Gå til innhold

Et spørsmål dere sikkert er lei...

Anbefalte innlegg

Gjest Slankeri Slanker lei
Skrevet

... men som jeg er lei av å lete etter svaret på i internettjungelen... Hvor mange kalorier trenger en kvinne per dag? 164/62. Hva anbefaler f.eks. grete roede? Uhyre takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt 22 pr kilo kroppsvekt om du ikke trener, og 30 om du trener.

Skrevet

Jeg har hørt 22 pr kilo kroppsvekt om du ikke trener, og 30 om du trener.

Det var litt lite. En voksen kvinne på 62 kg vil vel trenge mer enn 1350 kcal / 1850 kcal i døgnet? Det er vel ca. 1200 som anbefales om man vil gå ned i vekt.

Skrevet

Det var litt lite. En voksen kvinne på 62 kg vil vel trenge mer enn 1350 kcal / 1850 kcal i døgnet? Det er vel ca. 1200 som anbefales om man vil gå ned i vekt.

Tallene er vel da ut fra at en vil ned i vekt. Tror det var på Grethe Roedes sider jeg leste det.

Gjest ikkepåslanken
Skrevet

Slanker du deg når du er 62 kg?

Det kan vel godt forstås. Jeg selv veier det samme, men er 12 cm høyere. Og jeg er "vanlig" slank.

Skrevet

Regn ut kaloriinntaket etter denne formelen:

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Dette er det du trenger bare for å være i live. Hvis du trimmer mye forbruker du mer. Hvis du forbrenner 200 kalorier per dag med trening plusser du det på. Trekk fra 500-800 kalorier fra dette tallet når du skal slanke deg. Ingen hos Grete Roede spiser under 1300 kalorier. Meld deg inn i vektklubben til Grete Roede. www.vektklubben.no. Mange tips der!

Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig. Hvordan i all verden klarer dere å regne ut dette hver dag? Veier dere all mat + vet hvor mange kalorier det er i alt?

Må innrømme at jeg synes dette virker helt umulig.

Selv har jeg gått ned i vekt (fra 65 til 58, er 165 høy) med følgende formel:

Jeg spiser LITT mindre enn tidligere, og velger LITT sunnere mat. F.eks. har jeg kuttet ned på sukkerholdige matvarer. Spiser mindre raske karbohydrater som brød, ris, poteter og pasta, og heller mer grønt.

I tilleg til både styrketrening og ikke minst kardiotrening.

Resultatet kommer jo ikke så raskt, MEN fordelen er jo at det holder i lengden.

Svært mange som går ned i vekt mister mye muskelmasse. Kroppen må jo spare inn ettersom den ikke får nok, og musklene trenger jo kalorier, så derfor sørger kroppen for å redusere musklene. Resultatet blir at du i framtiden må spise mindre for å ha samme vekt. Og det er jo ikke ønskelig.

Så på "det syke programmet" om anorexia i går kveld. Ei jente der som mye tynnere enn meg, og veide mindre (ho var på vei til å gå ned i vekt). MEN ho hadde høyrer fettprosent.

Jeg synes det er veldig vesentlig hva kiloene består av. Vil jo heller ha en kilo muskler enn en kilo fett.

Dette ble mye, og langt fra spørsmålet ditt. Men det kom visst mange tanker på en gang:-)

Gjest Signert
Skrevet

Slanker du deg når du er 62 kg?

Jeg hadde tre late måneder på stranden i høst, og la på meg fire kg. Av økonomiske hensyn må jeg inn i klærne mine igjen:)

Gjest Signert
Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig. Hvordan i all verden klarer dere å regne ut dette hver dag? Veier dere all mat + vet hvor mange kalorier det er i alt?

Jeg spiser LITT mindre enn tidligere, og velger LITT sunnere mat. F.eks. har jeg kuttet ned på sukkerholdige matvarer. Spiser mindre raske karbohydrater som brød, ris, poteter og pasta, og heller mer grønt.

Svært mange som går ned i vekt mister mye muskelmasse. Kroppen må jo spare inn ettersom den ikke får nok, og musklene trenger jo kalorier, så derfor sørger kroppen for å redusere musklene. Resultatet blir at du i framtiden må spise mindre for å ha samme vekt. Og det er jo ikke ønskelig.

Så på "det syke programmet" om anorexia i går kveld. Ei jente der som mye tynnere enn meg, og veide mindre (ho var på vei til å gå ned i vekt). MEN ho hadde høyrer fettprosent.

Jeg synes det er veldig vesentlig hva kiloene består av. Vil jo heller ha en kilo muskler enn en kilo fett.

