flisa Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Er det sant?? dette må da være feil eller så er lovverket vårt helt på jordet! noen løsning har jeg ikke, men smartere personer bør vel være intelligente nok til å vite hva som bør gjøres? Alternativet er å la dem bli - det koster mer enn 60 mill pr år. 0 Siter
sheba Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Alternativet er å la dem bli - det koster mer enn 60 mill pr år. nei for all del:-) aner ikke hvorfor jeg er så sent oppe, men klarer ikke sove idag, hehehe:-) 0 Siter
snø Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Du skal ikke se bort fra at du har rett. I kombinasjon med det som SSD skriver lengre nede i tåden ;-) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 ja , eller brisen. Er så forbannet fordi jeg vet hvordan rettsystemet funker , når folk blir arrestert og m sone.. du skjønner ikke du kan ikke forstå ja jeg er bitter og sint.. Du trenger hjelp. Stakkars deg som må gå gjennom livet med så mye hat og sinne 0 Siter
Glimtipper Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 ja , jeg skal ikke dra alle over en kam selv om jeg har et arr i panna og på brystet som viser det motsatte.... jævlig forbannet er jeg. og ja jeg er subjektiv.. dere kan lese dom i borgarings lagmannsrett..den ligger snart der kan dere ikke se at noen er onde.. Så fordi du har to arr, så kan vi dra alle over en kam? Ja, det gir jo mye mening... Jeg tror ikke noen er onde. Og jeg har opplevd mange _handlinger_ som kan beskrives som onde. 0 Siter
gripp Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Det er morsomt å se hvordan sosialister inntar en ilitistisk og nedlatende holdning overfor arbeidsfolk og fattige. Oppfatningen av alminnelige folks manglende intellektuelle evner og vett til å ta vare på seg selv, er svært utbredt blandt sosialister, spesielt i SV. Sosialistene har jo alltid hevdet at de fra sin opphøyde posisjon, er de som virkelig skal ivareta de "svake" gruppenes interesser. Frustrasjonen blir selvsagt stor når de man forsøker å legge sin hånd over, flykter fra partiet og samles i FrP. Når frustrasjonen blir tilstrekkelig sterk, bobler det over i form av innlegg..som musikerens her. ... Jeg stusser bare litt over at det er musikeren (av alle) som brisker seg på denne måten. Du er sikkert bra på gitar, men hva annet gir deg kompetanse til å "vurdere" folks politiske valg på denne måten? Litt frustrert bare? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Vi lever i et kaldere samfunn. Folk tenker på seg og sitt og Me, Myself and I, og derfor er det også oppvakte folk som stemmer FRP. Så lenge de selv kommer godt ut av det, gir de beng i andre. Selv om de er normalt oppvakte. Og mange oppvakte mennesker tjener godt, og tenker på seg selv og sitt - og stemmer frp fordi det vil lønne seg for dem personlig. Men mange som stemmer frp er lavtlønnede og trygdede, og du skal ikke se bort ifra at det eneste de leser er Se og Hør hvis de orker å gjøre noe så slitsomt som å lese i reklamepausen til Holmgang. Det eneste de får med seg er "ut med negra og at alenemødrene og samene ikke gjør noe annet enn å snylte - og da på dem", og mange har ikke iq til å se noe utover det. Herregud. Vi har alle sett politikerne til frp. Med unntak av CIH, tidligere Alvheim og Siv Jensen, er de jo så dumme at oppvakte mennesker velger ikke å tro det de ser når disse skapningene figurerer på skjermen, og det er for dumt å tro at de som faktisk ser opp til idiotene har noe å fare med selv. Frp er enkle å forstå. Selv CIH makter jo ikke korrekt norsk, og tyr derfor til et språk selv idioter forstår. *applauderer* :-) 0 Siter
