Gjest Hater røyk Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Har en nabo som hver eneste sommer bosetter seg på balkongen, sammen med uendelig mye røyk. Jeg bor i noen etasjer over vedkommende, og røykelukten strømmer inn i min leilighet. Eneste mulighet for å bli kvitt lukten er å lukke balkongdøren og lufteluken. Må virkelig vi som ikke røyker finne oss i å skalke lukene når sommervarmen står på, for å slippe unna den forbanna lukta fra røyken? Det er ikke lov å røyke på offentlige plasser, men finnes det noen regelverk for dette i borettslag? Noen som vet...? 0 Siter
yellow Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Lukk døra, eller flytt. Om det fins noen regler vet jeg ikke.....håper da virkelig ikke det. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Tviler på at det finnes reglement om røyking i friluft på privat område.. Fryktelig synd at det skal være sånn, men i borettslag og andre steder der man boe tett, må man regne med å få andres livsførsel tett innpå seg, enten man liker det eller ikke. Vi hadde en periode en fyr under oss som hadde besøk og pratet og røyket hele natta. Vi hørte ham godt, han var en brumlebass med dyp stemme som bar langt, vi kjente lukta godt, men hva kunne vi gjøre. Det var hans egen leilighet, og han snakket ikke så høyt at det var grunn til klage. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 "Det er ikke lov å røyke på offentlige plasser" Hvor har du det fra? Det er lov å røyke på mange offentlige steder, så lenge det er i friluft - det er serveringssteder som har røykeforbud. Men jeg skjønner problemet med balkongen under, ja. Om det finnes noe annet råd enn å flytte vet jeg imidlertid ikke. "............................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Tviler på at det finnes reglement om røyking i friluft på privat område.. Fryktelig synd at det skal være sånn, men i borettslag og andre steder der man boe tett, må man regne med å få andres livsførsel tett innpå seg, enten man liker det eller ikke. Vi hadde en periode en fyr under oss som hadde besøk og pratet og røyket hele natta. Vi hørte ham godt, han var en brumlebass med dyp stemme som bar langt, vi kjente lukta godt, men hva kunne vi gjøre. Det var hans egen leilighet, og han snakket ikke så høyt at det var grunn til klage. Så lenge du hører vedkommende, så er det faktisk grunn til å klage. "..........................................." 0 Siter
Gjest mij Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Så lenge du hører vedkommende, så er det faktisk grunn til å klage. "..........................................." Vet ikke helt - er det lytt i en blokk så må man tåle det eller flytte. Innen rimelighetens grenser så klart, og denne mannen var ikke høylytt, egentlig. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Vet ikke helt - er det lytt i en blokk så må man tåle det eller flytte. Innen rimelighetens grenser så klart, og denne mannen var ikke høylytt, egentlig. Det kommer sikkert an på, men jeg er ikke enig. I en blokk - med mindre vi snakker om en ungdomsblokk e.l. - så skal det være dønn stille etter eleve. Punktum. Det nytter ikke å si til noen som får ødelagt nattesøvn og kvalitet at de bare kan flytte. "............................................." 0 Siter
Gjest mij Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Det kommer sikkert an på, men jeg er ikke enig. I en blokk - med mindre vi snakker om en ungdomsblokk e.l. - så skal det være dønn stille etter eleve. Punktum. Det nytter ikke å si til noen som får ødelagt nattesøvn og kvalitet at de bare kan flytte. "............................................." Dønn stille etter 11? I ens egen private selveierleilighet? Jaja, fint om du er musestille etter 11, men jeg forlanger ikke det verken av meg selv eller naboer - men igjen, selvsagt innenfor rimelighetens grenser. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Dønn stille etter 11? I ens egen private selveierleilighet? Jaja, fint om du er musestille etter 11, men jeg forlanger ikke det verken av meg selv eller naboer - men igjen, selvsagt innenfor rimelighetens grenser. Dønn stille mht å høres fra din leilighet til de andre leilighetene, mener jeg selvfølgelig. I 99.9999999% av alle blokkleiligheter høres ikke normal snakking mellom leilighetene. Og alle som har et minimum av omtanke for folk rundt seg lar være å sitte ute på verandaen og snakke kl. 12:30 natt til onsdag. "............................................" 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Dønn stille mht å høres fra din leilighet til de andre leilighetene, mener jeg selvfølgelig. I 99.9999999% av alle blokkleiligheter høres ikke normal snakking mellom leilighetene. Og alle som har et minimum av omtanke for folk rundt seg lar være å sitte ute på verandaen og snakke kl. 12:30 natt til onsdag. "............................................" I min gamle leilighet skjer det flere ganger i uka om sommeren at beboerne i en bestemt leilighet sitter ute på verandaen og snakker til klokka er både 3 og 4 om natta. De snakker ikke høyt, men det er klart man hører det godt når man selv også gjerne vil ha vinduet oppe for å få luft. Men nå har jeg leilighet med soverommene ut mot et skogholt. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.