Gå til innhold

Frp'eres intellektuelle nivå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke nedlatende i forhold til de nevnte som gruppe, men jeg lurer veldig på de i denne gruppen som ikke selv forstår at de gjør vondt verre for seg selv ved å stemme fram frp.

Det tyder på at de ikke vet hva de gjør.

Ok.jeg tar det du sier til etterretning, men synes faktisk at innlegget ditt virket svært nedlatende overfor lavtlønte og trygdede.

Det blir i og for seg ikke noe bedre av at du hevder folk ikke har vett til å skjønne sitt eget beste, underforstått at du vet bedre.

Lavtlønte og trygdede kjenner nok veldig godt hvor skoen trykker, og er også i stand til å vurdere hvilke politikere som best taler deres sak.

PS. Mange av våre største tenkere, vitenskapsmenn og kunstnere har alltid vært "lavtlønte".

Videoannonse
Annonse
  • Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

25

• keinstein

19

• gripp

13

• flisa

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Morsk
Skrevet

Jeg synes det virker som han er i vater.

Tviler jeg ikke på, da dere virker bruke samme feilkonstruerte vater begge to..

Til opplysning er Frp et TJA-parti i motsetning til deres argeste motstandere på venstresida.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ok.jeg tar det du sier til etterretning, men synes faktisk at innlegget ditt virket svært nedlatende overfor lavtlønte og trygdede.

Det blir i og for seg ikke noe bedre av at du hevder folk ikke har vett til å skjønne sitt eget beste, underforstått at du vet bedre.

Lavtlønte og trygdede kjenner nok veldig godt hvor skoen trykker, og er også i stand til å vurdere hvilke politikere som best taler deres sak.

PS. Mange av våre største tenkere, vitenskapsmenn og kunstnere har alltid vært "lavtlønte".

"PS. Mange av våre største tenkere, vitenskapsmenn og kunstnere har alltid vært "lavtlønte"."

Men de faller uansett ikke innunder de jeg over omtaler som idioter. For våre kunstnere er ikke spesielt kjent for å stemme mot høyre, og i hvert fall ikke så langt mot høyre.

Gjest Morsk
Skrevet

Jeg er ikke nedlatende i forhold til de nevnte som gruppe, men jeg lurer veldig på de i denne gruppen som ikke selv forstår at de gjør vondt verre for seg selv ved å stemme fram frp.

Mange gjør det vondt verre for seg selv økonomisk ved å stemme Frp.

Men hva i all verden spiller noen usle kroner fra eller til i forhold til det faktum at vært land er i ferd med å forderves totalt av hordevis med representanter for vår tids nazisme? nemlig muslimsk tankegods.

Og det er utvilsomt her, og ingen andre steder, årsaken til Frps populæritet ligger.

ShitDiddelyDo
Skrevet

sant at endel nok ikke vet alt om hva frp står for. De vil jo radikalt forandre samfunnet.

De sier sjelden noe om at de feks vil at alle skal ha en grunnpensjon og at folk selv skal finansiere sin alderdom ved å tegne private forsikringer.

Endel går på budskapet til spessielt Carl I Hagen som er en ekkel populist og kun skriker om mere penger til alt. Vi er jo søkkrike.og har det berømte oljefondet.

Men hvis man ikke stemmer FRP som er det eneste partiet som vil gjøre noe drastisk for å begrense innvandringspolitikken også familegjenforening vil det ikke være noe oljefond igjen. Prosentsatsen av de som feks mottar sosialhjelp i oslo av utenlandsk opprinnelse er faretruende høy.

Det er en fair sak å være uenig i politikken , men selvfølgelig må folk ty til nedrakking av velgerne og partiete på mer usaklig grunnlag som at de er "dummme" og "teite" , kom med noe bedre.

Forøvrig er jeg ikke sikker, men synes at Vgs vendetta mot pengebruken f frp heller hart ført til at partiet har fått større oppslutning.

Så taktisk er det vel ikke så lurt hvis man har det som et mål at dette partiet skal bli mindre

I følge VG for et par dager siden har oppmerksomheten rundt frps pengebruk ført til stortap av velgere.

Men det er lenge til valget.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mange gjør det vondt verre for seg selv økonomisk ved å stemme Frp.

Men hva i all verden spiller noen usle kroner fra eller til i forhold til det faktum at vært land er i ferd med å forderves totalt av hordevis med representanter for vår tids nazisme? nemlig muslimsk tankegods.

Og det er utvilsomt her, og ingen andre steder, årsaken til Frps populæritet ligger.

"Og det er utvilsomt her, og ingen andre steder, årsaken til Frps populæritet ligger."

Og det er jeg selvfølgelig helt enig med deg i.

Gjest Violsa
Skrevet

selv om man kanskje har dårlig råd ,eller er i lavlønnsyrker eller er på trygd er det endel som ser at det ikke er udelt positivt med den sterke velferdsstaten.At det kan være med på å gjøre folk til offer og tapere.

Dere vet at statistikken for unge mennesker som kommer inn i trygdesystemet er særdeles dyster ,man blir ofte der.

Så kanskje man gjør mennesker en bjørnetjeneste.Selv om norge er et av de beste land å bo utifra FN , så er vi også noen av de mest ulykkelig.

Skrevet

Tviler jeg ikke på, da dere virker bruke samme feilkonstruerte vater begge to..

