Gjest Drakula med tanntråd Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Finnes det noe alternativ til tanntråd(ikke tannpirker) som gjør at man kan få vekk matrester mellom tennene? Hver gang jeg bruker tanntråd så begynner jeg å blø i tannkjøttet(har tette tenner som man må bruke makt for å få tanntråden i mellom). 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Har du prøvd tynn, flat tanntråd? Jeg kan heller ikke bruke vanlig tråd, menn den tynne og flate går bra. "............................................." 0 Siter
Gjest mij Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Grunnen til at det blør er at tannkjøttet er betent nettopp pga matrestene. Så det er bare å kjøre på med tanntråd regelmessig så vil blødningen gi seg ettersom betennelsen forsvinner. Har du tette mellomrom er det tynn tanntråd som gjelder, da finnes det ikke noe alternativ. 0 Siter
keinstein Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Det fins en lten spylepumpe, og en gummispiss som vibrerer. Ellers er skikkelig tynne plasttannpirkere bedre å komme til med. En tannpleier kan lære deg. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Jeg har også tette tenner, så det er så vidt tanntråden kommer gjennom. Tanntråd er jeg avhengig av og bruker det minst en gang hver dag. Grunnen til at du blør er antagelig at du har en eller annen form for tannkjøttbetennelse. Det kan komme av at matrester blir liggende for lenge mellom tennene. Hvis du begynner å bruke tanntråd minst en gang hver dag vil jeg tro at blødningene forsvinner etter en tid. 0 Siter
keinstein Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Ved litt ettertanke burde det ikke blø. Jeg vet tannleger nå har begynt å råde til å bruke trekantet tretannpirker og stappe den ganske hardt inn i mellomrommene. Dette fordi noen har oppdaget at immunsystemet regerer på slik tøff behandling. Det er ikke behagelig, og man skal hoppe over de vondeste mellomrommene et par dager. Som sagt: snakk med tannpleier/tannlege. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Ved litt ettertanke burde det ikke blø. Jeg vet tannleger nå har begynt å råde til å bruke trekantet tretannpirker og stappe den ganske hardt inn i mellomrommene. Dette fordi noen har oppdaget at immunsystemet regerer på slik tøff behandling. Det er ikke behagelig, og man skal hoppe over de vondeste mellomrommene et par dager. Som sagt: snakk med tannpleier/tannlege. Det blør hvis det er betent. Det bør derimot slutte å blø etter noen dagers konsekvens bruk av tanntråd. 0 Siter
keinstein Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Det blør hvis det er betent. Det bør derimot slutte å blø etter noen dagers konsekvens bruk av tanntråd. Gått litt bort fra det. Tanntråd er visst ikke nok. Tre-tannstikkeren og det harde stikket mellom tennene aktiviserer visst immunsystemet og skaper "trafikk" av blod og "vaktmestere" i tannkjøttet. Det blør i førsten, men så gir det seg. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Gått litt bort fra det. Tanntråd er visst ikke nok. Tre-tannstikkeren og det harde stikket mellom tennene aktiviserer visst immunsystemet og skaper "trafikk" av blod og "vaktmestere" i tannkjøttet. Det blør i førsten, men så gir det seg. Aldri hørt. 0 Siter
keinstein Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Aldri hørt. Mulig svenskene er litt foran. Det er seriøst. Verd å sjekke tror jeg. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Dersom man ikke har brukt tanntråd jevnlig på en stund, så begynner man lett å blø i starten. Prøv det daglig en uke, og se om du fortsatt blør like mye? Hvis du gjør det, så får du vel søke noen profesjonelle til råds, ev. se om du finner noen andre gode alternativer selv. 0 Siter
Sofline Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Tannlegen min anbefaler en rød en fra Colgate til sånne tenner som dine (jeg har også sånne tenner). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.