Gjest dameN Skrevet 1. april 2001 Del Skrevet 1. april 2001 har vært sammen i over 6 mnd.mye tull i starten..har det veldig fint sammen,er begge veldig glade i hverandre,og kan se for oss en framtid sammen.. problemene starter når vi drikker & er på byen/fester sammen.har mange venner av sorten gutt/mann, og møter ofte flere av dem ute på byen.. problemene starter her.jeg prater med vennene mine,og forsvinner kanskje fra bordet vårt i ett kvarters tid-når jeg da kommer tilbake er han potte sur,og gjentar masse frekke kommentarer som at jeg er interessert i han og han og bla bla.jeg har fortalt han utallige ganger,at jeg kun er interessert som en venn ol-. dette begynner og gå uttover forholdet vårt mye.krangler om det samme hver helg,etter å ha vært på byen. om vi er alene,eller sammen med få andre, har vi det helt fint..som oftest..føler at jeg må holde meg innenfor visse rammer og at jeg må opptre som noe jeg ikke er når vi er ute sammen. dette begynner og bli veldig slitsomt..blir ofte hissig og aggresiv når dette temaet kommer på bane gang etter gang.og vil bare glemme hele greia.. tenker mere og mere på om dette ikke er særlig bra for noen av oss..men jeg tror jeg elsker han.... håper på svar/råd ol... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23691-venneslandslitsom-sjalusi-eller-kun-for-og-provosere-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
knøttet2 Skrevet 1. april 2001 Del Skrevet 1. april 2001 Om du elsker han eller ikke, folk som ikke engang prøver å styre sin sjalusi tar drepen på dine eventuelle følelser etter en stund. Han sliter med dårlig selvbilde, og det spørs om du kan gjøre noe med. Prøv å finne ut om det gjelder på andre områder også. Er selvtilliten svak på flere områder, blir han svært tung å leve med i lengden, så tenk deg om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23691-venneslandslitsom-sjalusi-eller-kun-for-og-provosere-meg/#findComment-99985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 2. april 2001 Del Skrevet 2. april 2001 Hei! Sjalusi som varer over tid vil alltid slite på et forhold. Det høres ikke bra ut at din partner oppfører seg som han gjør når dere er ute. Lettere blir det heller ikke at det er forbundet med alkohol. Jeg tviler på at din partner er sjalu for å provosere deg. Det er nok heller for å kontrollere deg, i et forsøk på å oppnå trygghet selv. Det er nemlig inne i han det meste av dette har sitt utspring. Sjalusi springer ut av behovet for å bli sett og godtatt. I strevet for å bli likt av deg, må han sjekke deg ut og følge deg, for å passe på at du ikke går til en annen. På deg virker en slik "oppfølging" mest som makt og kontroll. Jeg råder deg til snarest å ta saken opp med han, for å se hvordan problemet kan komme opp i lyset og i beste fall løses. Men det er først og fremst den sjalu sitt problem og ansvar. P.s. Et spørsmål til deg: Er du så flirtete ute at enhver kjæreste ville ha reagert? Har du lest artikkelen om Sjalusi under TEMA/Sex og Samliv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23691-venneslandslitsom-sjalusi-eller-kun-for-og-provosere-meg/#findComment-100015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dameN Skrevet 2. april 2001 Del Skrevet 2. april 2001 Hei! Sjalusi som varer over tid vil alltid slite på et forhold. Det høres ikke bra ut at din partner oppfører seg som han gjør når dere er ute. Lettere blir det heller ikke at det er forbundet med alkohol. Jeg tviler på at din partner er sjalu for å provosere deg. Det er nok heller for å kontrollere deg, i et forsøk på å oppnå trygghet selv. Det er nemlig inne i han det meste av dette har sitt utspring. Sjalusi springer ut av behovet for å bli sett og godtatt. I strevet for å bli likt av deg, må han sjekke deg ut og følge deg, for å passe på at du ikke går til en annen. På deg virker en slik "oppfølging" mest som makt og kontroll. Jeg råder deg til snarest å ta saken opp med han, for å se hvordan problemet kan komme opp i lyset og i beste fall løses. Men det er først og fremst den sjalu sitt problem og ansvar. P.s. Et spørsmål til deg: Er du så flirtete ute at enhver kjæreste ville ha reagert? Har du lest artikkelen om Sjalusi under TEMA/Sex og Samliv? takker for svar! jeg tok det opp med kjæresten min igår,og det ser ut til at saken handler mest om de folka jeg prater med ute på byen,at han ikke stoler på dem,og mener at de ville benytte enhver anledning til og "prøve seg på meg".(dette er felles bekjente av oss)jeg svarte han da med at om han ikke stoler på dem,så er det meg han bør stole på.han innrømte også at han var veldig redd & generellt sjalu. så,vi er vel tilbake der vi startet.. ang,spm ditt om jeg er veldig flirtete så mener jeg selv at jeg ikke er det nei.selv om jeg har fått tilbakemelding på at av enkelte kan det oppfattes sånn.har kanskje mye med at når jeg er edru er jeg en ganske stille person,som sier lite/ingenting når det er andre til stede, mens i beruset tilstand "livner" jeg opp,og blir veldig sosial.og kan kanskje oppfattes som jeg flørter,jeg vet ikke. det er noe isåfall jeg må ta opp til ettertanke hos meg selv.noe som jeg har gjort nå,siden du nevnte det,og jeg ser at det muligens kan ligge noe hos meg også,men at det er ubevisst fra min side. håpet mitt er at vi kan bli såpass trygge på hverandre at vi kan ha det gøy uansett hvor vi er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23691-venneslandslitsom-sjalusi-eller-kun-for-og-provosere-meg/#findComment-100021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.