KaVa Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Her ramsa du opp flere kongefilmer. Jacobs Ladder (fatter ikke at så mange hater denne ...), A Clockwork Orange og Fisher King, er alle blant mine favoritter. *he he he* Endelig noen andre som også liker "sære" filmer. 0 Siter
KaVa Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Drama: Anbefaler den spanske regissøren Almodovar spesielt: Kjærlighetens matadorer Kvinner på randen av nervøst sammenbrudd Alt om min mor Filmene er på spansk, men er vel verdt å se, dersom man liker filmer litt på siden av Hollywood, i alle fall. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Jeg og kjære så Match Point her om dagen. Vi elsket den:) Den leide vi i helga, men fikk ikke sett den. Hadde den i to døgn, og fikk aldri somlet oss til å se den :-( Så vi burde ha sett den altså? 0 Siter
fabriana Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Jeg og kjære så Match Point her om dagen. Vi elsket den:) Enig, det er den beste filmen jeg har sett på lenge :-) Hilsen 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Drama, hva med å se Birdy eller Drugstore cowboys? Komedie: Se Spun! :-D Eller Terkel i knibe! Thriller..Hva med nyversjonen av Amytiville, eler Saw..Sånn f.eks. :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 *he he he* Endelig noen andre som også liker "sære" filmer. Synes egentlig ikke det er spesielt sære filmer. Jeg synes dog veldig mange mennesker er veldig sære når de ikke forstår kvalitet. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Her ramsa du opp flere kongefilmer. Jacobs Ladder (fatter ikke at så mange hater denne ...), A Clockwork Orange og Fisher King, er alle blant mine favoritter. Ja, hva er galt med Jacobs ladder? Det er en skitgodfilm, råskummel er en og. Men det er mange som ikke synes om den. Og selvsagt er Clockwork orange en ubestridelig klassiker! :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Ja, hva er galt med Jacobs ladder? Det er en skitgodfilm, råskummel er en og. Men det er mange som ikke synes om den. Og selvsagt er Clockwork orange en ubestridelig klassiker! :-) Nei, det er ikke til å fatte. Filmen er knallgod fra start til slutt, og holder meg som nagla fast til skjermen hele veien. Og visst f... er den uhyggelig! Og Fisher King hadde jeg helt glemt. Den er det mange år siden jeg har sett. Den må skaffes. En helt nydelig film. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Nei, det er ikke til å fatte. Filmen er knallgod fra start til slutt, og holder meg som nagla fast til skjermen hele veien. Og visst f... er den uhyggelig! Og Fisher King hadde jeg helt glemt. Den er det mange år siden jeg har sett. Den må skaffes. En helt nydelig film. Den fikk jeg lyst til å gå å kjøpe meg også..Nå er det leeenge siden jeg har handlet film..Har bare blitt øl, klær og jåleri i det siste...Sommer vet du, en forsømmer seg! :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Den fikk jeg lyst til å gå å kjøpe meg også..Nå er det leeenge siden jeg har handlet film..Har bare blitt øl, klær og jåleri i det siste...Sommer vet du, en forsømmer seg! :-) Jepp. Øl er førsteprioritet her også. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Nei, det er ikke til å fatte. Filmen er knallgod fra start til slutt, og holder meg som nagla fast til skjermen hele veien. Og visst f... er den uhyggelig! Og Fisher King hadde jeg helt glemt. Den er det mange år siden jeg har sett. Den må skaffes. En helt nydelig film. Du har vel sett (og satt pris på) Brazil og da, tipper jeg? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Du har vel sett (og satt pris på) Brazil og da, tipper jeg? Ja, jeg har sett den. Men jeg tror jeg burde se den en gang til før jeg uttaler meg, for jeg huske bare at jeg ble en smule satt ut. Men det er lenge siden jeg så den. Men Terry Gillian er en fin mann! Jeg hadde for øvrig tenkt til å skrive noe til deg i topp 10-album-lista her nede. Du nevnte Dream Theatre, tror jeg. Jeg har ikke noe forhold til dem, har knapt hørt dem, men det var vel i den forbindelse du snakket om mørk mannevokal og kvinnelig kontrast. Hvis du liker den slags bør du skaffe deg Tristania med Widows Weed. Det er et nydelig album av den typen. