Gå til innhold

Mobiltelefon og bilkjøring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt det der før, men jeg stiller meg fortsatt kritisk til det.

"............................................."

Skrevet

Jeg har hørt det der før, men jeg stiller meg fortsatt kritisk til det.

Det er vel en liten håndfull undersøkelser/forskningsrapporter så langt som sier at så er tilfelle.

Så det begynner helt klart å bli mer troverdig.

Men det er nok behov for en større undersøkelse for at man kan konkludere med at dette er en uomtvistelig sannhet ja.

Skrevet

Det er vel en liten håndfull undersøkelser/forskningsrapporter så langt som sier at så er tilfelle.

Så det begynner helt klart å bli mer troverdig.

Men det er nok behov for en større undersøkelse for at man kan konkludere med at dette er en uomtvistelig sannhet ja.

Joda, jeg benekter det ikke heller. Jeg bare synes det høres rart ut. Hvor stor forskjell er det på å snakke i handsfree og snakke med en pasasjer, mens du kjører?

".............................................."

Skrevet

Joda, jeg benekter det ikke heller. Jeg bare synes det høres rart ut. Hvor stor forskjell er det på å snakke i handsfree og snakke med en pasasjer, mens du kjører?

Hva med noen kranglete unger i baksetet ;-) Det er i alle fall mye mer distraherende enn en mobilsamtale uten handsfree :)

Skrevet

Hva med noen kranglete unger i baksetet ;-) Det er i alle fall mye mer distraherende enn en mobilsamtale uten handsfree :)

Det er det utvilsomt :-)

Men jeg lurer altså på hvor mye mer distrahert jeg blir av å snakke i handsfree, enn av å snakke med madamen i setet ved siden av. Det er mulig det er noen faktorer her jeg ikke ser, men da vil jeg gjerne vite om dem :-)

Skrevet

Det er det utvilsomt :-)

Men jeg lurer altså på hvor mye mer distrahert jeg blir av å snakke i handsfree, enn av å snakke med madamen i setet ved siden av. Det er mulig det er noen faktorer her jeg ikke ser, men da vil jeg gjerne vite om dem :-)

Nei, jeg skjønner heller ikke det...

Men nå synes jeg ikke jeg blir noe særlig distrahert av å snakke i mobil uten handsfree heller. Det er en vanesak...og jeg kjører som regel kun med en hånd på rattet ellers også,- sånn på landeveien i alle fall.

Skrevet

Tja; en passasjer vil ha større mulighet til å se og/eller skjønne når man skal være stille når det skjer noe i trafikkbildet.

De mulighetene begrenses en del for samtalepartner når vedkommende ikke er i bil.

Eksempelvis.

Skrevet

Jeg tror nok det stemmer for min del. Når jeg snakker i mobilen må jeg ofte konsentrere meg for å få med meg hva som blir sagt på grunn av støy fra bilen og trafikken rundt, og dermed blir jeg litt mer uoppmerksom enn jeg gjør når jeg snakker med den som sitter ved siden av meg. Sikkert ganske individuelt det der, men jeg tror nok at jeg er en av de som burde la være å snakke i telefonen mens jeg kjører.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...