Til opplysning er Frp et TJA-parti i motsetning til deres argeste motstandere på venstresida.

Ja, heia det frie marked! Vi ser jo hvordan den går, sist illustrert med Orkla.

Skrevet

Av ren nysgjerrighet; hvordan gikk det med Orkla?

Skrevet

Jeg tror ikke noen har helgardert partitilhørighet.

For min egen del holder jeg litt til i mange leirer, men holder meg til ei side når jeg går til valg. Har gjort iallfall.

Men, jeg skjønner hva du mener. Og mange ganger kan man lure på om enkelte kun velger Frp fordi de har saker som dreier seg innvandringspolitikk og mer ytterliggående saker.

Jeg har selv hatt sansen for Carl I Hagens enve til å snakke høyt og tydlig i saker. Han er en dyktig retoriker, med et klart budskap. Han har hatt en utmerket evne til å snakke høyt og tydlig i saker, der andre partier/ledere har vært vage, eller holdt kjeft.

Men, folk er forskjellig, og ikke alle er opptatt av å være like kritisk, men kaster seg gjerne på meningsbølgen fordi venner/partner eller andre gjør det. Men, det får vi leve med.

Min appell er derfor:å oppfordre de som er politisk bevisst om å melde seg inn og delta lokalt. Slik vil du være med å støtte ditt lokalsamfunn, og bidra med sterkere politiske føringer også på nasjonalt nivå. Og kanskje bli en sterk motvekt til Frp`s voksende oppslutning.

Ja, det skal Carl Ivar ha: Han er klar og tydelig. Og det savner jeg hos andre politikere. De bør bli flinkere til å prate så folk forstår dem. Samtidig er det jo et problem at det ofte ikke finnes enkle og klare svar. Men likevel...

Gjest Morsk
Skrevet

Ja, heia det statsstyrte marked. Vi så jo hvordan det gikk i Sovjet...ditt drømmeland?

Gjest Morsk
Skrevet

"Og det er utvilsomt her, og ingen andre steder, årsaken til Frps populæritet ligger."

Og det er jeg selvfølgelig helt enig med deg i.

Nettopp. og da hadde det kanskje vært en fordel at også andre partier tar denne trusselen litt mer på alvor, i stedet for å kalle folket for idioter?

Skrevet

Av ren nysgjerrighet; hvordan gikk det med Orkla?

Tja... Det er vel kanskje ikke helt klart enda, men mye tyder på at de blir solgt til en utenlandsk spekulant. Dvs, en som kun har en kortsiktig økonomisk egeninteresse i selskapet.

La oss legge alt ut på anbud. Og hva med å ha Homgang hver dag, med innlagte avstemninger over viktige saker som angår Norges ve og vel? Tross alt, folket må få det de vil ha, og det frie marked må få råde.

Skrevet

Ja, heia det statsstyrte marked. Vi så jo hvordan det gikk i Sovjet...ditt drømmeland?

Nei, korrupsjon og undetrykkende vanstyre er jeg ikke for.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nettopp. og da hadde det kanskje vært en fordel at også andre partier tar denne trusselen litt mer på alvor, i stedet for å kalle folket for idioter?

Selvfølgelig. De andre partiene dytter jo nærmest egne stemmer over til frp helt på egenhånd.

Skrevet

Tja... Det er vel kanskje ikke helt klart enda, men mye tyder på at de blir solgt til en utenlandsk spekulant. Dvs, en som kun har en kortsiktig økonomisk egeninteresse i selskapet.

La oss legge alt ut på anbud. Og hva med å ha Homgang hver dag, med innlagte avstemninger over viktige saker som angår Norges ve og vel? Tross alt, folket må få det de vil ha, og det frie marked må få råde.

Vi kan vel være enige om at uten et (til en viss grad) fritt marked, hadde verken du eller jeg eller noen andre kunnet hatt råd til å sitte her og surre.

Gjest Violsa
Skrevet

du må vel se problemet med at en så stor andel av nordmenn går på offentlige ytelser.

Skrevet

"PS. Mange av våre største tenkere, vitenskapsmenn og kunstnere har alltid vært "lavtlønte"."

Men de faller uansett ikke innunder de jeg over omtaler som idioter. For våre kunstnere er ikke spesielt kjent for å stemme mot høyre, og i hvert fall ikke så langt mot høyre.

Jeg får ikke helt tak i denne "idiot-diskusjonen". Likevel kan vi vel være enige om at det relativt sett er langt flere idioter i SV. Folk som går rundt og ønsker et sosialistisk samfunn nå, etter murens fall, kan selvsagt ikke være helt, ja..i vater?

Gjest Morsk
Skrevet

Nei, korrupsjon og undetrykkende vanstyre er jeg ikke for.

Nei evl, du skal altså ha både i pose og i sekk.

Forøvrig: Hva har salget av Orkla med EU og gjøre? Vet du ikke at Norge står utenfor?

Og hva får deg til å tro at engelsmenn skulle drive dette selskapet noe dårligere enn nordmenn? Fremmedfrykt?

Skrevet

Nei evl, du skal altså ha både i pose og i sekk.

Forøvrig: Hva har salget av Orkla med EU og gjøre? Vet du ikke at Norge står utenfor?

Og hva får deg til å tro at engelsmenn skulle drive dette selskapet noe dårligere enn nordmenn? Fremmedfrykt?

Legitim fremmedfrykt. Akkurat som mellom Tynset og Trysil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...