Dette ble mye, og langt fra spørsmålet ditt. Men det kom visst mange tanker på en gang:-)

Ettersom jeg hadde spiseforstyrrelser som tenåring (er 100% frisk nå) vet jeg nøyaktig kaloriinnhold i så å si alle matvarer og kan anslå vekten ganske nøyaktig. Så nei, jeg veier ikke alt jeg spiser, men jeg gjorde det en gang:) Det høres ut som om din diett er svært fornuftig og effektiv. I praksis gjør jeg det samme som deg; kutter ut søtsaker og reduserer fettet. Har også redusert litt på mengden brød jeg spiser.

Gjest Henja
Skrevet

.

Skrevet

Ettersom jeg hadde spiseforstyrrelser som tenåring (er 100% frisk nå) vet jeg nøyaktig kaloriinnhold i så å si alle matvarer og kan anslå vekten ganske nøyaktig. Så nei, jeg veier ikke alt jeg spiser, men jeg gjorde det en gang:) Det høres ut som om din diett er svært fornuftig og effektiv. I praksis gjør jeg det samme som deg; kutter ut søtsaker og reduserer fettet. Har også redusert litt på mengden brød jeg spiser.

Som jeg sier så tar dette laaaang tid, men det holder også i laaaaang tid, og det er jo det som er hele poenget synes jeg.

Var også på et kostholdskurs for en tid tilbake. Der sa de at man aldri må ligge under "hvileforbruket". Dvs. det kroppen forbruker i løpet av et døgn om du holder deg i ro. Formelen her var at du bruker 1 kalori pr. kilo kroppsvekt pr. time.

Dvs. at 1*62*24 = 1488,-. Dette er omtrent din forbrenning pr. døgn om du ikke gjør noe.

Skrevet

.

Kondis-trening:-)

Dvs. løping, spinning, sykling, gåing, svømming osv.

Gjest Henja
Skrevet

Kondis-trening:-)

Dvs. løping, spinning, sykling, gåing, svømming osv.

Takk :o)

Sliter litt med terminologien, skjønner jeg... :o)

Skrevet

Siden du skriver under med at du slanker deg, MÅ jeg bare gi deg et tips som du slett ikke spør etter: ingeting er så effektiv når det gjelder slanking/trening som å løpe! Nå vet jeg ikke om du har begrensinger som gjør at du ikke kan løpe, men hvis du ikke har det: kjøp deg ett par gode joggesko og sett i gang! Dersom du er utrent, vil det ta noen uker før du virkelig kjenner gleden over det, men når de ukene er gått kan jeg love deg at du angrer på at du ikke begynte før!

Kiloene renner av, helt sikkert!

mvh

Skrevet

Grete Roede har en formel som brukes for å regne ut kaloribehovet, og det avhenger av alder og hvor aktiv du er. Hvis du melder deg inn i vektklubben.no (gratis), kan du finne denne formelen, evt. spørre i forumene der.

Gjest Signert
Skrevet

Siden du skriver under med at du slanker deg, MÅ jeg bare gi deg et tips som du slett ikke spør etter: ingeting er så effektiv når det gjelder slanking/trening som å løpe! Nå vet jeg ikke om du har begrensinger som gjør at du ikke kan løpe, men hvis du ikke har det: kjøp deg ett par gode joggesko og sett i gang! Dersom du er utrent, vil det ta noen uker før du virkelig kjenner gleden over det, men når de ukene er gått kan jeg love deg at du angrer på at du ikke begynte før!

Kiloene renner av, helt sikkert!

mvh

Hehe:) Jada, løping er fint, men akkurat nå har jeg en skade i kneet, så jeg sliter på spinning og elipsemaskin i stedet. I tillegg trener jeg styrketrening et par ganger i uken. Det har også god effekt.

Skrevet

Meld deg på VG vektklubb det er jo billig, eller benytt slankesider som slankere.com, den er gratis, og du treffer mange hyggelige mennesker.

ikke fast nick
Skrevet

Hehe:) Jada, løping er fint, men akkurat nå har jeg en skade i kneet, så jeg sliter på spinning og elipsemaskin i stedet. I tillegg trener jeg styrketrening et par ganger i uken. Det har også god effekt.

Om du har en skade i kneet, så kan jeg anbefale svømming! Da får du trent hele kroppen uten å belaste noe.

Gjest Signert
Skrevet

Om du har en skade i kneet, så kan jeg anbefale svømming! Da får du trent hele kroppen uten å belaste noe.

God ide:) Det har jeg ikke gjort på lenge!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...