Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt EL tester, sånne små stikker som man skal dye i urinen.... og den skal visst vise 2 streker når man har EL, men da er det jo nesten for seint! litt overdrevet kanskje men sædcellene lever jo inni meg i opp til 5 dager før EL, så vi leier jo å prøve å ha samleie endel de dagene før... men hvordan skal man vite det da når man ikke vet at man har EL før den dagen man har det? hva tenker dere som bruker sånne tester? er det eg som ikke helt har skjønt denna greia....?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236938-skj%C3%B8nner-ikke-helt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, på mine el-tester er det slik at det viser stigning i eit hormon som skjer 24-48 timer FØR el! Slik eg tolker dette er det mest gunstig å ha sex den dagen den var positiv + neste dag (for då er det stor sannsynleghet for at du har el). Uansett om du har el 24-48 timer etter positiv test så ligger sædcellene klar eller så kjem dei fram i løpet av det døgnet egget lever...Skjønte du dette?? Vil nesten tru det er slik på din el-test også, meiner alle slike måler dette hormonet som dukker opp før el...Les bruksanvisningen nøye (kan jo kanskje vere litt forskjell frå test til test?).

Annonse

hehe..skjønner.. :)

Jeg regna ut når jeg sånn ca kunne vente EL, og vi hadde sex ca annenhver dag den uka. Jeg testa positivt på El-testen noen timer etter at vi hadde hatt sex.

Samme dagen måtte jeg reise fra typen i noen dager, og vi hadde ikke sex før det hadde gåttt ca 1 uke igjen.

Likvel fikk vi det til!

Den sexen vi hadde _FØR_ El-stigninga ble påvist var altså nok for meg.

Så det er sikkert fullt mulig for deg også :)

Klem, og lykke til! :-)

En av de viktigste tingene med å bruke EL-tester er å notere seg når du har EL. Etter to-tre sykluser trenger du kanskje ikke tester for å vite når eggløsningen kommer, for da kan du telle deg frem til det.

En annen ting er jo at det er veldig greit å vite at man faktisk HAR eggløsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...