Gå til innhold

Filmanbefalinger takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ante jeg ikke. Jeg har den gamle utgivelsen. Gidder naturligvis ikke kjøpe den da. Men den skal lastes ned, for den gamle kan ikke akkurat skilte med god lyd.

Still Hungry heter nyversjonen.

Leste nå at de faktisk spilte inn låtene på nytt og (ikke bare nyprodusert mao).

Kom ut i 2004.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

12

• Snorkfrøken

8

• KaVa

7

• Hawkwind

6

Mest aktive i denne tråden

hare1365380455
Skrevet

Takker! Har sett noen av de, gamle menn i nye biler er plusset på listen.

Et par av de fant jeg ikke på lista, men har opppdaget at enkelte filmer ligger med orginaltittel mens andre med oversatte titler, så her må jeg etterforske litt for å se om jeg finner filmene :o)

Jeg kom på en til: Crash

http://www.imdb.com/title/tt0375679/

Skrevet

Synes egentlig ikke det er spesielt sære filmer. Jeg synes dog veldig mange mennesker er veldig sære når de ikke forstår kvalitet. :)

:-)

Skrevet

Ja, hva er galt med Jacobs ladder? Det er en skitgodfilm, råskummel er en og. Men det er mange som ikke synes om den.

Og selvsagt er Clockwork orange en ubestridelig klassiker!

Det var det jeg visste. Laguna er kvalitetsbevisst :-)

Skrevet

Åhh - glemte "Lock, stock and two smoking barrels"- kjempemorsom gangsterfilm fra london (tror jeg - england i alle fall)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, hva er galt med Jacobs ladder? Det er en skitgodfilm, råskummel er en og. Men det er mange som ikke synes om den.

Og selvsagt er Clockwork orange en ubestridelig klassiker!

Jacob's Ladder har jeg hørt mye om, men har ikke sett den. Er den virkelig så skummel? Tør ikke å se den hvis den er skitskummel. :)

Tror du det blir for hard kost for meg som blir redd av The Ring og sånt?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jacob's Ladder har jeg hørt mye om, men har ikke sett den. Er den virkelig så skummel? Tør ikke å se den hvis den er skitskummel. :)

Tror du det blir for hard kost for meg som blir redd av The Ring og sånt?

Nope. Det er en helt annen type film enn The Ring.

Du kan trygt se den! :)

Skrevet

Jason Borne filmene (tror de heter hhv. "the borne identity" og "the supreme identity")

The Bone Collector

Million Dollar Baby

Open Range

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nope. Det er en helt annen type film enn The Ring.

Du kan trygt se den! :)

Sikker på det, altså? *pysete*

hare1365380455
Skrevet

Den har jeg sett og ble ikke imponert :o)

Carlito's Way, National treasure, Adaption, Mystic ricer eller 21 grams.

tzatziki1365380058
Skrevet

Her ramsa du opp flere kongefilmer.

Jacobs Ladder (fatter ikke at så mange hater denne ...), A Clockwork Orange og Fisher King, er alle blant mine favoritter.

Forklar meg "A clockwork...." Den er jo skrytt opp i skyene, men jeg klarte ikke å se hele. Skikkelig "vondt i magen" - film....

Hvorfor er den bra?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Forklar meg "A clockwork...." Den er jo skrytt opp i skyene, men jeg klarte ikke å se hele. Skikkelig "vondt i magen" - film....

Hvorfor er den bra?

Fordi det er en skikkelig "vondt i magen"-film

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare hvorfor jeg synes en film som er filmatisk perfekt, tar opp noe høyaktuelt og som gir deg vondt i magen, noe som var Kubrics intensjon i utgangspunktet, er bra.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sikker på det, altså? *pysete*

Ja. Sikker. Den er er ikke noe verre enn Silence of the Lambs. :)

tzatziki1365380058
Skrevet

Fordi det er en skikkelig "vondt i magen"-film

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare hvorfor jeg synes en film som er filmatisk perfekt, tar opp noe høyaktuelt og som gir deg vondt i magen, noe som var Kubrics intensjon i utgangspunktet, er bra.

"Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare hvorfor jeg synes en film som er filmatisk perfekt, tar opp noe høyaktuelt og som gir deg vondt i magen, noe som var Kubrics intensjon i utgangspunktet, er bra. "

Da har du jo forklart det!

Jeg tror ikke jeg klarte å få med meg noe av det filmatiske i det hele tatt, fordi jeg fikk FOR vondt i magen. Jeg er itt for følsom, tydeligvis. Og meningen med filmen ble borte i magesmertene, så å si.

Irriterer meg litt at jeg ikke har sett hele.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja. Sikker. Den er er ikke noe verre enn Silence of the Lambs. :)

Ok, da tåler jeg det. :)

laguna1365380434
Skrevet

Det var det jeg visste. Laguna er kvalitetsbevisst :-)

Takker! Det er jeg vet du! ;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Tusen takk! :)

Leste litt om filmen på Wikipedia for noen dager siden, i forbindelse med filmen Silent Hill som kommer snart. SH er basert på det dataspill som er inspirert av Jacob's Ladder. :)

Har aldri spilt spillet, men det frister meg litt å se filmen.

P.S. Tror jeg bestiller Jacob's Ladder-dvd'en, jeg. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...