Gå til innhold

noen tips til oppkjøring? haster.

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa
Skrevet

Nå braker det straks løs..bare få timer. Har noen noen lure tips jeg kan ta med meg.

førerkort klasse B. kjøre opp i oslo

Gjest går så bra skal du se
Skrevet

Ta det rolig, selv om du har nerver. Hilse pent på sensor, tenke at han er snill mann med kone og barn, puste dypt og rolig, kjøre konsentrert.

Husk å holde fartsgrensen. Ikke la deg stresse av de andre surrete bilistene.

Dersom kjørelæreren din mener at du er god nok til å kjøre opp, ja - da er du det. De fleste som stryker i Oslo er de som tror at de kjører så fantastisk bra og nøyer seg med et akkurat minimum av kjøretimer...

Lykke til!!

Skrevet

Husk å puste! Når man er nervøs har man lett for å nesten hyperventilere - man puster bare helt øverst i brystkassa. Da blir det for lite oksygen i kroppen og ikke minst, i hodet!

På tur til oppkjøringen tar du noen skikkelig dype magedrag. Det samme gjør du rett før du setter deg i bilen.

Blir du nervøs underveis, eller du merker at du har gjort noe feil, puster du skikkelig godt da også.

Ellers prøv å slappe av. Husk at de aller fleste gjør småfeil under oppkjøringen. Det er ikke det sensor legger vekt på. Det som blir lagt vekt på er om du husker det som er viktig.

Juster sete og speil før du starter. Sjekk speilene når du kjører. Behold oversikten!

Selv kjørte jeg i 80 i 60-sone forbi en skole for hørselshemmede på min oppkjøring. Etter at jeg skjønte hva jeg hadde gjort slappet jeg helt av. Jeg var 100% sikker på at jeg kom til å stryke.

Da jeg var ferdig spurte sensor meg hvordan jeg syntes det hadde gått.

Jeg svarte: "Ikke så bra. JEg kjørte alt for fort forbi den skolen."

Han var enig, så på meg og sa: "Du gjør vel ikke det en gang til?" Jeg svarte selvsagt nei - og så var lappen min!!!

Lykke til! Fortell oss hvordan det går da!

Skrevet

Sikkert for seint nå, men se ofte i peila. Husk å alltid sjekke sidespeil blindsonen, men ikke se for lenge. Kort blikk. jeg så nemlig litt lenge.. :) Men fikk lappen fordet. Hold deg i høyre felt. Og hold feltet ditt i rundkjøringer. Lykke til!

Gjest lilleballerina
Skrevet

Læreren spør som oftest etter kjøringa hva du selv synes. Bare innrøm alle feil du har gjort,og si hva du kunne gjort annerledes eller bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...