Gjest søke om jobb? Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Ser stadig at lidl søker etter folk som vil arbeide i kassa hos dem. Er det noen her inne som vet hva lønnen hos dem er? Eller hvorfor det virker som at det er mange som er bare en liten stund ansatt hos dem? 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Vwet ikke lønna, bare at de er viden kjent for å behandle de ansatte som bikkjer. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Lidl har vel omtrent tidenes verste ryke som arbeidsgiver? De må stå i kassene, de får et tilmålt antall tissepauser i løpet av en arbiedsdag, kvinner som har mensen får noe flere pauser og de har prøvd seg med at de som har mensen må bære pannebånd slik at ledelsen ser at de ikke sniker seg unna jobben! Jeg hadde ligget laaaaangt unna å jobbe på Lidl ja. 0 Siter
Osiris Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Om du begynner hos Lidl så sørg for å bli medlem av Handel og Kontor samtidig slik at du har et sted å henvende deg om det skulle bli noe tull. Det er forøvrig ikke bare Lidl som er ille i varehandelen, mye kommer an på den enkelte butikksjefen. 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Lidl har vel omtrent tidenes verste ryke som arbeidsgiver? De må stå i kassene, de får et tilmålt antall tissepauser i løpet av en arbiedsdag, kvinner som har mensen får noe flere pauser og de har prøvd seg med at de som har mensen må bære pannebånd slik at ledelsen ser at de ikke sniker seg unna jobben! Jeg hadde ligget laaaaangt unna å jobbe på Lidl ja. Nesten så jeg får lyst å ta en jobb der, bare for å føkke med arbeidsgiveren :-) "............................................." 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Nesten så jeg får lyst å ta en jobb der, bare for å føkke med arbeidsgiveren :-) "............................................." Greier du ikke engang å snakke om jobb uten å skulle at noen i rassen? 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Greier du ikke engang å snakke om jobb uten å skulle at noen i rassen? Nå er du litt for barnslig selv for deg, morsk. Tragiske, "voksne" mannen. Mulig du forbinder ordet "føkke" med rassen, men det får bli din sak. Skaphomse, kanskje? Aldri har jeg hørt noen henge seg så mye opp i noe i den grad som du og trolle-grip(p). Helt seriøst, så burde du holde kranglingen og de patetiske forsøkene dine på å drite ut meg og andre til krangle/diskusjonstråder. Ingen ba deg ødelegge denne helt fredelige tråden. Men kjenner jeg deg rett, så kommer du selvsagt til å svare på dette og forsøke å ødelegge tråden helt. ".............................................." 0 Siter
Osiris Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Nesten så jeg får lyst å ta en jobb der, bare for å føkke med arbeidsgiveren :-) "............................................." Da kan du jo gå runden gjennom både Rimi, Rema og Lidl.... Men som jeg skrev tidligere i denne tråden, mye avhenger av den lokale butikksjefen. 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Da kan du jo gå runden gjennom både Rimi, Rema og Lidl.... Men som jeg skrev tidligere i denne tråden, mye avhenger av den lokale butikksjefen. Joda, det har du helt sikkert rett i. Men jeg blir bare litt provosert når jeg hører slikt som maks. antall pissepauser i løpet av arb.dagen etc. Jeg får litt assosiasjoner til å pisse i ei flaske bak kassa, og si til kundene: "Unnskyld meg...må bare pisse litt...jeg får ikke lov av sjefen å gå på do mer enn tre ganger om dagen. Straks ferdig. Bare ta deg en avis og les litt imens." :-) "..........................................." 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Nå er du litt for barnslig selv for deg, morsk. Tragiske, "voksne" mannen. Mulig du forbinder ordet "føkke" med rassen, men det får bli din sak. Skaphomse, kanskje? Aldri har jeg hørt noen henge seg så mye opp i noe i den grad som du og trolle-grip(p). Helt seriøst, så burde du holde kranglingen og de patetiske forsøkene dine på å drite ut meg og andre til krangle/diskusjonstråder. Ingen ba deg ødelegge denne helt fredelige tråden. Men kjenner jeg deg rett, så kommer du selvsagt til å svare på dette og forsøke å ødelegge tråden helt. ".............................................." *LOL* Den skrivende pillesluker i spader nok en gang.. Beklager, men tråden var det nok du som sedvanlig føkka opp 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Lidl har vel omtrent tidenes verste ryke som arbeidsgiver? De må stå i kassene, de får et tilmålt antall tissepauser i løpet av en arbiedsdag, kvinner som har mensen får noe flere pauser og de har prøvd seg med at de som har mensen må bære pannebånd slik at ledelsen ser at de ikke sniker seg unna jobben! Jeg hadde ligget laaaaangt unna å jobbe på Lidl ja. Det har vel ikke skjedd i Norge har det vel? Jeg leste at det var slik i Tyskland men de kunne ikke drive på samme måte i Norge pga norske lover. Jeg tror nok vi hadde hørt mere om det hvis det hadde vært uhørte forhold i Norge tror du ikke? Uten at jeg egentli forsvarer noen, har selv jobbet i daglivarebutikk da jeg var under 18. Det er ikke tvil om at ung arbeidskraft utnyttes nei. Vi var mange ekstrahjelper på min alder, men bare 3 fast ansatte så det sier litt om driften til den butikksjefen da... 0 Siter
