Prozak Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Det beste er hvis du har en kjeller. Det varierer fra vin til vin hva som er den ideelle temperaturen, men 14-18 grader tror jeg dekker en del. Et kjøleskap kan kanskje bli litt vel kaldt, men jeg skal ikke påstå noe. ".............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Jeg prøver igjen: Nei, jeg tror ikke det er "helt feil". Ikke nødvendigvis, ihvertfall. "............................................." 0 Siter
Lucretia Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Om den har stått ute kan den vel legges litt i kjøleskap en liten stund før den åpnes? opptil en halvtime kanskje? Den skal jo ikke være "kjøleskapkald". Vet ikke hvor lang tid det tar å kjøle ned, men som Prozak sier så er 14-18 grei temperatur, så romtemperatur blir egentlig for varmt. Selv pleier jeg å drikke rødvin i romtemperatur da, i mangel på et kjøligere rom i kåken min, og fordi jeg ikke gidder å putte den i kjøleskapet først 0 Siter
flisa Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Om det er bare til deg selv .så gjør det -men om du vil oppfattes som en som har noenlunde greie på det -så lar du vær 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Om den har stått ute kan den vel legges litt i kjøleskap en liten stund før den åpnes? opptil en halvtime kanskje? Den skal jo ikke være "kjøleskapkald". Vet ikke hvor lang tid det tar å kjøle ned, men som Prozak sier så er 14-18 grei temperatur, så romtemperatur blir egentlig for varmt. Selv pleier jeg å drikke rødvin i romtemperatur da, i mangel på et kjøligere rom i kåken min, og fordi jeg ikke gidder å putte den i kjøleskapet først "Selv pleier jeg å drikke rødvin i romtemperatur da, i mangel på et kjøligere rom i kåken min, og fordi jeg ikke gidder å putte den i kjøleskapet først" Det gjør jeg også. Det er ganske typisk norsk, tror jeg :-) "............................................" 0 Siter
Lucretia Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 "Selv pleier jeg å drikke rødvin i romtemperatur da, i mangel på et kjøligere rom i kåken min, og fordi jeg ikke gidder å putte den i kjøleskapet først" Det gjør jeg også. Det er ganske typisk norsk, tror jeg :-) "............................................" Noen tror nok det er sånn det skal være. "Rødvin skal være romteperatur"... det var faktisk sant en gang i tiden. Men det er lenge siden, da var vanlig romtemperatur på rundt 18 grader. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Noen tror nok det er sånn det skal være. "Rødvin skal være romteperatur"... det var faktisk sant en gang i tiden. Men det er lenge siden, da var vanlig romtemperatur på rundt 18 grader. Også de som setter flasken på peishyllen, da...*grøss* "........................................." 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Det beste er hvis du har en kjeller. Det varierer fra vin til vin hva som er den ideelle temperaturen, men 14-18 grader tror jeg dekker en del. Et kjøleskap kan kanskje bli litt vel kaldt, men jeg skal ikke påstå noe. ".............................................." nei..jeg bor i annen etasje..hehe 0 Siter
Gjest Rita på tur Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 nei..jeg bor i annen etasje..hehe Det gjør jeg også, men jeg har kjeller i huset;) 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Det gjør jeg også, men jeg har kjeller i huset;) jeg har ikke kjeller 0 Siter
Sofline Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 jeg har ikke kjeller Soverom med litt lavere temperatur kanskje? :-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Også de som setter flasken på peishyllen, da...*grøss* "........................................." Jeg kan toppe den: Noen slektninger av meg varmer rødvinen i microen. 0 Siter
Lucretia Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Jeg kan toppe den: Noen slektninger av meg varmer rødvinen i microen. Kanskje vi skulle begynne å koke vinen? Bytte ut karaffel med kaffekanne... 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Soverom med litt lavere temperatur kanskje? :-) romtemperatur/18-20 grader eller varm i "julegløgg". 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Jeg kan toppe den: Noen slektninger av meg varmer rødvinen i microen. Oppvarmet rødvin )) jo, det høres godt ut :-) 0 Siter
gullfisk Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Det er veldig riktig å legge rødvin i kjøleskapet litt før man skal drikke den. Rødvin bør ikke holde mer enn 14-18 grader. Her i oslo for tiden er det sikkert 26 på kjøkkenbenker min. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.