Gå til innhold

Slanking i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gulla80

Heisann,

Jeg la på meg endel kg i våres, før jeg ble gravid. Nå er jeg gravid i ca 8 uke.

Er det noen måte jeg kan redusere vekta noen hakk, uten at det går utover fosteret?

Ulike former for mosjon?

Generelt spise sunnere?

Har lett for å legge på meg, forbrenninga mi er ikke helt på topp.

Men det å gå ned noen kg må _ikke_ gå utover spiren inne i meg!

Noen som har gått ned noen kg bevisst i svangerskapet?

Vil jo helst ikke sitte igjen med så altfor mye etter at 7 måneder har gått :)

Tips?

Erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236946-slanking-i-svangerskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Spiser du sunt og er i bevegelse så vil du ikke skade fosteret. Jeg får hetta av ordet slanking og har liten tro på at f.eks. Grete Roede eller andre "slanke-kurs" har noe for seg. Mange av mine venninner har gått på Grete Roede-kurs og gikk ned mange kilo. Når de slutta på kurset spiste de akkurat det samme som før kurset. Resultatet er at de alle nå, totalt sett er mye kraftigere enn før de begynte på Grete Roede. Godt mulig de ikke har fulgt kursleders evt. anbefalinger for livet videre da ;-)

Jeg har tro på livsstilsendringer. Det er det eneste som hjelper på sikt. Hvis du begynner å tenke på hva du putter i deg og spiser ofte, men ikke for mye hver gang, så er du langt på vei. Går du turer og ellers er i bevegelse så hjelper det enda bedre.

Noen føler at de _må_ ha en dag i uka der de får lov å spise usunne saker. Det hjelper dem til å holde seg unna slike saker resten av uka.

Du skal altså ikke slanke deg, men leve sunnere :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...