Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Solsikkefrø

I dag døde farmoren min, så nå har jeg ingen besteforeldre igjen. Men alle mine besteforeldre er blitt godt over 80 år alle sammen, så de har levd et langt liv.

Problemet er at jeg slet en lang periode i tenårene med å ha fobi for å bli levende begravet i en kiste... (så noe greier på teve om det og ble helt ødelagt etterpå). Kjennte den frykten steg opp i meg nå i dag da jeg fikk vite om dødsfallet, men skal likevel se henne i kapellet.

Om fredagene er min samboer alltid hos en kompis, de har nemlig denne dagen som en fast dag. Familien min er i utlandet (på vei hjem såklart) og jeg føler ikke jeg har noen andre enn ham i nærheten for øyeblikket. Jeg er ikke så veldig lei meg for at bestemor er død, for jeg vet hun levde et langt og godt liv, og hun hadde ingen smerter da hun døde, men jeg kjenner at denne redselen om å bli levende begravet er her og gnager baki hodet. Jeg ser da helst at min samboer er hjemme med meg i kveld, men det nekter han og bruker argumenter som: "jeg er bare ute om fredagene", "du likte jo egentlig ikke farmoeren din noe særlig", "du trenger ikke bli sur fordet om jeg går ut èn sjelden gang" (han er ute på noe hver dag da... trener 6 ganger i uka, og går til kompiser litt etter trening)... Jeg prøvde å fortelle litt om redselen min, men han syns bare dette er lattelig..

Nå skal han ta bilen og kjøre ut, og jeg har ingen mulighet til å være med noen som jeg føler meg trygge på i kveld. Er dessuten hjemme med babyen som jeg tar meg av mesteparten av døgnet ellers...

Er jeg hysterisk? Jeg syns han kunne vært hjemme noe dager sammen med meg nå siden jeg føler en viss uro...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236947-redd-for-d%C3%B8den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solsikkefrø

Stakkar deg som har funnet deg en sånn drittsekk som far til barnet ditt. Bare den ene dagen i uka når han trener de andre 6? Når er du ute og bare tenker på deg selv?

Setter alltid samboeren min og babyen øverst på lista... nå gikk han akkurat... Han påstår at jeg alltid klager når han skal ut med "den eneste vennen han har"... Han sier til meg at jeg kan gå ut akkurat når jeg vil, han hindrer meg aldri. Han stillte spørsmålstegn ved hvorvidt han skulle være med i begravelsen eller ikke...

På grunn av en vanskelig periode på jobben for et par år siden (der sjefen psyket ut oss assistenter på jobb) så ble jeg litt langt nede på grunn av det og skyldte dette litt på ham. Da ble jeg ofte sur når han ikke ville være med meg og heller gå ut... det var den lille perioden der.. men det bruker han fortsatt mot meg...

Jeg er snill som dagen er lys. Vakser alle klærne hans, lager mat til ham når han ber om det, tar meg av babyen mesteparten av døgnet... likevel sitter jeg her, med denn uroen inni meg, og føler meg som DEN megga!...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236947-redd-for-d%C3%B8den/#findComment-1821688
Del på andre sider

Annonse

Gjest stakkar deg

Setter alltid samboeren min og babyen øverst på lista... nå gikk han akkurat... Han påstår at jeg alltid klager når han skal ut med "den eneste vennen han har"... Han sier til meg at jeg kan gå ut akkurat når jeg vil, han hindrer meg aldri. Han stillte spørsmålstegn ved hvorvidt han skulle være med i begravelsen eller ikke...

På grunn av en vanskelig periode på jobben for et par år siden (der sjefen psyket ut oss assistenter på jobb) så ble jeg litt langt nede på grunn av det og skyldte dette litt på ham. Da ble jeg ofte sur når han ikke ville være med meg og heller gå ut... det var den lille perioden der.. men det bruker han fortsatt mot meg...

Jeg er snill som dagen er lys. Vakser alle klærne hans, lager mat til ham når han ber om det, tar meg av babyen mesteparten av døgnet... likevel sitter jeg her, med denn uroen inni meg, og føler meg som DEN megga!...

Nå skal du ta deg tid til å prøve å huske på gleden du hadde over livet før du ble denne fyrens dørmatte. Selv om dere har barn sammen kan det godt hende at du vil få det bedre uten han. Han høres lite sympatisk ut. Blottet for empati og ønske om å gjøre noe for de han påstår han er glad i. Tipper det er komfortabelt for han å bo hos deg, du gjør jo alt for han. Og når du prøver å stå på for dine egne behov påstår han at du maser.

Fytti - - frigjør deg og kjenne på livsgleden igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236947-redd-for-d%C3%B8den/#findComment-1821694
Del på andre sider

Nå skal du ta deg tid til å prøve å huske på gleden du hadde over livet før du ble denne fyrens dørmatte. Selv om dere har barn sammen kan det godt hende at du vil få det bedre uten han. Han høres lite sympatisk ut. Blottet for empati og ønske om å gjøre noe for de han påstår han er glad i. Tipper det er komfortabelt for han å bo hos deg, du gjør jo alt for han. Og når du prøver å stå på for dine egne behov påstår han at du maser.

Helt enig med deg! Var kjæresten min slik ville han blitt kastet ut for lengst!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236947-redd-for-d%C3%B8den/#findComment-1821923
Del på andre sider

Gjest filosofine

Kjæresten min kan til tider argumeter som din samboer, at det er sjeldet og at han trenger denne kompis-tiden, MEN han slipper alt i henda om jeg har det vondt eller sårt på noen måte. Når jeg fant en klump i brystet og han var på en slik kompiskveld kom han med en gang han fikk meldinga mi.

Jeg synes samboeren din mangler empati for deg. Det er vanskelig å lære noen i voksen alder. Og jeg tviler du noen gang kommer til å få det fra ham. Det er ditt valg om du vil fortsette samboerskapet eller ikke. Jeg kunne ikke ha klart det om jeg visste min kjæreste ikke stilte opp for meg når jeg trengte ham. Hvorfor skal man da være sammen med noen, når man ikke har en skulder å gråte på, en person å prate med når man trenger det?

Og husk, det er IKKE han som skal definere om du har har det vondt eller ikke. Han sier at du egentlig ikke likte henne, det er ikke han som skal definere om du har sorg eller ikke.

Prøv å si til ham at du trenger ham, og om han ikke vil være der for deg nå, kan det jo lures på om du heller kan finne noen andre som viser mer omsorg for sin partner.

Når det kommer til din angst angående bli begravd levende kan det hjelpe å se bestemoren din etter hun er stelt. Det kan hjelpe på sorgprosessen og kanskje angsten også.

Ønsker deg all omsorg fremover, og håper du klarer å komme deg gjennom disse dagene til du har familien nær deg igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236947-redd-for-d%C3%B8den/#findComment-1822213
Del på andre sider

Det var du det ja. Du er klar over at du er hushjelp og elskerinne og ikke kjæreste med denne fyren?

En kjæreste stiller opp for sin kjære når hun har det vondt, han spør ikke om han skal være med i begravelsen til et nært familiemedlem og han prioriterer ikke kompisen fremfor henne når hun er i dyp sorg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236947-redd-for-d%C3%B8den/#findComment-1822925
Del på andre sider

Gjest printa

Signerer på den!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236947-redd-for-d%C3%B8den/#findComment-1822926
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...