Gå til innhold

er det helt feil å legge rødvin i kjøleskapet??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er hvis du har en kjeller. Det varierer fra vin til vin hva som er den ideelle temperaturen, men 14-18 grader tror jeg dekker en del. Et kjøleskap kan kanskje bli litt vel kaldt, men jeg skal ikke påstå noe.

".............................................."

Skrevet

Jeg prøver igjen: Nei, jeg tror ikke det er "helt feil". Ikke nødvendigvis, ihvertfall.

"............................................."

Skrevet

Om den har stått ute kan den vel legges litt i kjøleskap en liten stund før den åpnes? opptil en halvtime kanskje? Den skal jo ikke være "kjøleskapkald". Vet ikke hvor lang tid det tar å kjøle ned, men som Prozak sier så er 14-18 grei temperatur, så romtemperatur blir egentlig for varmt. Selv pleier jeg å drikke rødvin i romtemperatur da, i mangel på et kjøligere rom i kåken min, og fordi jeg ikke gidder å putte den i kjøleskapet først :P

Skrevet

Om det er bare til deg selv .så gjør det -men om du vil oppfattes som en som har noenlunde greie på det -så lar du vær :)

Skrevet

Om den har stått ute kan den vel legges litt i kjøleskap en liten stund før den åpnes? opptil en halvtime kanskje? Den skal jo ikke være "kjøleskapkald". Vet ikke hvor lang tid det tar å kjøle ned, men som Prozak sier så er 14-18 grei temperatur, så romtemperatur blir egentlig for varmt. Selv pleier jeg å drikke rødvin i romtemperatur da, i mangel på et kjøligere rom i kåken min, og fordi jeg ikke gidder å putte den i kjøleskapet først :P

"Selv pleier jeg å drikke rødvin i romtemperatur da, i mangel på et kjøligere rom i kåken min, og fordi jeg ikke gidder å putte den i kjøleskapet først"

Det gjør jeg også. Det er ganske typisk norsk, tror jeg :-)

"............................................"

Skrevet

"Selv pleier jeg å drikke rødvin i romtemperatur da, i mangel på et kjøligere rom i kåken min, og fordi jeg ikke gidder å putte den i kjøleskapet først"

Det gjør jeg også. Det er ganske typisk norsk, tror jeg :-)

"............................................"

Noen tror nok det er sånn det skal være. "Rødvin skal være romteperatur"... det var faktisk sant en gang i tiden. Men det er lenge siden, da var vanlig romtemperatur på rundt 18 grader.

Skrevet

Noen tror nok det er sånn det skal være. "Rødvin skal være romteperatur"... det var faktisk sant en gang i tiden. Men det er lenge siden, da var vanlig romtemperatur på rundt 18 grader.

Også de som setter flasken på peishyllen, da...*grøss*

"........................................."

Gjest Violsa
Skrevet

Det beste er hvis du har en kjeller. Det varierer fra vin til vin hva som er den ideelle temperaturen, men 14-18 grader tror jeg dekker en del. Et kjøleskap kan kanskje bli litt vel kaldt, men jeg skal ikke påstå noe.

".............................................."

nei..jeg bor i annen etasje..hehe

Gjest Rita på tur
Skrevet

nei..jeg bor i annen etasje..hehe

Det gjør jeg også, men jeg har kjeller i huset;)

Gjest Violsa
Skrevet

Det gjør jeg også, men jeg har kjeller i huset;)

jeg har ikke kjeller

Skrevet

jeg har ikke kjeller

Soverom med litt lavere temperatur kanskje? :-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Også de som setter flasken på peishyllen, da...*grøss*

"........................................."

Jeg kan toppe den: Noen slektninger av meg varmer rødvinen i microen.

Skrevet

Kanskje vi skulle begynne å koke vinen? Bytte ut karaffel med kaffekanne...

Gjest Samfunnskritiker
Skrevet

Soverom med litt lavere temperatur kanskje? :-)

romtemperatur/18-20 grader eller varm i "julegløgg".

Gjest Rusle
Skrevet

Oppvarmet rødvin :o)) jo, det høres godt ut :-)

Skrevet

Det er veldig riktig å legge rødvin i kjøleskapet litt før man skal drikke den. Rødvin bør ikke holde mer enn 14-18 grader. Her i oslo for tiden er det sikkert 26 på kjøkkenbenker min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...