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Ja, jeg har sett den. Men jeg tror jeg burde se den en gang til før jeg uttaler meg, for jeg huske bare at jeg ble en smule satt ut. Men det er lenge siden jeg så den. Men Terry Gillian er en fin mann! Jeg hadde for øvrig tenkt til å skrive noe til deg i topp 10-album-lista her nede. Du nevnte Dream Theatre, tror jeg. Jeg har ikke noe forhold til dem, har knapt hørt dem, men det var vel i den forbindelse du snakket om mørk mannevokal og kvinnelig kontrast. Hvis du liker den slags bør du skaffe deg Tristania med Widows Weed. Det er et nydelig album av den typen. Eh...nei. Skrev litt om Celtic Frost og deres bruk av operasangerinne tror jeg - men hadde ikke DT på den lista *s* Synes i det store og hele at DT er ganske oppskrytt. De tre første platene deres er gode, etter dette blir det litt vel mye instrumentonani. Samt at jeg får mindre og mindre sans for vokalisten i den gruppa. For tiden hører jeg forøvrig på Moonlight (omtalt på nevnte 10-på-topp liste), og Celtic Frosts nyeste. Sistnevnte er noe av den mest brutale metallen jeg har støtt borti; selv om de har senket farten ganske mye på de 16 årene som har gått siden sist de laget plate. -- Brazil er verdt et gjensyn fra deg, høres det ut til. Og ja, filmen er surrealistisk. Omtrent like surrealistisk som "De fortapte barns by"; men mye sprøere ;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Eh...nei. Skrev litt om Celtic Frost og deres bruk av operasangerinne tror jeg - men hadde ikke DT på den lista *s* Synes i det store og hele at DT er ganske oppskrytt. De tre første platene deres er gode, etter dette blir det litt vel mye instrumentonani. Samt at jeg får mindre og mindre sans for vokalisten i den gruppa. For tiden hører jeg forøvrig på Moonlight (omtalt på nevnte 10-på-topp liste), og Celtic Frosts nyeste. Sistnevnte er noe av den mest brutale metallen jeg har støtt borti; selv om de har senket farten ganske mye på de 16 årene som har gått siden sist de laget plate. -- Brazil er verdt et gjensyn fra deg, høres det ut til. Og ja, filmen er surrealistisk. Omtrent like surrealistisk som "De fortapte barns by"; men mye sprøere ;-) Åja, Celtic Frost var det, ja. Men last ned det albumet av Tristania. Jeg er egentlig ingen stor fan av denne kontrastfordelinga mellom brutal mann og nydelig kvinne, men det albumet skiller seg ut. Det er veldig melodiøst, og jeg går aldri lei det. Celtic Frost har jeg heller ikke noe forhold til. Jeg burde kanskje sjekke dem ut. Jeg har Brazil i bunken, så jeg skal se om jeg ikke kan få sett på den igjen når fotballen er over. Blitt lite film i det siste. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Åja, Celtic Frost var det, ja. Men last ned det albumet av Tristania. Jeg er egentlig ingen stor fan av denne kontrastfordelinga mellom brutal mann og nydelig kvinne, men det albumet skiller seg ut. Det er veldig melodiøst, og jeg går aldri lei det. Celtic Frost har jeg heller ikke noe forhold til. Jeg burde kanskje sjekke dem ut. Jeg har Brazil i bunken, så jeg skal se om jeg ikke kan få sett på den igjen når fotballen er over. Blitt lite film i det siste. Skal du sjekke ut CF, start med den nyeste, Monotheist, og jobb deg bakover om du liker den. Personlig har jeg absolutt ikke noe til overs for goth og andre artister som mikser snerrevokal (mannlig) og vakker vokal (kvinnelig); som gimmick blir man lei dette. Til og med Nightwish ble kjedelig. Sikkert dyktige artister og alt det der, men kjedelige låter, det jeg har hørt. Liker derimot godt kvinnelig vokal; som benyttes i godt strukturerte/fengende låter ;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Skal du sjekke ut CF, start med den nyeste, Monotheist, og jobb deg bakover om du liker den. Personlig har jeg absolutt ikke noe til overs for goth og andre artister som mikser snerrevokal (mannlig) og vakker vokal (kvinnelig); som gimmick blir man lei dette. Til og med Nightwish ble kjedelig. Sikkert dyktige artister og alt det der, men kjedelige låter, det jeg har hørt. Liker derimot godt kvinnelig vokal; som benyttes i godt strukturerte/fengende låter ;-) Til og med Nightwish? Du - Nightwish må da være det verste innen genren. Men jeg er enig. Med få unntak klarer jeg det ikke jeg heller. Goth-genren er en av de kjedeligste metal-genrene. Definitivt. Du må forresten skaffe deg denne: A Headbanger's Journey. Det er en dokumentar du garantert vil like. Veldig interessant, gode intervjuer med både fans og metalprofiler, og noe enhver med et snev av interesse for musikken vil nyte. Her er gutta i Slayer, Dee Snider, Dio, Bruce Dickinson, Alice Cooper og haugevis av andre kjente profiler. Den eneste som virkelig mangler er Ozzy. Sharon sa visst nei. Men Tony Iommi er med, og det er nok sånn ståa er et bedre alternativ. De norske innslagene fra blackmetal-miljøet kunne dog vært gjort noe annerledes. De som uttaler seg i filmen er dummere enn hovedpersonene i Dum Dummere, og burde vel strengt tatt vært beskyttet mot seg selv. Men fordelen med at de dreit seg så jævlig ut i filmen, og filmskaperne ble kritisert for nettopp det, er at de tok en ny tur til Norge og laget en interessant minidokumentar om det norske bm-miljøet, og den ligger naturligvis på disc 2. Tror du får kjøpt den for 129 kroner hos www.dvdstrax.no (18 kroner i frakt). Den er helt ny. 0 Siter
Dory Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Den siste er notert, men den første der hadde de ikke dessverre. Leste anmeldelser på vg.no og den så ut til å være en super film! Livet er herlig er min ynglingsfilm! Så den kan jeg skrive under på er bra. 0 Siter
Dory Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 livet er herlig. med roberto begnino black hawk down Livet er herlig er sinnsykt bra ja:))! Det er min ynglingsfilm. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Til og med Nightwish? Du - Nightwish må da være det verste innen genren. Men jeg er enig. Med få unntak klarer jeg det ikke jeg heller. Goth-genren er en av de kjedeligste metal-genrene. Definitivt. Du må forresten skaffe deg denne: A Headbanger's Journey. Det er en dokumentar du garantert vil like. Veldig interessant, gode intervjuer med både fans og metalprofiler, og noe enhver med et snev av interesse for musikken vil nyte. Her er gutta i Slayer, Dee Snider, Dio, Bruce Dickinson, Alice Cooper og haugevis av andre kjente profiler. Den eneste som virkelig mangler er Ozzy. Sharon sa visst nei. Men Tony Iommi er med, og det er nok sånn ståa er et bedre alternativ. De norske innslagene fra blackmetal-miljøet kunne dog vært gjort noe annerledes. De som uttaler seg i filmen er dummere enn hovedpersonene i Dum Dummere, og burde vel strengt tatt vært beskyttet mot seg selv. Men fordelen med at de dreit seg så jævlig ut i filmen, og filmskaperne ble kritisert for nettopp det, er at de tok en ny tur til Norge og laget en interessant minidokumentar om det norske bm-miljøet, og den ligger naturligvis på disc 2. Tror du får kjøpt den for 129 kroner hos www.dvdstrax.no (18 kroner i frakt). Den er helt ny. Dee Snider ja - Twister Sister ga ut Stay Hungry på nytt for en tid tilbake; med ny produksjon. Gutta hadde vært misfornøyde med den noe glattslikkede produksjonen plata hadde fått ved første gangs utgivelse; og bestemte seg for å gjøre noe med det. Verdt å laste ned ihvertfall - muligens å kjøpe og. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Dee Snider ja - Twister Sister ga ut Stay Hungry på nytt for en tid tilbake; med ny produksjon. Gutta hadde vært misfornøyde med den noe glattslikkede produksjonen plata hadde fått ved første gangs utgivelse; og bestemte seg for å gjøre noe med det. Verdt å laste ned ihvertfall - muligens å kjøpe og. Det ante jeg ikke. Jeg har den gamle utgivelsen. Gidder naturligvis ikke kjøpe den da. Men den skal lastes ned, for den gamle kan ikke akkurat skilte med god lyd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.