ikke fast nick Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Jeg tar salaten ut av kjøleskapet, tar bladene fra hverandre og skyller dem. Deretter legger jeg dem tilbake i kjøleskapet i en åpen boks. Men de tørker ikke ut, de forblir bløte. Jeg vil gjerne ha kald, sprø, vasket salat, men får det ikke til! Hvordan burde jeg gjøre? 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 For høy temperatur/feil plasserin i kjøleskapet? (Bare en tanke.) "............................................." 0 Siter
Lurveline Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Det enkleste er å skaffe seg en salatslynge. Eller så kan du ta med deg salatbladene ut på trappa og rister de der. Et dusjkabinett egner seg også men det blir litt mer styr, da man bør kle av seg først;o) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Plukk dem av "stilken", skyll i kaldt vann og legg dem i en lufttett boks i kjøleskapet. Da blir de fine og sprø og holder seg ganske lenge. Jeg pleier å tømme av vannet som samler seg i bunnen så ikke de nederste salatbladene råtner. 0 Siter
Sofline Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Du skal ikke skylle salaten før rett før du skal bruke den. Oppbevares i kjøleskap. Vi har salathodet i tettsluttende pose, og da holder den nesten en uke, noen ganger lenger. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Jeg skjærer av "stilken" på isbergsalaten og setter snittflaten i en skål med vann. Den holder seg sprø leeenge! 0 Siter
Gjest neve Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Jeg skyller salaten,rister vannet godt av og legger den i en vanlig brødpose.Før jeg knyter eller setter på klips blåser jeg litt luft inn i posen. Da får salaten både vann og karbondioksid som planter trenger, og selv den mykeste salat blir knasende sprø igjen på bare noen få timer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.