Gå til innhold

Hvordan skal salat egentlig behandles?

Anbefalte innlegg

ikke fast nick
Skrevet

Jeg tar salaten ut av kjøleskapet, tar bladene fra hverandre og skyller dem. Deretter legger jeg dem tilbake i kjøleskapet i en åpen boks. Men de tørker ikke ut, de forblir bløte. Jeg vil gjerne ha kald, sprø, vasket salat, men får det ikke til! Hvordan burde jeg gjøre?

Skrevet

For høy temperatur/feil plasserin i kjøleskapet? (Bare en tanke.)

"............................................."

Skrevet

Det enkleste er å skaffe seg en salatslynge. Eller så kan du ta med deg salatbladene ut på trappa og rister de der. Et dusjkabinett egner seg også men det blir litt mer styr, da man bør kle av seg først;o)

Skrevet

Plukk dem av "stilken", skyll i kaldt vann og legg dem i en lufttett boks i kjøleskapet. Da blir de fine og sprø og holder seg ganske lenge. Jeg pleier å tømme av vannet som samler seg i bunnen så ikke de nederste salatbladene råtner.

Skrevet

Du skal ikke skylle salaten før rett før du skal bruke den. Oppbevares i kjøleskap. Vi har salathodet i tettsluttende pose, og da holder den nesten en uke, noen ganger lenger.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg skjærer av "stilken" på isbergsalaten og setter snittflaten i en skål med vann. Den holder seg sprø leeenge!

Skrevet

Jeg skyller salaten,rister vannet godt av og legger den i en vanlig brødpose.Før jeg knyter eller setter på klips blåser jeg litt luft inn i posen. Da får salaten både vann og karbondioksid som planter trenger, og selv den mykeste salat blir knasende sprø igjen på bare noen få timer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...