikke at vi skal være uansvarlige. Men det betyr kanskje likevel at vi kan ta sjanser faktisk.. ikke uansvarlige sjanser... men at vi kan starte på prosjekter som vi ikke vet om vil komme til mål på en måte..? At selv om man ikke er eksperter, så kan man likevel delta i ting? 0 Siter
Gjest nobodyknowsanyway Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Tolk det som du vil selv, du. Ingen har likevel piling på hvordan det er ment...hvis det i det hele tatt er sagt... av en person det er verd å lytte til. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Tolk det som du vil selv, du. Ingen har likevel piling på hvordan det er ment...hvis det i det hele tatt er sagt... av en person det er verd å lytte til. Og jeg er ikke dyktig nok i en jobb. Rett og slett så har jeg ikke faglig dyktighet nok. Det er jo heller ikke så rart, så lenge som jeg har vært borte. Men jeg valgte nok også feil utdanning, men det oppdaget jeg altfor sent. Eller det er ikke riktig, da jeg oppdaget det, så valgte jeg å fortsette, for jeg leverte så gode karakterer på skolen. Men jobb er noe annet. Men jeg har jo jobbet noen år da. Så jeg må vel bare kjøre på som alle andre. Og bare si til meg selv at jeg er god nok, selv om jeg ikke er det. 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kanskje det menes styrke i tro, til mer vi tror, til mer styrke, dermed ingen bekymring? for Gud er alltid med? Ergo, vi kan være trygge. 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Og jeg er ikke dyktig nok i en jobb. Rett og slett så har jeg ikke faglig dyktighet nok. Det er jo heller ikke så rart, så lenge som jeg har vært borte. Men jeg valgte nok også feil utdanning, men det oppdaget jeg altfor sent. Eller det er ikke riktig, da jeg oppdaget det, så valgte jeg å fortsette, for jeg leverte så gode karakterer på skolen. Men jobb er noe annet. Men jeg har jo jobbet noen år da. Så jeg må vel bare kjøre på som alle andre. Og bare si til meg selv at jeg er god nok, selv om jeg ikke er det. Hva er en sannhet og hva er sannhet for deg og hva er sannhet for meg eller for andre? Kan vi lage vår egen sannhet? 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Og jeg er ikke dyktig nok i en jobb. Rett og slett så har jeg ikke faglig dyktighet nok. Det er jo heller ikke så rart, så lenge som jeg har vært borte. Men jeg valgte nok også feil utdanning, men det oppdaget jeg altfor sent. Eller det er ikke riktig, da jeg oppdaget det, så valgte jeg å fortsette, for jeg leverte så gode karakterer på skolen. Men jobb er noe annet. Men jeg har jo jobbet noen år da. Så jeg må vel bare kjøre på som alle andre. Og bare si til meg selv at jeg er god nok, selv om jeg ikke er det. hva har du studert? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Hva er en sannhet og hva er sannhet for deg og hva er sannhet for meg eller for andre? Kan vi lage vår egen sannhet? Kan vi lage vår egen vaffelrøre? Ja, alle kan det. Men noen lager bedre vafler enn andre. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kanskje det menes styrke i tro, til mer vi tror, til mer styrke, dermed ingen bekymring? for Gud er alltid med? Ergo, vi kan være trygge. Tusen takk for de ordene!! 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 hva har du studert? Det lar jeg inntil videre forbli en hemmelighet for de som ikke vet hvem jeg er. 0 Siter
Gjest Lucy Lou Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kan vi lage vår egen vaffelrøre? Ja, alle kan det. Men noen lager bedre vafler enn andre. Og noen lager bare røre. 0 Siter
Gjest også en som tror......... Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Hm. Men hvis man tolker dette slik at man ikke behøver å gjøre større endringer i livet, for alt går greit likevel, da tenker jeg man misforstår. Da blir det feil, en sovepute framfor en vilje til endring. Hvis du feks, slik du beskriver under her, er havnet i helt feil jobb, og du har selvinnsikt nok til å innse dette - da kan det være konstruktivt å ta et valg om å omskolere deg og finne en jobb der du får brukt dine evner og interesser bedre. Gud hjelper den som hjelper seg selv, heter det jo også. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Hm. Men hvis man tolker dette slik at man ikke behøver å gjøre større endringer i livet, for alt går greit likevel, da tenker jeg man misforstår. Da blir det feil, en sovepute framfor en vilje til endring. Hvis du feks, slik du beskriver under her, er havnet i helt feil jobb, og du har selvinnsikt nok til å innse dette - da kan det være konstruktivt å ta et valg om å omskolere deg og finne en jobb der du får brukt dine evner og interesser bedre. Gud hjelper den som hjelper seg selv, heter det jo også. Gud hjelper overalt. Gud er stor. Vi trenger ikke å gjøre noe. Og Gud hjelper oss. Vi kan gjøre noe. Og Gud hjelper oss da også. Gud hjelper oss uansett!! Tusen, tusen takk! Gud hjelper oss der vi er. Uansett! Og heldigvis er det en iboende egenskap i mennesket å søke det beste av to alternativer. Det er faktisk det. Halleluja!! 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Og noen lager bare røre. Og noen spiser bare 0 Siter
Gjest Jeg vet. Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Jesus sa litt mer. Han sa: " Vær ikke bekymret for dagen i morgen. Hver dag har nok med sin egen plage." Dette ble sagt av en mann som vandret rundt på jorden og oppfordret alle til å søke Guds rike, og til å gjøre som han gjorde, nemlig forkynne om dette til alle. Disiplene hans fulgte opp denne livsførselen, noe vi kan lese om i bl. annet Apostlenes gjerninger. Tar du Jesus på ordet, skal du altså kunne kvitte deg med en krevende jobb, hus og hjem og ofre deg for forkynnelsen av Guds rike uten å bekymre deg for dagen i morgen. Dette er så radikalt selv i dag at de fleste steiler ved tanken. 0 Siter
Gjest Mirandolina Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Og noen spiser bare Ingen vil bake,men alle vil smake 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Jesus sa litt mer. Han sa: " Vær ikke bekymret for dagen i morgen. Hver dag har nok med sin egen plage." Dette ble sagt av en mann som vandret rundt på jorden og oppfordret alle til å søke Guds rike, og til å gjøre som han gjorde, nemlig forkynne om dette til alle. Disiplene hans fulgte opp denne livsførselen, noe vi kan lese om i bl. annet Apostlenes gjerninger. Tar du Jesus på ordet, skal du altså kunne kvitte deg med en krevende jobb, hus og hjem og ofre deg for forkynnelsen av Guds rike uten å bekymre deg for dagen i morgen. Dette er så radikalt selv i dag at de fleste steiler ved tanken. Takk for tankevekkende ord! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.