Gå til innhold

Hjelp jeg er forelsket i min venn

Anbefalte innlegg

Gjest dumme, dumme meg
Skrevet

Plutselig har jeg oppdaget at jeg er forelsket i en god venn som jeg har i perioder hatt mye kontakt med. Jeg dagdrømmer om ham, og venter på å høre fra ham. Jeg har ikke sett ham på over en måned og nesten ikke snakket med ham på tlf. heller. Jeg tenker støtt og stadig på om kontakten mellom oss glir ut og hva jeg kan gjøre til at det ikke skjer.

Fornuften sier meg at jeg ikke må finne på å ødelegge et godt vennskap. Han har aldri vist meg noe annet enn at han setter pris på meg som god venn. Venninnene mine lurte ofte når han ringte meg om det var noe imellom oss. Om han var forelsket i meg osv., men jeg pleide å spørre dem om de ikke trodde at en mann kunne søke råd til meg uten å være forelsket. Nå spør de ofte om vi har kontakt og jeg vet ikke hva jeg skal svare. Skal jeg si at ja vi hadde en god del kontakt i mai, men ikke noe nå og slik har det forsåvidt vært før, men jeg lurer plutselig veldig.

Jeg vil ikke miste den gode, omsorgsfulle, dyktige, intelligente vennen som han er. Jeg trenger han videre som støttespiller og jeg kan ikke og må ikke ødelegge dette vennskapet og samarbeidet som har vært så utrolig fruktbart og jeg håper kommer til å vare lenge.

Jeg må og skal holde dette hemmelig, men hvordan skal jeg få drømmene utav hodet på meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Være varsom!!!
Skrevet

Har erfaring fra dette selv. Først og fremst ikke bland inn sex før du har tenkt nøye gjennom det først. Et vennskap er mye vanskeligere etterpå og i forhold til en ny partner kan det bli et problem å opprettholde et vennskap med en man har hatt sex med (puh-lang setning der!)

Jeg vet, for jeg har hatt et helvete selv med den dritten.

Men, gjengjeldes følelsene og det er snakk om noe mer, stiller situasjonen seg annerledes.

Syns i allefall jeg!

Gjest Være varsom!!!
Skrevet

Forresten er du ikke dum!

Man velger ikke slikt. Men man må være litt ekstra forsiktig bare. For det er så mye som står på spill når dere har et godt vennskap.

Gjest dumme, dumme meg
Skrevet

Forresten er du ikke dum!

Man velger ikke slikt. Men man må være litt ekstra forsiktig bare. For det er så mye som står på spill når dere har et godt vennskap.

Sex er ikke inn i bildet. Jeg er bare så redd for å miste ham som venn. Han gjengjelder ikke mine følelser, og ikke tør jeg vise han hva jeg føler for da kan jeg ødelegge vennskapet. Jeg tar aldri initiativet til slikt heller.

Gjest Være varsom!!!
Skrevet

Sex er ikke inn i bildet. Jeg er bare så redd for å miste ham som venn. Han gjengjelder ikke mine følelser, og ikke tør jeg vise han hva jeg føler for da kan jeg ødelegge vennskapet. Jeg tar aldri initiativet til slikt heller.

Tror ikke du klarer å ødelegge vennskapet så lett. På en eller annen finurlig måte klarer du sikkert å fiske frem en viss eventuell interesse fra ham. Men være varsom, ja, men ikke gi det opp så lett heller.

Gjest dumme, dumme meg
Skrevet

Tror ikke du klarer å ødelegge vennskapet så lett. På en eller annen finurlig måte klarer du sikkert å fiske frem en viss eventuell interesse fra ham. Men være varsom, ja, men ikke gi det opp så lett heller.

Han er en kjekk mann, har en bra stilling, høyt ansett, tjener bra og mange kvinner ser godt til ham. Jeg har det bra på alle måter, god jobb og rimelig økonomi, men jeg er overvektig og ikke akkurat pen. Han som kan velge hvem han vil kommer aldri til å se i min retning.

Gjest Også en venn
Skrevet

Er du forelsket i din venn, er han sannsynligvis litt forelsket i deg også. Men det kan være ting som står i veien. Vet du om noe han misliker ved deg?

Om du røyker, drikker for mye....slike ting.

Har han en annen som du vet om?

Vet han at du elsker ham?

Menn må ofte få tingene forklart med rene ord.

Dersom det er lenge siden han kontaktet deg, kan det være at han kanskje opplever at det bare er han som må ta initiativet hele tiden, og at han nå venter til du ringer.

Tenk positivt. Er han din venn, vil din person appelere sterkest til ham, så kommer kropp og utseende. Du skal ikke la kroppen din svelle ut til en uformelig masse, men noen er jo av naturen litt mer lubne enn andre, og det bør ikke hindre noen i å bli sammen med deg.

Gjest a survivor
Skrevet

"Jeg må og skal holde dette hemmelig, men hvordan skal jeg få drømmene utav hodet på meg?"

Skriv ut tankene her på DOL :) Det hjelper!

Gjest dumme, dumme meg
Skrevet

Er du forelsket i din venn, er han sannsynligvis litt forelsket i deg også. Men det kan være ting som står i veien. Vet du om noe han misliker ved deg?

Om du røyker, drikker for mye....slike ting.

Har han en annen som du vet om?

Vet han at du elsker ham?

Menn må ofte få tingene forklart med rene ord.

Dersom det er lenge siden han kontaktet deg, kan det være at han kanskje opplever at det bare er han som må ta initiativet hele tiden, og at han nå venter til du ringer.

Tenk positivt. Er han din venn, vil din person appelere sterkest til ham, så kommer kropp og utseende. Du skal ikke la kroppen din svelle ut til en uformelig masse, men noen er jo av naturen litt mer lubne enn andre, og det bør ikke hindre noen i å bli sammen med deg.

Han har ikke hatt en annen siden jeg ble kjent med ham. Jeg drikker med måte, men han er avholds. Når vi har vært sammen har det vært i sammenhenger hvor det er lite/ingen drikking så han kan høyest ha sett meg ta et glass. Vi røyker ikke.

Vi er veldig opptatte hver på vår kant og jeg vet ikke alt om ham eller hvor han befinner seg hver dag. Det er midt på sommeren nå og han er sannsynligvis mye sammen med søsteren sin eller hennes barn som han tar seg mye av. Hans far har vært mye syk og han kan være der og sammen med sin mor også. Det ville være verdens naturligste ting og det jeg ønsker;)

Han liker meg som person. Det har jeg fått bekreftet på mange måter, men jeg føler at han holder på å skli vekk og jeg vil holde på vennskapet. Jeg vet selvfølgelig at det går hvis jeg går innfor det. Jeg blir bare så skremt av å oppdage at jeg er så intenst forelsket i ham at jeg lurer hele tiden på om han ikke tar kontakt eller hva han holder på med.

Vi har noenganger hatt hyppig kontakt i forbindelse med felles oppgaver, men ingenting derimellom. Der er vi nå midt på sommeren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...