keinstein Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Legg merke til at hverken FrP eller pressen kommenterer andre partiers pengebruk. De to aktørenes grunner for dette er helt ulike. Pressen ønsker ramme FrP, mens FrP venter på at de andre partienes disposisjoner med penger skal "avsløre seg selv". FrP vil nemlig ikke ha på seg at de angriper andre for det de gjør selv. Nå anklagene strømmer på, så inntar FrP offerrollen. Denne offerrollen er et varemerke for FrP og pleies emd omhu. De andres anklager skaffer nemlig stemmer, mange stemmer. Det beste ville være å ikke anklge FrP. Men de nyttige idiotene klarer ikke la være, og forstår ikke taktikken. Dermed sitter FrP og bare teller stemer mens de lar andre gjøre jobben. De trenger kun være hjelt saklige og helt passive ellers. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Vi lever i et kaldere samfunn. Folk tenker på seg og sitt og Me, Myself and I, og derfor er det også oppvakte folk som stemmer FRP. Så lenge de selv kommer godt ut av det, gir de beng i andre. Selv om de er normalt oppvakte. Og mange oppvakte mennesker tjener godt, og tenker på seg selv og sitt - og stemmer frp fordi det vil lønne seg for dem personlig. Men mange som stemmer frp er lavtlønnede og trygdede, og du skal ikke se bort ifra at det eneste de leser er Se og Hør hvis de orker å gjøre noe så slitsomt som å lese i reklamepausen til Holmgang. Det eneste de får med seg er "ut med negra og at alenemødrene og samene ikke gjør noe annet enn å snylte - og da på dem", og mange har ikke iq til å se noe utover det. Herregud. Vi har alle sett politikerne til frp. Med unntak av CIH, tidligere Alvheim og Siv Jensen, er de jo så dumme at oppvakte mennesker velger ikke å tro det de ser når disse skapningene figurerer på skjermen, og det er for dumt å tro at de som faktisk ser opp til idiotene har noe å fare med selv. Frp er enkle å forstå. Selv CIH makter jo ikke korrekt norsk, og tyr derfor til et språk selv idioter forstår. Amen! ;o) 0 Siter
keinstein Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Det er din oppfatning om saken. Og det er din oppfatnig om andres valg: latterliggjøring og forakt. Nettopp det FrP trenger for å få stemmer til neste valg. Så kan de andre (bl a du) stå som sinte små nisser og hoppe av sinne over at snart ingen hører på dem. Jo sintere, mer foraktfulle, anklagende, mer høyrøstede, mer urimleige og mer desperate de små nissene blir, jo flere stemmer får FrP. 0 Siter
musikeren Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Skrevet 1. juli 2006 Det er morsomt å se hvordan sosialister inntar en ilitistisk og nedlatende holdning overfor arbeidsfolk og fattige. Oppfatningen av alminnelige folks manglende intellektuelle evner og vett til å ta vare på seg selv, er svært utbredt blandt sosialister, spesielt i SV. Sosialistene har jo alltid hevdet at de fra sin opphøyde posisjon, er de som virkelig skal ivareta de "svake" gruppenes interesser. Frustrasjonen blir selvsagt stor når de man forsøker å legge sin hånd over, flykter fra partiet og samles i FrP. Når frustrasjonen blir tilstrekkelig sterk, bobler det over i form av innlegg..som musikerens her. ... Jeg stusser bare litt over at det er musikeren (av alle) som brisker seg på denne måten. Du er sikkert bra på gitar, men hva annet gir deg kompetanse til å "vurdere" folks politiske valg på denne måten? Litt frustrert bare? Ja, jeg er frustrert. Dumskap har alltid frustrert meg. Og særlig dumskap som er så dum at den/de det gjelder ikke forstår det sjøl. Jeg er forresten ganske middelmådig på gitar, men på tangenter er jeg en jævel. 0 Siter
