Gå til innhold

Filmanbefalinger takk!

Anbefalte innlegg

Snorkfrøken
Skrevet

Vi se gode filmer. Drama eller thriller gjerne. Eller en god komedie.

Liker mange forskjellige filmer og har sett en del. Det trenger ikke være helt nye filmer og det behøver ikke være kjente skuespillere med.

Filmer jeg har sett som jeg synes er særdeles oppskrytte:

Så som i himmelen, Adams epler og Brokeback mountain f.eks

Videoannonse
Annonse
  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

12

• Snorkfrøken

8

• KaVa

7

• Hawkwind

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest a survivor
Skrevet

Forrest Gump (1994?)

The Aviator (2004?)

Frihetens Regn (1999?)

Stepmom (1998?)

Finding Neverland (2004?)

Dum og dummere (1999?)

Snorkfrøken
Skrevet

Forrest Gump (1994?)

The Aviator (2004?)

Frihetens Regn (1999?)

Stepmom (1998?)

Finding Neverland (2004?)

Dum og dummere (1999?)

Takk!!

Skal se frihetens regn, men kunne ikke finne Stepmom på min videoutleiers side :o(

Må prøve å huske den, liker Julia Roberts godt og det så ut til å være en film helt i min gate.

Ellers hadde jeg sett de andre

:o)

Skrevet

Du kan jo kanskje prøve deg på "Sky Captain and the world of tomorrow"?

Skikkelig røverhistorie (samme gate som Indiana Jones filmene), med Jude Law, Gwyneth Paltrow og Angelina Jolie i de sentrale rollene.

En annen skikkelig røverfilm er "Hellboy", med Ron Perlman (fra City of Lost Children) i hovedrollen, ellers bekledd med mer eller mindre ukjente skuespillere.

Begge filmene byr på god underholdning - dog uten særskilt mange elementer som innbyr til kontemplasjon når filmen er ferdig.

Ønskes tyngre materiale, kan før nevnte "City of lost children" anbefales. Fransk, surrealistisk, spacet drama. Filmen starter med en gutt som har mareritt om jnulenissen - og blir deretter mer og mer surrealistisk.

God film, men krever mye konsentrasjon.

Gjest Violsa
Skrevet

Takk!!

Skal se frihetens regn, men kunne ikke finne Stepmom på min videoutleiers side :o(

Må prøve å huske den, liker Julia Roberts godt og det så ut til å være en film helt i min gate.

livet er herlig.

med roberto begnino

black hawk down

Gjest Signert
Skrevet

Jeg og kjære så Match Point her om dagen. Vi elsket den:)

Snorkfrøken
Skrevet

Jeg og kjære så Match Point her om dagen. Vi elsket den:)

Takker for anbefaling. Den ligger faktisk på "vil se" lista mi ;o)

Snorkfrøken
Skrevet

livet er herlig.

med roberto begnino

black hawk down

Den siste er notert, men den første der hadde de ikke dessverre. Leste anmeldelser på vg.no og den så ut til å være en super film!

Gjest Signert
Skrevet

Takker for anbefaling. Den ligger faktisk på "vil se" lista mi ;o)

Den har havnet på min "vil se om igjen" liste;)

hare1365380455
Skrevet

The big Lebowsky, Casablanca, Corpse bride, The ring, Blinkende lygter, Gamle menn i nye biler, Secret window, Sopranos (serie), Starsky & Hutch eller Weddingcrashers.

Skrevet

-The Stepford Wifes..

Nei, jeg kommer ikke på fler.

Gjest Violsa
Skrevet

Den siste er notert, men den første der hadde de ikke dessverre. Leste anmeldelser på vg.no og den så ut til å være en super film!

action film , laget av riley scott og er en veldig bra krigsfilm. Man sitter på nåler hele tida.

men er tøffe scener og sånt da

Snorkfrøken
Skrevet

Kalenderpikene. Kjempesøt! :o)

notert. Takk!

Snorkfrøken
Skrevet

-The Stepford Wifes..

Nei, jeg kommer ikke på fler.

Sett den :o)

Snorkfrøken
Skrevet

The big Lebowsky, Casablanca, Corpse bride, The ring, Blinkende lygter, Gamle menn i nye biler, Secret window, Sopranos (serie), Starsky & Hutch eller Weddingcrashers.

Takker! Har sett noen av de, gamle menn i nye biler er plusset på listen.

Et par av de fant jeg ikke på lista, men har opppdaget at enkelte filmer ligger med orginaltittel mens andre med oversatte titler, så her må jeg etterforske litt for å se om jeg finner filmene :o)

Gjest togli
Skrevet

Åh, Brokeback mountain er iallefall en av de beste jeg har sett :-)

Skrevet

Takk!!

Frihetens regn er glimrende!

Skrevet

Jacobs ladder - gammel film som er litt sær, men jeg likte den veldig bra, i alle fall.

Princess Bride - eventyrfilm som har absolutt ALT (Rodents of Unusal Size (RUS), albinotorturist, kjemper, vakre prinsesser, slemme konger, pirater, spanjol på hevntokt, dvergtrollmenn med samlivsproblemer - og ja: Ekte kjærlighet....)

Fisher King - med Robin Williams, Mercedes Ruel (tror jeg det var) etc.

The fabulous Baker Boys

Clockwork orange - nok en sær film, men genial, mener jeg.

Gamle, morrofilmer:

ALT av Monty Python

Top Secret (med Val Kilmer) åttitallskomikk som ennå får meg til å le.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jacobs ladder - gammel film som er litt sær, men jeg likte den veldig bra, i alle fall.

Princess Bride - eventyrfilm som har absolutt ALT (Rodents of Unusal Size (RUS), albinotorturist, kjemper, vakre prinsesser, slemme konger, pirater, spanjol på hevntokt, dvergtrollmenn med samlivsproblemer - og ja: Ekte kjærlighet....)

Fisher King - med Robin Williams, Mercedes Ruel (tror jeg det var) etc.

The fabulous Baker Boys

Clockwork orange - nok en sær film, men genial, mener jeg.

Gamle, morrofilmer:

ALT av Monty Python

Top Secret (med Val Kilmer) åttitallskomikk som ennå får meg til å le.

Her ramsa du opp flere kongefilmer.

Jacobs Ladder (fatter ikke at så mange hater denne ...), A Clockwork Orange og Fisher King, er alle blant mine favoritter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...