jiipp Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Hei! Vet noen om... Jeg er helt i begunnelsen av en graviditet, og gården i Oslo jeg bor i skal nå pusses opp.. utenpå og gangen. Gården er jo ikke helt lufttett akkurat og det vil jo sive inn lukt. Hvor skadelig er dette for fosteret? Hva bør jeg gjøre? Skriver her, da jeg føler flest ser det her, i forhold til inne på graviditet. 0 Siter
Gjest rewa Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Dette er et spørsmål du neppe hadde stilt lenger ut i graviditeten. Malingslukt er helt ufarlig både for deg og fosteret. 0 Siter
jiipp Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Skrevet 30. juni 2006 Dette er et spørsmål du neppe hadde stilt lenger ut i graviditeten. Malingslukt er helt ufarlig både for deg og fosteret. ...jeg har lest masse annet.. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Kommer litt an på hvor sterk malingslukta er kanskje, men du blir muligens kvalmere av den. Da regulerer det seg jo litt sjøl. Vi pusset opp da jeg var gravid første gang, og jeg holdt meg helt unna alt som hadde med maling og lakking å gjøre. Kanskje du skulle reise bort litt hvis det blir for ille? Kommer jo an på hvor tett det er mellom rommene. 0 Siter
jiipp Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Skrevet 30. juni 2006 Kommer litt an på hvor sterk malingslukta er kanskje, men du blir muligens kvalmere av den. Da regulerer det seg jo litt sjøl. Vi pusset opp da jeg var gravid første gang, og jeg holdt meg helt unna alt som hadde med maling og lakking å gjøre. Kanskje du skulle reise bort litt hvis det blir for ille? Kommer jo an på hvor tett det er mellom rommene. ..jeg tenker at fosteret kan bli misdannet av slike løsemidler 0 Siter
Gjest GA Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 ..jeg tenker at fosteret kan bli misdannet av slike løsemidler Sjekk hva slags løsemidler det er, og snakk med lege eller jordmor. Det kan som du sier være farlig, men jeg vet ikke helt hvos farlig når det er i et annet rom med en ganske tett dør imellom. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Dette er et spørsmål du neppe hadde stilt lenger ut i graviditeten. Malingslukt er helt ufarlig både for deg og fosteret. Maling kan avgi løsemidler som kan være fosterskadelige. 0 Siter
Gjest rewa Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Maling kan avgi løsemidler som kan være fosterskadelige. Man skal eksponeres for tynnerbaserte løsemidler i år etter år, på en mye mer direkte måte enn i dette tilfelle, hvis det skal være noen fare på ferde. Hvem bruker tynner i maling i dag? 0 Siter
Mirabell Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Hvis det siver inn litt fra gangen, samtidig som du kan lufte i leilighet, er det neppe noe skadelig i det hele tatt. Hvis de maler utvendig rundt dine vinduer akkurat samtidig som gangen males, så det ikke hjelper å lufte, så kan det bli litte mer. Du kan jo vurdere det underveis. Litt malinglukt som siver inn er uendelig mye mindre enn å stå å male selv flere dager på rad. Jeg tror ikke at det er skadelig, selv om jeg vet hvordan du har det! Selv var jeg livredd for alt som kunne være farlig for fosteret da jeg var gravid... 0 Siter
frosken Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Hvis du vil ha eksakt svar, så kontakt entrepenør og be om navn på de produktene de benytter. Deretter kan du ringe produsent eller importør og spørre om risiko. 0 Siter
jiipp Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Skrevet 30. juni 2006 Hvis det siver inn litt fra gangen, samtidig som du kan lufte i leilighet, er det neppe noe skadelig i det hele tatt. Hvis de maler utvendig rundt dine vinduer akkurat samtidig som gangen males, så det ikke hjelper å lufte, så kan det bli litte mer. Du kan jo vurdere det underveis. Litt malinglukt som siver inn er uendelig mye mindre enn å stå å male selv flere dager på rad. Jeg tror ikke at det er skadelig, selv om jeg vet hvordan du har det! Selv var jeg livredd for alt som kunne være farlig for fosteret da jeg var gravid... ja nettopp! Det er det jeg er! Livredd for alt som kan skade! Det ødelegger mye av moroa kan du si... 0 Siter
Sofline Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Man skal eksponeres for tynnerbaserte løsemidler i år etter år, på en mye mer direkte måte enn i dette tilfelle, hvis det skal være noen fare på ferde. Hvem bruker tynner i maling i dag? Hvem bruker tynner i maling i dag? Alle malinger inneholder en eller annen form for oppløsningsmiddel eller annet stoff som gjør at malingen tørker. Når man lakkerer skal lakken tynnes ut de første lagene for at det skal bli bra. Har du aldri sett malere med masker og hansker? Noen typer malinger er så farlige at man skal bruke heldekkende drakt og egen luftilførsel. 0 Siter
Sofline Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Se etter hva slags beskyttelsesutstyr malerne bruker. Bruker de åndedrettsvern, kan du jo ringe produsenten å høre om det også er farlig for deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.