Gjest soldier Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Det er også disse stupide folkene som holder oss utenfor EU. EU er i ferd med å bli et spørsmål om intelligens eller ei. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Det er også disse stupide folkene som holder oss utenfor EU. EU er i ferd med å bli et spørsmål om intelligens eller ei. ??????????? Tror du er rimelig forvirret i det politiske landskap. 0 Siter
musikeren Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Skrevet 1. juli 2006 ??????????? Tror du er rimelig forvirret i det politiske landskap. Jeg synes det virker som han er i vater. 0 Siter
keinstein Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 La nå barna få tulle og tøyse litt:-) Tror du skal gå til det andre klaviaturet og klimpre noen låter der. Dette låter ikke bra. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Problemet er: Hva er det som får oppvakte folk til å stemme frp? Jeg trur ikke det er mange oppvakte oppegående mennesker som stemmer frp. Og isåfall skremmer det meg. Dumskap kan unnskyldes. Overlagte og gjennomtenkte handlinger er det verre med. Jeg tror ikke noen har helgardert partitilhørighet. For min egen del holder jeg litt til i mange leirer, men holder meg til ei side når jeg går til valg. Har gjort iallfall. Men, jeg skjønner hva du mener. Og mange ganger kan man lure på om enkelte kun velger Frp fordi de har saker som dreier seg innvandringspolitikk og mer ytterliggående saker. Jeg har selv hatt sansen for Carl I Hagens enve til å snakke høyt og tydlig i saker. Han er en dyktig retoriker, med et klart budskap. Han har hatt en utmerket evne til å snakke høyt og tydlig i saker, der andre partier/ledere har vært vage, eller holdt kjeft. Men, folk er forskjellig, og ikke alle er opptatt av å være like kritisk, men kaster seg gjerne på meningsbølgen fordi venner/partner eller andre gjør det. Men, det får vi leve med. Min appell er derfor:å oppfordre de som er politisk bevisst om å melde seg inn og delta lokalt. Slik vil du være med å støtte ditt lokalsamfunn, og bidra med sterkere politiske føringer også på nasjonalt nivå. Og kanskje bli en sterk motvekt til Frp`s voksende oppslutning. 0 Siter
gripp Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Ja, jeg er frustrert. Dumskap har alltid frustrert meg. Og særlig dumskap som er så dum at den/de det gjelder ikke forstår det sjøl. Jeg er forresten ganske middelmådig på gitar, men på tangenter er jeg en jævel. Jeg beklager at jeg surra med gitar vs. tangent. Problemet som sosialistene pådrar seg gjennom elitismen, er at velgerne som de gjerne vil "beskytte", skyr de sosialistiske partier og søker til partier som tar dem på alvor. Jeg fatter ikke at sosialistene ikke skjønner disse enkle mekanismer, og i dag meldes det at SV gudbedre er blitt mindre enn SP, og subber nede på 6-tallet. På den annen side er det bedre med mange velgere på høyresiden enn på venstresiden, så dere må bare holde på :-) 0 Siter
gripp Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Vi lever i et kaldere samfunn. Folk tenker på seg og sitt og Me, Myself and I, og derfor er det også oppvakte folk som stemmer FRP. Så lenge de selv kommer godt ut av det, gir de beng i andre. Selv om de er normalt oppvakte. Og mange oppvakte mennesker tjener godt, og tenker på seg selv og sitt - og stemmer frp fordi det vil lønne seg for dem personlig. Men mange som stemmer frp er lavtlønnede og trygdede, og du skal ikke se bort ifra at det eneste de leser er Se og Hør hvis de orker å gjøre noe så slitsomt som å lese i reklamepausen til Holmgang. Det eneste de får med seg er "ut med negra og at alenemødrene og samene ikke gjør noe annet enn å snylte - og da på dem", og mange har ikke iq til å se noe utover det. Herregud. Vi har alle sett politikerne til frp. Med unntak av CIH, tidligere Alvheim og Siv Jensen, er de jo så dumme at oppvakte mennesker velger ikke å tro det de ser når disse