Gjest trultemor26 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Vaffelpressa er i gang! Å, som jeg gleder meg! Jeg er alene hjemme og hadde SÅÅÅ lyst på noe digg. Så kom jeg på at jeg kjøpte jo en sånn vaffelposemix her om dagen, og det redda jo kvelden deluxe!! Mmmmmmm! *spandere en vaffel på dere* Hvordan liker dere vaffelen best? Tilbehør? Jeg liker den best ryyyyykende fersk, tjukk, litt sprø på utsiden og bløt, litt rå inni. Gjerne litt svidd. Det går ikke med vaffeljernet mitt da for det er ikke sånn innstillingsak på den. steker jeg vaffelen for lenge blir den bare tørr, ikke svidd. Best uten noe på når den er heeelt fersk. Ellers liker jeg brunost på. Eller gulost. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Nam! Tenkte jeg skulle lage vafler i morra. Liker vaflene ferske og LITE stekt, nesten helt hvite. Med smør og brunost/syltetøy eller nugatti. Nammenammenam. 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Jeg liker de tynne, gjennomstekte, litt sprø på utsiden og med brunost på. *sikler* 0 Siter
Gjest skal Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Ååååååååååååååååå..... Skal vi se.. Egg, melk, mel - sånn passe tjukk, skal det være bakepulver? Ja, og smør selvsagt! Nå reddet du kanskje kvelden min! *smask* (vet du om det skal være bakepulver?) 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Ååååååååååååååååå..... Skal vi se.. Egg, melk, mel - sånn passe tjukk, skal det være bakepulver? Ja, og smør selvsagt! Nå reddet du kanskje kvelden min! *smask* (vet du om det skal være bakepulver?) Hmm.. det vet jeg faktisk ikke. Egg, melk, mel.. sukker? usikker. Men smør må du ha i. Og kardemomme! 0 Siter
cecily Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Vafler! Det er jommen godt. De skal være tykke, absolutt ikke svikk, men lysebrune og jevnt stekte. Jordbærsyltetøy eller smør og brunost oppå. Det skal jeg jammen lage selv i morgen. 0 Siter
Gjest skal Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Hmm.. det vet jeg faktisk ikke. Egg, melk, mel.. sukker? usikker. Men smør må du ha i. Og kardemomme! Kardemomme? Har jeg aldri prøvd, men høres godt ut! Prøver med bittelitt bakepulver jeg. 0 Siter
puttelull Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Et lite tips: Hvis du har litt vaniljeis "til overs," er det knallgodt i vaffelrøra!;-) Vafler er best helt ferske, rykende varme, med bronost på! Eller med rømme og jordbærsyltetøy... Eller med smør og sirup- eller sukker.... I det hele tatt! Superdigg! 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kardemomme? Har jeg aldri prøvd, men høres godt ut! Prøver med bittelitt bakepulver jeg. Du skal jo ikke bake noe liksom, tenker jeg.. men det skader vel ikke 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 På nystekte vafler vil jeg ha rømme og jordbærsyltetøy. Nam. 0 Siter
bouenas Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kardemomme? Har jeg aldri prøvd, men høres godt ut! Prøver med bittelitt bakepulver jeg. Kardemomme i vafler er et "must" - kjempegodt:-) Og bakepulver. Bruker ellers egg, sukker, mel, melk, rømme, smør, vann, salt, vaniljesukker (og bakepulver, og kardemomme) Havregryn er også godt å ha i. Synes vaflene blir best når vaffelrøren får stå og godgjøre seg litt. Noen timer eller gjerne over natten. Liker de best litt tykke og passe lyse, med syletøy, bunost eller sukker på mmmm... Eller uten noenting på. Tror jeg går og lager vaffelrøre til i morgen :-). 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Gjett om jeg fikk lyst på vafler nå! Tar i mot fra deg, jeg da 0 Siter
bouenas Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Du skal jo ikke bake noe liksom, tenker jeg.. men det skader vel ikke Bakepulveret "hever" de mer under steking, så de blir lette & luftige. Bruker bittelitt natron om jeg er tom for bakepulver. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Gulost? Jeg liker med jordbærsyltetøy eller bringebærsyltetøy og rømme! Nå fikk jeg lyst på vafler, altså! 0 Siter
Dory Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Mmm, nå fikk jeg lyst på vaffler!! Liker de best med jordbær eller brunost på *Naaaaaam* 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Gulost? Jeg liker med jordbærsyltetøy eller bringebærsyltetøy og rømme! Nå fikk jeg lyst på vafler, altså! *gi hare en vaffel* 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1151610733' post='3189421] Gjett om jeg fikk lyst på vafler nå! Tar i mot fra deg, jeg da *dele ut* Om dere kunne kjenne den lukta!! Vaffelstekelukt er en gooooood lukt! 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Jeg liker best veldig søte vafler med brunost på. Vaflene er egentlig bare gode når de er helt nysteikte. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 *gi hare en vaffel* Tusen takk! Så snill du er! 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Ellers takk, jeg har akkurat spist pannekaker sammen med naboen ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.