Hawkwind Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Tja, slik jeg har forstått det, kreves det en spesiell personlighet for å trives der. Personlige innspill, kreativitet og fantasi har ikke rom i den bedriften. Man skal jobbe, og jobben gjøres slik og slik. Basta. Det sosiale aspektet ved en arbeidsplass er det ikke fokus på - man er der for å jobbe. Basta. Tysk arbeidskultur på sitt mest ekstreme. Og avlønning er nok på minimumsnivå - konsernet er kjent for å spare alle utgifter som spares kan; hvilket er grunnen til at det er svært billig å handle der. 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 *LOL* Den skrivende pillesluker i spader nok en gang.. Beklager, men tråden var det nok du som sedvanlig føkka opp *LOL* Nøyaktig det forventede svaret :-) "..............................................." 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Lidl har vel omtrent tidenes verste ryke som arbeidsgiver? De må stå i kassene, de får et tilmålt antall tissepauser i løpet av en arbiedsdag, kvinner som har mensen får noe flere pauser og de har prøvd seg med at de som har mensen må bære pannebånd slik at ledelsen ser at de ikke sniker seg unna jobben! Jeg hadde ligget laaaaangt unna å jobbe på Lidl ja. Mulig mye av det du sier er rett, men her jeg bor står de ikke i kassen, nei, de sitter sånn som hos andre matbutikker. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Lidl har vel omtrent tidenes verste ryke som arbeidsgiver? De må stå i kassene, de får et tilmålt antall tissepauser i løpet av en arbiedsdag, kvinner som har mensen får noe flere pauser og de har prøvd seg med at de som har mensen må bære pannebånd slik at ledelsen ser at de ikke sniker seg unna jobben! Jeg hadde ligget laaaaangt unna å jobbe på Lidl ja. Stå i kassene gjør de på Smart Club i Oslo også - eller de gjorde ihvertfall det den gangen jeg gikk på skole og ble tilbudt førjulsjobb der. Søkte jobb i elektroavdelingen, og ble tilbudt (stående) kassajobb - hvis jeg tok ut den bittelille ringen jeg hadde i øret. Tror du jeg tok jobben? Tror du jeg _ikke_ rullet sammen arket og skjøv det sakte opp i baken på personaldama? :-) "............................................" 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Stå i kassene gjør de på Smart Club i Oslo også - eller de gjorde ihvertfall det den gangen jeg gikk på skole og ble tilbudt førjulsjobb der. Søkte jobb i elektroavdelingen, og ble tilbudt (stående) kassajobb - hvis jeg tok ut den bittelille ringen jeg hadde i øret. Tror du jeg tok jobben? Tror du jeg _ikke_ rullet sammen arket og skjøv det sakte opp i baken på personaldama? :-) "............................................" Kødder du? En liiiten ring i øret? Jeg kunne skjønt det hadde det vært snakk om fjorten ringer i trynet, piercing i tunga og sånt, men mente de at alle kvinnene skulle tatt ut ørepynten også da? 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Joda, det har du helt sikkert rett i. Men jeg blir bare litt provosert når jeg hører slikt som maks. antall pissepauser i løpet av arb.dagen etc. Jeg får litt assosiasjoner til å pisse i ei flaske bak kassa, og si til kundene: "Unnskyld meg...må bare pisse litt...jeg får ikke lov av sjefen å gå på do mer enn tre ganger om dagen. Straks ferdig. Bare ta deg en avis og les litt imens." :-) "..........................................." Vanligvis går jeg ikke på do mer enn 3 ganger i løpet av en arbeidsdag, tror jeg, men hadde noen gitt meg beskjed om at jeg fikk gå kun 3 ganger... Da hadde jeg vært nøden hver halvtime! Ikke på trass altså, men jeg hadde vært det, garantert. 0 Siter
flisa Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Lidl har vel omtrent tidenes verste ryke som arbeidsgiver? De må stå i kassene, de får et tilmålt antall tissepauser i løpet av en arbiedsdag, kvinner som har mensen får noe flere pauser og de har prøvd seg med at de som har mensen må bære pannebånd slik at ledelsen ser at de ikke sniker seg unna jobben! Jeg hadde ligget laaaaangt unna å jobbe på Lidl ja. På Lidl i Moss sitter de - og de er sprudlende og morsomme, noen av dem til og med 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Lidl har vel omtrent tidenes verste ryke som arbeidsgiver? De må stå i kassene, de får et tilmålt antall tissepauser i løpet av en arbiedsdag, kvinner som har mensen får noe flere pauser og de har prøvd seg med at de som har mensen må bære pannebånd slik at ledelsen ser at de ikke sniker seg unna jobben! Jeg hadde ligget laaaaangt unna å jobbe på Lidl ja. Det er langt fra alle lidl-butikker som er sånn.. Kommer litt an på daglig leder. Lidl-butikken her hos oss har ihvertfall ingen jern-styring! 0 Siter
Gjest neitakk! Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Var til interjuv der en gang. Ble behandlet nedlatende og snakket til som om jeg var et barn. Spurte bl.a om jeg kunne tenke meg å jobbe dag-eller kveldsskift. Sa da at jeg kunne tenke meg dagskift. Da fikk jeg beskjed om at det kunne jeg vel ikke forvente meg, det var forbeholdt de som har barn! Første gang jeg har vært ute for at det er negativt å ikke ha barn.. Fikk ikke jobb(hadde takket nei uansett)-var mer enn kvalifisert for jobb der. Vil absolutt ikke anbefale deg å søke jobb der, virker som en trist arbeidsplass.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.