Gjest trultemor26 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Tusen takk , åååh det skal bli godt med litt kveldsmat. * til helvete med vekta i morgen tidlig* Hehe, ja, drit i vekta! 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Koselig nabo du har da.. Kjempekoselig naboer her ). Den andre naboen er indisk og serverer meg indisk mat stadig vekk. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Spis masse vafler nå som du "bare" er gravid! Jeg kunne ikke spise vafler når jeg ammet. Da fikk alle tre ungene skikkelig vondt i magen :-( Men så hadde jeg babyer som reagerte på det meste med magevondt da... Skal jammen planlegge for vaffelkos i morra :-) Nå har jeg ikke vært kvalm på to kvelder heller, så det lover jo godt! 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Skal jammen planlegge for vaffelkos i morra :-) Nå har jeg ikke vært kvalm på to kvelder heller, så det lover jo godt! Er du sånn kveld-kvalm eller heledagenlang-kvalm? 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Ååååååååååååååååå..... Skal vi se.. Egg, melk, mel - sånn passe tjukk, skal det være bakepulver? Ja, og smør selvsagt! Nå reddet du kanskje kvelden min! *smask* (vet du om det skal være bakepulver?) Blei vaflene dine bra da?? 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Jeg har smakt det og det smaker ekkelt. Du har ikke gått glipp av noe ) Det høres for søtt ut.... Og siden jeg ikke skal spise for mye søtt er det vel bra at jeg ikke bruker det! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Kardemomme i vafler er et "must" - kjempegodt:-) Og bakepulver. Bruker ellers egg, sukker, mel, melk, rømme, smør, vann, salt, vaniljesukker (og bakepulver, og kardemomme) Havregryn er også godt å ha i. Synes vaflene blir best når vaffelrøren får stå og godgjøre seg litt. Noen timer eller gjerne over natten. Liker de best litt tykke og passe lyse, med syletøy, bunost eller sukker på mmmm... Eller uten noenting på. Tror jeg går og lager vaffelrøre til i morgen :-). Det er også godt å bruke skummet kulturmelk. 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Det høres for søtt ut.... Og siden jeg ikke skal spise for mye søtt er det vel bra at jeg ikke bruker det! Tror ikke sirup er det beste da nei Åssen går det med deg og kameraet? 0 Siter
bouenas Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Det er også godt å bruke skummet kulturmelk. Jepp, der sa du noe! Skummet kulturmelk i vaffelrøra er bare knæsj :-) 0 Siter
Gjest skal Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Blei vaflene dine bra da?? Jepp! (raaaap..) Litt kompakte - enten var røren litt tykk eller for lite bakepulver kanskje? Men gode ble de alikevel. Hadde mandler i siste brettet! Anbefales! Takk for tipset! 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Jepp! (raaaap..) Litt kompakte - enten var røren litt tykk eller for lite bakepulver kanskje? Men gode ble de alikevel. Hadde mandler i siste brettet! Anbefales! Takk for tipset! Mandler? Den var ny. *raper tilbake* (mett) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Tror ikke sirup er det beste da nei Åssen går det med deg og kameraet? Det er kjempebra! Jeg likte godt det gamle også, så jeg håper det blir reparert (det raslet og "skapte seg"). 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Neinei! Passe gylden, mjuk, rett fra jernet og få en smørklatt på seg og så sukker på! Nammm....! Men fy så mektig det er! Ellers er varme vafler med smør og HaPå nammis også. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Hva er det alle på dol driver med?? Brunost på vafler????? Vafler trenger søtt tibehør, enten syltetøy eller lønnesirup. *oppgitt over at ingen andre har skjønt dette* Brunost er da søtt!? Engelskmenn synes jo det smaker karamell til og med. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Ja, enig der, dagen etter er dem ikke noe særlig egentlig. 20 sek i microen på full guffe og de er som nystekte igjen. ) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Jeg liker best mine egne vafler, med masse kardemomme og en dæsj vaniljesukker i røra. tilbehør er jordbærsyltetøy og rømme når vaflene er ferske, brunost er godt hvis de har ligget en stund og blitt kalde. -og det er faktisk godt med kjøttpålegg som ribberull på vafler også! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Lønnesirup. Hm, lurer på om det var du som nevnte det en gang her før? Jeg har enda ikke smakt det. Jeg har garantert snakket om lønnesirup før ja, eller som det heter på engelsk, Maple Sirup. Det er bare så godt! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Lønnesirup, er det noe sånn amerikansk greier? Det dem har på pannekaker? Jepp stemmer det er veldig typisk amerikansk, men også veldig godt 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Brunost er da søtt!? Engelskmenn synes jo det smaker karamell til og med. Nå er ikke jeg noe særlig glad i brunost til vanlig, men jeg synes ikk det er så veldig søtt nei. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Nå er ikke jeg noe særlig glad i brunost til vanlig, men jeg synes ikk det er så veldig søtt nei. Prøv innherredsost, den er søt den! Mye søtere enn vanlig mysost eller gudbrandsdalsost. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.