skapningene figurerer på skjermen, og det er for dumt å tro at de som faktisk ser opp til idiotene har noe å fare med selv. Frp er enkle å forstå. Selv CIH makter jo ikke korrekt norsk, og tyr derfor til et språk selv idioter forstår. Du argumenterer som i en skolestil fra 1. gym., og det er greit nok. Man gjør så godt man kan. Men det er overraskende at du presterer denne: "Men mange som stemmer frp er lavtlønnede og trygdede, og du skal ikke se bort ifra at det eneste de leser er Se og Hør hvis de orker å gjøre noe så slitsomt som å lese i reklamepausen til Holmgang." Er en slik nedlatende holdning overfor fattige og vanlige arbeidsfolk, virkelig så utbredt? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Du argumenterer som i en skolestil fra 1. gym., og det er greit nok. Man gjør så godt man kan. Men det er overraskende at du presterer denne: "Men mange som stemmer frp er lavtlønnede og trygdede, og du skal ikke se bort ifra at det eneste de leser er Se og Hør hvis de orker å gjøre noe så slitsomt som å lese i reklamepausen til Holmgang." Er en slik nedlatende holdning overfor fattige og vanlige arbeidsfolk, virkelig så utbredt? Jeg er ikke nedlatende i forhold til de nevnte som gruppe, men jeg lurer veldig på de i denne gruppen som ikke selv forstår at de gjør vondt verre for seg selv ved å stemme fram frp. Det tyder på at de ikke vet hva de gjør. 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Vi lever i et kaldere samfunn. Folk tenker på seg og sitt og Me, Myself and I, og derfor er det også oppvakte folk som stemmer FRP. Så lenge de selv kommer godt ut av det, gir de beng i andre. Selv om de er normalt oppvakte. Og mange oppvakte mennesker tjener godt, og tenker på seg selv og sitt - og stemmer frp fordi det vil lønne seg for dem personlig. Men mange som stemmer frp er lavtlønnede og trygdede, og du skal ikke se bort ifra at det eneste de leser er Se og Hør hvis de orker å gjøre noe så slitsomt som å lese i reklamepausen til Holmgang. Det eneste de får med seg er "ut med negra og at alenemødrene og samene ikke gjør noe annet enn å snylte - og da på dem", og mange har ikke iq til å se noe utover det. Herregud. Vi har alle sett politikerne til frp. Med unntak av CIH, tidligere Alvheim og Siv Jensen, er de jo så dumme at oppvakte mennesker velger ikke å tro det de ser når disse skapningene figurerer på skjermen, og det er for dumt å tro at de som faktisk ser opp til idiotene har noe å fare med selv. Frp er enkle å forstå. Selv CIH makter jo ikke korrekt norsk, og tyr derfor til et språk selv idioter forstår. sant at endel nok ikke vet alt om hva frp står for. De vil jo radikalt forandre samfunnet. De sier sjelden noe om at de feks vil at alle skal ha en grunnpensjon og at folk selv skal finansiere sin alderdom ved å tegne private forsikringer. Endel går på budskapet til spessielt Carl I Hagen som er en ekkel populist og kun skriker om mere penger til alt. Vi er jo søkkrike.og har det berømte oljefondet. Men hvis man ikke stemmer FRP som er det eneste partiet som vil gjøre noe drastisk for å begrense innvandringspolitikken også familegjenforening vil det ikke være noe oljefond igjen. Prosentsatsen av de som feks mottar sosialhjelp i oslo av utenlandsk opprinnelse er faretruende høy. Det er en fair sak å være uenig i politikken , men selvfølgelig må folk ty til nedrakking av velgerne og partiete på mer usaklig grunnlag som at de er "dummme" og "teite" , kom med noe bedre. Forøvrig er jeg ikke sikker, men synes at Vgs vendetta mot pengebruken f frp heller hart ført til at partiet har fått større oppslutning. Så taktisk er det vel ikke så lurt hvis man har det som et mål at dette partiet skal bli mindre 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.